Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i allefall pleid å kjøpe en flaske vin, eller kanskje et par Ulvangsokker e.l., men jeg trenger flere tips! Økonomien er litt skranten rundt juletider i år, så alle mulige tips tas imot med takk! Håper denne tråden kan gi andre noen ideer også :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har i allefall pleid å kjøpe en flaske vin, eller kanskje et par Ulvangsokker e.l., men jeg trenger flere tips! Økonomien er litt skranten rundt juletider i år, så alle mulige tips tas imot med takk! Håper denne tråden kan gi andre noen ideer også :jepp:

Dra på loppemarked! Der finner man ofte interiør osv som egentlig er dyrt under 100 lappen. Eller kjøp en kurv på loppemarked ca 10 kr et par gode oster og en kjekspakke, pynt med druer og pakk den inn i cellofan=)

Skrevet

Jeg er så kjempeglad for linken til chanti.no som myr la ut, jeg :) Der har jeg nå bestil masse julegaver; ørepynt til 69,- kroner, armånd med charms til 93,- kr osv. Porto ble 22 kr for alt sammen og det er ikke mye å snakke om. I tillegg har jeg bestilt en del bøker fra haugenbok.no som sender fraktfritt. Til et kjært familiemedlem som liker reise og jakt kjøpte jeg f.eks. boka "Jakt uten grenser" - en flott bok om jakt verden rundt. Kostet 299,-, nå 69,- :danse: Kjøpte også en noen barne- og ungdomsbøker og romaner til under 100 lappen. Bokkilden har også en del bøker på salg nå. Skal komme tilbake med mer tips...

Skrevet
Dra på loppemarked! Der finner man ofte interiør osv som egentlig er dyrt under 100 lappen. Eller kjøp en kurv på loppemarked ca 10 kr et par gode oster og en kjekspakke, pynt med druer og pakk den inn i cellofan=)

Hadde jeg funnet ut jeg hadde fått gaver fra loppis hadde jeg dæva. Huff og huff. Stikk til Søstrene Grene i karl Johan, litt som Kremmerhuset, bare mye billigere. Tok helt av der i går jeg!! ;D

Gjest _Leela_
Skrevet

Cder og Dvder, det er ihvertfall ting jeg hadde satt pris på.

Platekompaniet har masse til 100-lappen og Elkjøp har også en del nyutgivelser til ca 100-lappen.

Skrevet
Stikk til Søstrene Grene i karl Johan, litt som Kremmerhuset, bare mye billigere. Tok helt av der i går jeg!! ;D

Hvor på Karl Johan ligger denne?

Skrevet
Hadde jeg funnet ut jeg hadde fått gaver fra loppis hadde jeg dæva. Huff og huff. Stikk til Søstrene Grene i karl Johan, litt som Kremmerhuset, bare mye billigere. Tok helt av der i går jeg!! ;D

Hva er galt med det?

Om jeg hadde fått noe som det ligger litt tanke bak eller som jeg virkelig trenger o.l. så spiller det vel liten rolle om den kommer fra den lokale loppisen eller fra en rikmansbutikk på beste vest kant?

Skrevet
Hva er galt med det?

Om jeg hadde fått noe som det ligger litt tanke bak eller som jeg virkelig trenger o.l. så spiller det vel liten rolle om den kommer fra den lokale loppisen eller fra en rikmansbutikk på beste vest kant?

Samme tenkte jeg. Mye bedre med gjennomtenkt gave kjøpt på loppis, enn en DVD for min del i hvertfall.

Skrevet (endret)

play.com!

Gratis frakt, og man kan finne maaaange CD-er, DVD-er og bøker (på engelsk) under hundrelappen. Akkurat nå har de stor £5 marked der også, så man kan finne en del for under 50-lappen også ;)

Litt synd de ikke sender elektronikk til Norge, men bøker, plater, klær, videospill osv kan bestilles.

Og for å si det sånn: loppemarked vs 'en DVD' - alt er jo avhengig av personen og hva man har interesse for. ;)

Trenger ikke en tilfeldig film og heller ikke tilfelding ting fra loppemarked - alt er jo avhengig av at gavene er gjennomtenkt.

Endret av Bond
Skrevet

Ta deg ein tur på nærmaste hobbybutikk. Kjøp decoupagelim/lakk og kostar (pris rundt 100 kr). Kjøp kubbelys (eller andre formar). Bruk decoupagemetoden til å feste på ditt motiv (du kan bruka glansbilde, serviettar, innpakkingspapir osv) på lyset. Knyt et band rundt og du får eit koselig lys!

Skrevet

capris.no har også ofte veldig billige bøker, og fri frakt. Genial nettbokhandel.

Skrevet

Min "klassiker" for en hundrelapp er et duftelys fra f.eks Sia, samt en pose te, kaffe eller julegodis.

Skrevet (endret)

Ørepynt, smykker og armbånd

Film eller musikk

Lue, votter, skjerf

Spiselig gave (ost som sagt over, frukt, konfekt +++)

Massasjeolje, kremer og andre velværeprodukter, finnes f.eks mange morsomme såper der ute

ELSKER søstrene Grene, som også er på Sandvika Storsenter

Gi bilder av deg selv (med andre?) til familie. sikker vinner hos Tante!

Lag glassbrikker med decoupage

Lys og servietter

og jeg er veldig for loppemarked og bruktbutikk. Finnes mange fine og til og med nye ting der!

og ebayebayebay!

Endret av Tante
Skrevet

Konfekteske? Hvis man ikke vil gi de vanlige man finner i dagligvarebutikkene så er det en utrolig god eske man finner på Dropsen og lignende snopebutikker - GuyLian Chocolate Seashells. Koster som regel 99 kroner for en slik.

Vil man ikke gi bare sjokolade, så finnes den også i mindre ekser som man kan kombinere med luksuskaffe, duftlys, pledd etc.

Skrevet

Er man så heldig å bo i eller nær Trondheim kan man gjøre et røverkjøp på Nidars utsalg. Restlager og sjokolade der ytteresken (ikke embalasjen altså) er skadd går for tullepriser. 150,- for en smågodteske med marsipangriser, f.eks!!!

Skrevet

- www.play.com :rødme: Kan finne utrolig billige bøker, cder, filmer, spill, jah! Digger den siden :)

- Duftlys. IKEA har mange gode :)

- "Tjukkeragger"! Eller raggsokker som enkelte sier...

- Øredobber på Glitter og Accessorice, billige og fine :)

- Noe god sjokolade, sånn plukk og miks greier i litt fine sjapper, trenger ikke å bli så dyrt ;)

- For de som er opptatt av "dingser" finnes det flere superbillige internettsider, noe ala dette: http://www.geeks.com/products_sc.asp?cat=388

- Luer, skjerf og votter. Der har du jo H&M, Cubus, Lindex, Kapphal.

- Om du kommer over salg på brettspill er jo det en super gave!

- Et deilig fleecepledd. Kid, IKEA, Princess, Jysk.

- Telysestaker.

- Om det er barn du skal kjøpe til, har du jo Toys R' Us, kjempebillig!

- Personlige gaver som klippekort/gavekort du har laget selv.

- Billige barneklær på H&M, Cubus, Lindex, flere internettbutikker.

- Vinglass, shotteglass, champagneglass - der har du IKEA! Masse fine glass som rett og slett er dritbillige ;)

God jul! :nisse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...