blå Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg har en liten en på 7-8 mnd, han har ikke begynt å krabbe eller åle seg ennå, og blir mye liggende stille. Han kjeder seg så veldig og ingen av lekene han har er morsomme. tenkte jeg skulle finne på noe til han, men hva? Vi har en del leker etter storesøsken, og de syntes det var veldig morsomt med musikkleker, men det virker ikke som det fenger. har noen et forslag på en skikkelig bra babyleke?
Umuriel Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Sønnen vår lekte mye med MULA kulebane fra IKEA i den alderen. Nå er han snart to, og det hender fremdeles han finner den frem og leker litt med den. Ellers hadde han en sånn treleke som ser ut som et molekyl i flere farger som han var veldig interessert i som baby.
Kara W Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 Klare farger og ting som lager lyd er ofte spennende i den alderen. De ønsker gjerne å kunne påvirke omgivelsene sine, så noe som han kan trykke på så skjer det noe. Må være ganske enkle knapper for at en som er så liten skal kunne klare det. Ellers er litt store "rangler" med ting inni som han kan se bevege seg når han rister på dem gjerne spennende. Gutten min var veldig fasinert av bøker, både tøybøker som han kunne klemme på, gjerne med lyd inni, og pappbøker.
Trønderveitja Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Hadde det samme "problemet" med min første sønn,han var ikke fornøyd ...men da fikk jeg en gave fra en venninne (og jeg elsker henne for det!)...En stol med hjul beregnet på barn som kan sitte selv,men ikke krabber/går enda.Da fikk sønnen min anledning til å bevege seg selv,og være "stor gutt".Han ble begeistret..og jeg ble ikke rent lite glad jeg heller.. Jeg vet det er mange som advarer mot å bruke disse stolene fordi de mener at det hemmer utvikling,men jeg har tre barn som har brukt denne stolen,og alle tre har begynnt å gå rundt 1-års alder.Jeg var nøye med å begrense bruken av stolen,slik at de lærte seg å krabbe/komme seg rundt på egenhånd i tillegg til at de kunne sitte i stolen mens mamma kunne lage middag f.eks eller ta telefonen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå