Rime Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Ble litt overrasket over resultatet... Link Et forovervendt bilsete vant. Jeg ser at Besafe X2 gjorde det veldig dårlig, nå har vi det som er for 1-3 år - vet ikke om det er samme sete og like dårlig?
Gjest mamma27 Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 heisann! jeg reagerte også på denne testen.vi leier bilsete av typen izi kid fra besafe.(leier av IF ) fra besafe sin egen side stiller de seg "uforstående" til at bilsetet deres kun fikk karakteren "god" jeg merker meg en ting når jeg ser krasjvideoen fra tv2hjelper deg og fra besafe sin hjemmeside.på tv2 løsner hele stolen og flyr fremmover. hos besafe blir barnestolen kastet fremover ved krasj(i bakoverstilling). men vi vår wv touran er setet tett opp bak passasjer setet og har slett ikke rom for det slingringmonnet som vises.skal bilsetet skli så langt frem og knuses i setet foran? synes bilsetet ser vaglete og ustabilt ut i krasjet.(og det skal sies at passasersetet er trukket god frem.) synes dette så veldig skummelt ut kontra tv2 testvinner maxi cosi (vinner i begge klasser), der barnet ser ut til å sitte veldig stabilt.
Gjest mamma27 Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 mamma27 her jeg synes besafe så skummel ut både i bakover og foroverlendt stilling på barnesetet under krasjtesten
Gjest mamma27 Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 her er også en link til besafe http://hts.no.spock.kontrollpanelen.se/no/..._news.php?id=74
Gjest Eid Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Alle vet at TV2-hjelper-deg-testene er kjøpt og betalt, de driter seg jo ut hver eneste gang, spesielt når de tester barneutstyr.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 Alle vet at TV2-hjelper-deg-testene er kjøpt og betalt, de driter seg jo ut hver eneste gang, spesielt når de tester barneutstyr. Og hundemat ( en helt annen diskusjon, men kunne ikke dy meg )
Umuriel Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 Denne testen er full av feilmonteringer av barnesetene, og de fleste testene er gjort med setene montert fremover. Helt utrolig at de gang på gang lar rene fremovervendte seter vinne testene. Som alle andre forbrukertester av barneutstyr er den helt bak mål, og ikke til å stole på i det hele tatt.
Bentebent Skrevet 22. oktober 2009 #8 Skrevet 22. oktober 2009 Helt utrolig at de gang på gang lar rene fremovervendte seter vinne testene. Skal ikke mye intelligens til for å skjønne at bakovervendte stoler er sikrere. Bare se på denne siden Jeg kommer ikke engang til å vurdere fremovervendte stoler. Noe som gjør det vanskelig da jeg ikke bor i Norge og det er vanskelig å få tak i bakovervendte stoler. Men vi blir å kjøre i over 2 timer for å få prøvd stoler, slik at vi vet vi kjøper en som passer i vår bil! Mest sannsynlig blir det vel en BeSafe Izi Combi...
Umuriel Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 Skal ikke mye intelligens til for å skjønne at bakovervendte stoler er sikrere. Bare se på denne siden Jeg kommer ikke engang til å vurdere fremovervendte stoler. Noe som gjør det vanskelig da jeg ikke bor i Norge og det er vanskelig å få tak i bakovervendte stoler. Men vi blir å kjøre i over 2 timer for å få prøvd stoler, slik at vi vet vi kjøper en som passer i vår bil! Mest sannsynlig blir det vel en BeSafe Izi Combi... Har sett flere sånne videoer, og det skremmer vettet av meg at så mange likevel lar sine små barn sitte fremovervendt. Vi har Izi Combi og er veldig fornøyd med det setet. Toåringen har god benplass og sitter kjempefint der bak.
Timian Skrevet 23. oktober 2009 #10 Skrevet 23. oktober 2009 Lurer på hvorfor det ikke gjøres en grundigere test av ALLE setene på markedet! Savnet bl.a. vårt sete i testen, og i alderen 1-3 år var det bare tre seter som ble testet? Jeg tror man kan gjøre mye selv ved å montere skikkelig og dytte og presse på setet for å sjekke om det står stødig! Det vil selvfølgelig aldri tilsvare kreftene i en krasj, men noen er kanskje litt sløve med å feste setene godt. F.eks. valgte vi å kjøpe et sete til hver bil i stedet for å flytte setet hele tiden - da tror jeg vi hadde blitt sløvere på monteringen etter hvert. Man bør dessuten "etter-sjekke" hvordan setet er festet! Det kan løsne litt over tid.
Susan Sto Helit Skrevet 23. oktober 2009 #11 Skrevet 23. oktober 2009 Grunnen til at ikke alle seter er med i en og samme test, er at produsentene må betale for å få sitt sete testet. Og da vil de jo helst være med i en test der ikke de største konkurentene også er med. Er jo litt rart at en test av barneseter til bil legger vektingen 50% på brukervenlighet og comfort, og dermed kun 50% på resterende kriterier. (Som sikkerhet i krasj...) Alle seter som kunne feilmonteres fikk jo da veldig dårlig score... Det ble jo sagt på tv2 at det var testet over 200 seter i testen, men det er kanskje kun de som selges i Norge som er tatt med i resultatlista? (Siden den ikke engang inneholder 10 seter.) Nei, takke meg til å ha ungen bakovervendt! Slutter ikke med det med det første, uansett hva resultatet av sånne tester blir.
Rime Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 23. oktober 2009 Grunnen til at ikke alle seter er med i en og samme test, er at produsentene må betale for å få sitt sete testet. Hadde angret på at jeg betalte for å være med i denne testen dersom jeg var HTS eller Britax;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå