Gå til innhold

Hva betalte/skal du betale for fotograf og bilder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.

Det er så mange fotografer som ikke har priser på sidene sine så er litt vanskelig å gjøre research. Så jeg lurer på hva dere betalte for fotograf og alt dere fikk med? Kjøpte dere print bilde og takkekort? Hva betalte dere for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

finn de du liker best og be om pris. Folk tilbyr så mange ulike løsninger. Noen tar kun arrangerte bilder, noen er med hele dagen. Hos noen får du alle bildene, mens hos andre sitter fotografen på rettighetene. Hva som lønner seg best er nesten noe man må finne ut av og regne litt på. Og også hva slags bilder man ønsker og hvor mange papirkopier/takkekort man ser for seg at man vil ha.

Men siden du spør: vi brukte 22000 og da fikk vi 10 timer med fotografering, og 1845 redigerte bilder med alle rettigheter. Men jepp, det er dyrt og det er ikke alle som syns det er verd det, men det syns vi:)

Skrevet

Har du kikket på denne? Pris fotograf

Jeg ville funnet noen fotografer som du liker bildene til og så forhørt meg med disse. Fotograf er ikke det jeg kommer til å spare på, kjedelig om en ikke har noen riktig gode bilder fra dagen.

Skrevet

Ja, Ebano, det har jeg. Hvis du ser så har jeg svart på den også, men den falt liksom litt ut etterhvert, og her vil jeg ha spesifikke priser som dere har betalt eller skal betale. Jeg vil ikke ha tips til hvordan jeg finner fotografer som jeg liker. Jeg jobber som fotograf selv så det er ikke det jeg ser etter.

Skrevet

Tror kanskje det er litt forskjell på hvor i landet man er også? Kanskje lurt å si noe om det? Min pris er ihvertfall fra Oslo:)

Skrevet

Vi skal betale billett oslo-brudebyen, og fotografen får spise som de andre gjestene.

Får fulle rettigheter.

Og så kommer det nok 3-400 ekstra i fremkalling.

Skrevet
Vi skal betale billett oslo-brudebyen, og fotografen får spise som de andre gjestene.

Får fulle rettigheter.

Og så kommer det nok 3-400 ekstra i fremkalling.

Er dette noen du kjenner? Og hva mener du med får fulle rettigheter? Du får altså alle bildene på CD?

Skrevet

Vi skal ha fotograf i kirken, som tar bilder under hele sermonien, og med fotoseanse i 1-2 timer etter vielsen.

Vi får alle bilder på høyoppløslig cd med alle rettigheter.

Dette betaler vi 4000 kr for!

Fremkallingen har vi ikke tenkt på enda...men da kan vi jo undersøke hvor det er billigst og sånn henn!!!

Skrevet

Hva mener dere med fremkalling? Fremkalling er noe man gjør hvis man tar bilder med film. Hvis dere får bilder alle bildene på CD så betyr det at det er tatt digitalt, og da er det ingen fremkalling som trengs.

Mener dere printing? Altså printe ut bilder til dere selv?

Og Prestekrage: Dette må vel være noen du kjenner veldig godt selv?

Skrevet
Hva mener dere med fremkalling? Fremkalling er noe man gjør hvis man tar bilder med film. Hvis dere får bilder alle bildene på CD så betyr det at det er tatt digitalt, og da er det ingen fremkalling som trengs.

Sorry, mente printing!! Er ikke heeelt inni dette med fotgrafering! :fnise:

Vil jo ha bryllupsbilder på veggen, og da må de jo printes ut!! Som jeg kaller å fremkalle!! hehe...

Jeg kjenner ikke fotografen, fant hjemmesiden på nettet, og bildene hans så bra ut.. Så sånn er det!

Skrevet
Er dette noen du kjenner? Og hva mener du med får fulle rettigheter? Du får altså alle bildene på CD?

Ja, vi kjenner en fotograf, som kommer til å overføre alle bildene til vår pc etterpå.

Og med fremkalling mener jeg bestilling av papirkopier fra fototjeneste

Skrevet

Vi skal betale 6 000 kr.

Dette inkluderer foto i kirken, utenfor kirken, samt selve bryllupsfotograferingen. Videre inkluderer det fotografens transportutgifter fra Oslo til "bryllupsstedet" (drøye ti mil hver vei), og en cd med ca 200 høyoppløselige, ikke vannmerkede, bilder.

Jeg er storfornøyd :) Ehm... VI er storfornøyde ;)

Skrevet

Vi betalte 3000,- for selve fotograferingen. Bryllupsalbumet kom på 7000,- takkekortene (50 stk) 1500,-Cd med alle bildene kostet 200,- Vi kan ikke printe ut bilder osv fra denne. Skal hente brudebildet i morgen-dette koster ca 4000,- Gleder meg til å få det på veggen :rødme:

• 2 uker senere...
Skrevet

Synes dette var en meget merkelig tråd. Om du selv er fotograf og kjenner miløet så godt så er vel du også den mest oppdaterte på hva en slik "pakke" koster?

Betaler 15 000 for fotograf og bilder. 15 kr pr takkekort.

Skrevet

Er du klar over hvor mange fotografer som finnes i dette landet? Jeg kan umulig ha oversikt over alle som tar bryllupsbilder og hvor mye de tar for det.

Skrevet
Er du klar over hvor mange fotografer som finnes i dette landet? Jeg kan umulig ha oversikt over alle som tar bryllupsbilder og hvor mye de tar for det.

Men hvorfor skal du ha en oversikt over alle i hele landet? Du skal vel neppe bruke en helt (for deg) ukjent fotograf til å ta bilder i bryllupet ditt? Og i Mjøs-området er det vel rimelig oversiktelig?

Gjest Gjest_Cilla2010_*
Skrevet

Vi bruker en fotograf i Kristiansand og har fått dette tilbudet:

"Hos Depui bryllupsfotografering, som er et eget brudekonsept hos oss er det tre ting som skiller oss fra andre fotografer.

1) Vi setter ingen begresning i tid for opptak. Trenger eller ønsker dere å sette av to timer til opptak er det helt ok for oss. Vi tror ikke at alle kan smile på kommando i løpet av 46 hektiske minutter. Har dere tid har vi tid.

2) Vi setter ingen begresning i antall bilder som leveres etter opptak. Liker dere 20 bilder får dere 20 bilder:-) Enkelt og greit. Vi synes det er for galt at gode og flotte øyeblikk som lagres for evig tid hos fotografen når brudeparet kan ha dem som gode minner med seg videre.

3) Dere får alle behandlede bilder i høyeste oppløsning på CD etter opptak. Det betyr at CD`n ikke er låst og at dere selv kan - om dere ønsker det - lage egne takkekort eller forstørrelser. Vi hjelper dere gjerne med forstørrelser og takkekort da vi vet at vi leverer meget godt kvalitet til en hyggelig pris - men dere låser dere ikke opp til at vi skal levere dette til dere.

Til og med 30 juni 2009 har vi en kampanje som gir dere et meget hyggelig tilbud ved bestilling innen utgangen av denne måneden.

Dette er ca 50% av våre veiledende priser. Kampanjen gjelder for bryllup i 2009/2010.

En pris inkl alt: 5000,- inkl mva

Inkludert i dette er følgende:

* Opptak som beskrevet ovenfor

* "minialbum" m/CD hvor alle behandlede bilder er på

* "svigermoralbum" (skinnalbum m/inntil 12 bilder i ca 8x10 cm)

* 50 takkekort (eksempler på takkekort har vi i vårt studio/kontor)

* Inntil 2 forstørrelser i inntil 20x30"

I tillegg har vi booket fotografering i kirken under vielsen også, og dette koster 750,- ekstra, så totalt 5750,-

Veldig fornøyd med det!

Skrevet

Vi betalte ca 8000 for studiofotografering og 50 bilder på CD. Bildene fremkaller vi selv på fotolab, som gjør jobben for en brøkdel av prisen som en fotograf tar (som gjerne sender jobben videre til samme fotolab!)

Tror du fotolaben sitter der med fotoprintere? Da hadde nok bildene blitt dyre! Om det kan kalles fremkalling, skal jeg ikke krangle på, for jeg er ikke 100% sikker. Prosessen er nok litt annerledes i forhold til filmfremkalling. Men der brukes uansett kjemi til å lage bildene. Vet ikke om dette gjelder alle fotolaber, men skulle tro det.

Skrevet
Vi betalte ca 8000 for studiofotografering og 50 bilder på CD. Bildene fremkaller vi selv på fotolab, som gjør jobben for en brøkdel av prisen som en fotograf tar (som gjerne sender jobben videre til samme fotolab!)

Tror du fotolaben sitter der med fotoprintere? Da hadde nok bildene blitt dyre! Om det kan kalles fremkalling, skal jeg ikke krangle på, for jeg er ikke 100% sikker. Prosessen er nok litt annerledes i forhold til filmfremkalling. Men der brukes uansett kjemi til å lage bildene. Vet ikke om dette gjelder alle fotolaber, men skulle tro det.

Ja, det er akkurat det de gjør. Sitte der med fotoprintere altså. :)

Skrevet
Ja, det er akkurat det de gjør. Sitte der med fotoprintere altså. :)

:Nikke: ...går riktignok "litt" kjappere enn printeren hjemme og maskina er mye større, men en fotoprinter er det åkkesom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...