Gjest Gjest_silje_* Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg er en jente på 26 år som har vært sammen med kjæresten min i snart fem år. Det siste halve året har vi også bodd sammen. For snart et år siden fikk han seg jobb på plattform. Det innebærer at han er to uker borte - fire uker hjemme - to uker borte osv. Når han kommer hjem fra jobb er han veldig sliten, og det forstår jeg jo. Det er dermed ikke mye futt i han første kvelden - han vil egentlig bare sove. Og som sagt, det forstår jeg veldig godt. Jeg jobber fulltid 9-5, så dermed dro jeg i dag (han kom hjem i går) før han sto opp. Når jeg er på jobb får jeg beskjed om at han drar for å kite - som er hans pasjon i livet - og ikke vil komme hjem før ti på kvelden. Jeg merker at jeg blir litt lei meg, for jeg har jo savnet han og gledet meg til å være sammen med han. Nå kommer han hjem i kveld enda mer sliten enn han var i går. Jeg har så lyst til å få litt tid med han - tid hvor han er våken og oppmerksom på meg. Jeg tenker at han vel kunne ventet i hvert fall en dag med kitingen, slik at vi kunne fått litt tid sammen. Er det kravstort av meg? Jeg har lyst til å være "enkel å ha med å gjøre" og jeg syns jo det er flott at han har en hobby han brenner for. Men jeg merker at det er vanskelig å ikke bli sur, men det vil jo ikke gjøre saken noe bedre. Er det noen som har noen synspunkter? Gjerne menn også På forhånd takk!
Gjest nordsjøenka Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Har dere barn?! Dersom dere har barn, så er det ikke helt greit at han bare gjør slike ting. Hvis ikke dere har barn, så er det en prioritering han gjør som du blir nødt til å snakke med ham om. OM dere får barn, og han er vant til at du aldri setter grenser og krever noe i forhold til DINE behov. Så havner dere i nordsjøverdnens 75% skillsmissestatistikk. *konkludere* Det må kunne gå an for ham å tenke litt på deg også synes jeg. Snakk med ham!
Gjest kite??? Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Hva er kite? Klart han ikke orker sitte hele dagen og vente til du kommer fra jobb, men kan du ikke prate med han? Be han på middag ute/hjemme, vin og romantikk? Meste av middagen kan du lage dagen før, bare å varme opp - spør på matforumet om du ikke er en klepper på kjøkkenet, eller dere ikke har økonomi til å gå ut og spise sammen. Alt skal vel ikke være opp til han? Å pendle på den måten er hardt, både for forholdet og for den som pendler. Han vil self møte kameratene, men først synes jeg du skal komme, men da må du gjøre en innsats og ikke bare kreve.
Gjest Også nordsjøenke Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg skjønner deg, og jeg skjønner ham... Han har vært borte i to uker, uten mulighet til miljøskifte... sett de samme menneskene hver eneste dag, hele hans liv har i to uker vært "spise, jobbe, sove", og han har ikke hatt behov for å tenke på andre enn seg selv. Når han nå kommer hjem igjen, må han aklimatisere seg, han føler at han må "leve" igjen. Jeg opplever med mannen min, at det tar ofte 3 dager før han er i "hjemme-modus" etter en tur ut... da har han fått gjort det han har savnet på turen ut, og gledet seg til å gjøre når han kommer hjem. Han tenker vel som så at han har fire uker hjemme, og at dere får nok tid sammen. Hjemme sitter du og gleder deg til at han skal komme hjem igjen... du tenker på alt dere skal gjøre sammen. Forventningene er høye, og så blir du skuffet når du ser at han ikke har samme forventningene som deg. Dette er noe dere må snakke sammen om! Du må fortelle ham at du har behov for at han er tilstede, fysisk og mentalt, når han kommer hjem... at selv om han har behov for å "leve" når han kommer hjem, så har du også behov for å se at han ønsker å være sammen med deg, at du har beov for å se at du ikke er sisteprioritet i hans liv... etter jobb, hobby og venner.
Gjest FrkKite Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Bli med ham å kite, det er kjempegøy!
*Numi* Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 Er det kravstort av meg? Jeg har lyst til å være "enkel å ha med å gjøre" og jeg syns jo det er flott at han har en hobby han brenner for. Men jeg merker at det er vanskelig å ikke bli sur, men det vil jo ikke gjøre saken noe bedre. Er det noen som har noen synspunkter? Gjerne menn også På forhånd takk! Kravstort? Tja, hvis han kom hjem i går og har fire uker hjemme før han skal ut igjen, så synes jeg kanskje det er litt dårlig gjort å synes at han skal være tilgjengelig for deg akkurat første kvelden han er hjemme. Dere har jo mange flere kvelder hjemme før han skal ut igjen? Skjønner selvfølgelig at du savner ham, men når han har fire uker hjemme før han skal dra igjen, så synes jeg ikke du trenger å beslaglegge de første par kveldene etter at han har kommet hjem. Ikke at jeg sier du beslaglegger, for du har jo ikke nevnt det for han enda så vidt jeg har skjønt. Om han stikekr ut og kiter med én gang hver gang han kommer hjem hadde jeg også sagt ifra. Ikke på en kjip måte da, men bare det at du savner ham og gjerne så at dere fant på noe sammen de første kveldene han er hjemme.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 23. oktober 2009 #7 Skrevet 23. oktober 2009 Kult at du har en kjæreste om kiter! Støtter forslaget om å bli med ham å kite! Skjønner at han vil dra ut for å drive med sin store pasjon, heller enn å sitte hjemme og kjede seg mens du er på jobb.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #8 Skrevet 23. oktober 2009 Hei Silje Du forklarer lite hva som skjer etter første dagen, fortsetter han bare å kite eller bruker han tid sammen med deg før han drar? Jeg er selv mann, og kan se et faresignal her. Det skulle vært etter min mening det største å komme hjem til deg og tilbringe tid etter uker på jobb selv om dere har vært sammen i 5 år. Mitt råd er snakk med ham, si at du også må prioriteres. Jeg driver også med idrett, men første kvelden og dagen ville jeg vært med min kjære når jeg har vært borte så lenge.. Det er også noe å tenke på om å prioritere idretten før evt barn og deg. Ønsker deg lykke til, men la han ikke slippe unna vanskelig diskusjon, du fortjener å vite.. Hvis dette skjer bare dagen derpå henger jeg med de andre som sier at det er bedre å være ute og kite enn å sitte hjemme, men skjer dette hver dag ville jeg vite.. Lykke til!!
Gjest brutal_mann Skrevet 23. oktober 2009 #9 Skrevet 23. oktober 2009 Kitingen er viktigere for han enn hva du er. Aksepter det, eller ikke aksepter det.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #10 Skrevet 24. oktober 2009 Kitingen er viktigere for han enn hva du er. Aksepter det, eller ikke aksepter det. For noe tull. Det var sikkert spesielt bra forhold for kiting den dagen. Er det samme som hos meg, er det kommet pudder så er det unntakstilstand. Da stikker man på ski uansett.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #11 Skrevet 24. oktober 2009 Du får vel flere sjanser til å tilbringe kvelden med ham fra nå av og fram til neste gang han drar avgårde? Ville ikke laget en krangel ut av dette om jeg var deg. Det er sikkert en fordel at han dro ut og gjorde noe han likte. Det er avstressende og fint. Så er han avslappa og fornøyd når dere skal være sammen.
Gjest Dulcis Skrevet 24. oktober 2009 #12 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg hadde nok reagert hvis min sambo hadde stukket av den første kvelden han var hjemme etter et lengre opphold borte. Hvis det var en kveld senere så hadde det nok ikke falt meg inn å si noe på det. Men som sagt så hadde jeg nok syntes at det hadde vært rart av ham å ikke ville tilbringe den første kvelden hjemme med meg.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #13 Skrevet 24. oktober 2009 then again...hva er å kite folkens??
Fortunatus Skrevet 24. oktober 2009 #14 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg synes nok du legger litt for mye i dette.. Han virker jo å ha sunne interesser, men jeg kan forstå hvis interessene tar over hverdagen hans hjemme. Det letteste blir jo å prate med han og fortelle at du gjerne vil tilbringe første kvelden han er "normal" alene med dere to. Men som flere har nevnt tidligere så er han faktisk hjemme fire uker, og de to ukene er han veldig isolert på jobb.
Gjest brutal_mann Skrevet 24. oktober 2009 #15 Skrevet 24. oktober 2009 then again...hva er å kite folkens?? Hørt om Google? Et lite selskap som driver innen søketeknologi. De snille menneskene i Google hjalp meg med å finne denne artikkelen: http://no.wikipedia.org/wiki/Kiteboarding
Gjest brutal_mann Skrevet 24. oktober 2009 #16 Skrevet 24. oktober 2009 For noe tull. Det var sikkert spesielt bra forhold for kiting den dagen. Er det samme som hos meg, er det kommet pudder så er det unntakstilstand. Da stikker man på ski uansett. Men vil han noen gang finne spesielt bra forhold for forhold?
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #17 Skrevet 25. oktober 2009 Ka i helsike? Unnskyld mæ men æ trudde nu virkelig at ts var kjempelei sæ førr at kjærest skiter med engang han kjæm heim ifra nordsjøen, istedenfor å være sammen med henne. Og æ trudde kite var å skite! Då så æ det førr mæ at han kaillen sett på do og skit i timesvis med engang han kom inn døra, fremfør æ være med ts. Men nu veit æ ka det vil si å kite då.
Jade Skrevet 25. oktober 2009 #18 Skrevet 25. oktober 2009 Han visste vel ikke om at du forventet/ville/trodde at han skulle bruke akkurat den kvelden på deg istedet for kiting. Han tenker som så: "I dag har jeg jammen lyst til å kite" Du tenker "Han er ikke glad i meg" Det har ikke noe med deg å gjøre! Dere har 4 uker til å være sammen på! Skulle skjønt problemet om han bare skulle være hjemme en helg før han reiste ut i to uker. Hvis du vil han skal være hjemme en gitt dato, så må du si det til han.
Gjest suppesara Skrevet 26. oktober 2009 #19 Skrevet 26. oktober 2009 herre min juldag... han skal jo være hjemme i 4 uker! ..som flere over her sier. ja - du er for kravstor. slapp av. det jeg derimot lurer på er om han virkelig var for sliten til sex da han kom hjem? trodde i det minste han ville det etter å ha vært borte fra deg? ..hmm!
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #20 Skrevet 26. oktober 2009 Takk for masse god råd Det er jo sant at han ikke gjør det hver dag nei, så jeg får vel smøre meg med litt tålmodighet. -Silje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå