Gå til innhold

Tvungen til å leve

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er alle som ikke vil leve mer eller mindre syk? Går det an å ha et ønske om å dø uten å være syk?

Hvorfor er det så tabu å snakke om selvmord?

Burde de som vil dø få lov til det? F.eks aktiv selvmordhjelp?

Kanskje ikke at andre gjorde det, men at de selv fikk kjøpt sprøyte, våpen eller noe for å gjøre det smertefritt?

Selv har jeg ikke klart å gjøre opp en mening om dette ennå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synnes det er skammelig at folk skal tvinges til å leve. Om en person ønsker og dø. Så burde man la personen dø

Det er et idiotisk sammfunn hvor man ikke kan la mennesker selv besteme over sitt eget liv.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet
Er alle som ikke vil leve mer eller mindre syk? Går det an å ha et ønske om å dø uten å være syk?

Hvorfor er det så tabu å snakke om selvmord?

Burde de som vil dø få lov til det? F.eks aktiv selvmordhjelp?

Kanskje ikke at andre gjorde det, men at de selv fikk kjøpt sprøyte, våpen eller noe for å gjøre det smertefritt?

Selv har jeg ikke klart å gjøre opp en mening om dette ennå.

Neii!! De som vil dø bare fordi de vil det burde ikke få lov til å dø. Uansett om personen sliter veldig psykisk. Jeg var helt nede for ikke så lenge siden. Jeg planla selvomrd. Jeg følte jeg ikke hadde noe å leve for. Jeg hadde vært mobbeoffer veldig lenge. Nå er jeg bare glad for at jeg aldri tok selvmord. LIvet mitt er lyst og flott vær eneste dag. Jeg kunne ligget i graven nå, og gjett om jeg er glad for at det ikke har skjedd! Jeg burde jo få en sjanse til å bli voksen først. Og den sjansen får jeg kanskje, men vet jo aldri . Kan jo hende jeg dør før den tid. Men DEN HJELPEN som burde blir sterkere! Folk burde få BEDRE hjelp til å få bort psykiske plager. Ikke hjelp til å dø! For dør du pågrunnav psykiske plager har du tatt bort et liv som kunne reddes!

Skrevet (endret)

Hva med de som drikker seg drita hver helg, ruser seg, røyker som en skorstein, etc... de tar jo selvmord, kun i en variant som går litt tregere enn den ved å feste et rep om halsen, samtidig som man hopper ned fra taket.

Man har sin frie vilje. Derfor burde man få velge om man vil leve eller dø.

Selvsagt mener jeg ikke at så fort noen har en selvmordstanke så får man denne "selvmordssprøyten", men la oss si personen har slitt i mange år, og i flere år prøvd alle mulige utveier til et bedre liv uten hell. Herregud da syns jeg det nesten er sprøtt å tvinge personen til å leve, kun fordi det er "fy" å ta selvmord.

Endret av TipsyTopsy
Skrevet
Neii!! De som vil dø bare fordi de vil det burde ikke få lov til å dø. Uansett om personen sliter veldig psykisk. Jeg var helt nede for ikke så lenge siden. Jeg planla selvomrd. Jeg følte jeg ikke hadde noe å leve for. Jeg hadde vært mobbeoffer veldig lenge. Nå er jeg bare glad for at jeg aldri tok selvmord. LIvet mitt er lyst og flott vær eneste dag. Jeg kunne ligget i graven nå, og gjett om jeg er glad for at det ikke har skjedd! Jeg burde jo få en sjanse til å bli voksen først. Og den sjansen får jeg kanskje, men vet jo aldri . Kan jo hende jeg dør før den tid. Men DEN HJELPEN som burde blir sterkere! Folk burde få BEDRE hjelp til å få bort psykiske plager. Ikke hjelp til å dø! For dør du pågrunnav psykiske plager har du tatt bort et liv som kunne reddes!

Er helt enig. Jeg tror mange flere ville tatt livet sitt hvis man hadde solgt selvmord sprøyte på apoteket. Noen ganger er man så langt nede at man ikke tror det finnes noen utvei. Hadde det fantes en slik sprøyte e.l ville jeg sikkert hvert død for lenge siden noe jeg er utrolig glad for at jeg ikke er. Mine erfaringer er at uansett hvor tungt jeg har det så blir det lysere dager da livet er fint å leve.

Skrevet

Det er helt idiotisk at vi ikke skal få lov og bestemme over våre egen liv.

Skrevet
Er helt enig. Jeg tror mange flere ville tatt livet sitt hvis man hadde solgt selvmord sprøyte på apoteket. Noen ganger er man så langt nede at man ikke tror det finnes noen utvei. Hadde det fantes en slik sprøyte e.l ville jeg sikkert hvert død for lenge siden noe jeg er utrolig glad for at jeg ikke er. Mine erfaringer er at uansett hvor tungt jeg har det så blir det lysere dager da livet er fint å leve.

Nettopp. Jeg tror det ville vært ganske få mennesker her i landet dersom en slik sprøyte fantes.

Det er helt idiotisk at vi ikke skal få lov og bestemme over våre egen liv.

Ja det vet vi, for du skrev det i ditt første innlegg.

Skrevet

Hadde det funtes en "selvmordssprøyt" e.l. hadde nok selvmordstallene vært skyhøye! De fleste kan hjelpes til å finne livsgleden igjen og leve et langt og lykkelig liv. Å dø skal være absolutt siste utvei. Blir det for enkelt å ta livet sitt, kan døden fort bli enkleste og første utvei.

Skrevet
Ja det vet vi, for du skrev det i ditt første innlegg.

Jeg vet ikke om du er klar over dette. Men det finnes mange som mener at man skal ha rett til og bestemme over sitt eget liv.

Uansett jeg skrev ikke det innlegget som du kaller mitt første

Skrevet

Ser for meg at folk har dødd som fluer... sin første skikkelige kjærlighetssorg, dødsfall i familien, noen tåler ikke den minste motgang før de vil gi opp å hadde da tatt livet av seg, 14-15 åringer ville tatt livet av seg fordi de er hormonelle og opprørske og føler at livet er noe dritt. Nei, jeg synes det er bra at vi ikke har det tilbudet, men så er det jo sånn at de som virkelig vil ta livet av seg desverre gjør det!

Skrevet (endret)
Ser for meg at folk hadde dødd som fluer... sin første skikkelige kjærlighetssorg, dødsfall i familien, noen tåler ikke den minste motgang før de vil gi opp å hadde da tatt livet av seg, 14-15 åringer ville tatt livet av seg fordi de er hormonelle og opprørske og føler at livet er noe dritt. Nei, jeg synes det er bra at vi ikke har det tilbudet, men så er det jo sånn at de som virkelig vil ta livet av seg desverre gjør det!
Endret av Kaktusen
Skrevet

Det er ikke alltid mennesker er tilregnelige til å bestemme over eget liv- da er det godt de ikke får lov.

Det finnes nemlig hjelp og utsikt til ett lykkelig liv.

Skrevet
Det er ikke alltid mennesker er tilregnelige til å bestemme over eget liv- da er det godt de ikke får lov.

Det finnes nemlig hjelp og utsikt til ett lykkelig liv.

Gjør det? For alle?

Dersom du har oppskriften på det, vil du revolusjonere psykiatrien og rusomsorgen, bare for å nevne noe.

Jeg syns også det er vanskelig å dømme hvorvidt folk er tilregnelige eller ikke i forhold til å bestemme om de skal leve videre eller ikke.

Jeg syns folk må få bestemme selv når de skal dø. Jeg er for aktiv dødshjelp på alle måter. Døden er helt naturlig og noe vi alle nødvendigvis må gjennom før eller senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...