summermel Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg har tenkt masse på det å ta meg et fri år neste år for å reise til utlandet å jobbe:) Jeg føler at det er nå eller aldri, er også veldig skolelei, så tenkte det passet fint å gjøre dette et år før jeg kanskje begynner på sykepleien.. Men det er så ufattelig vanskelig å velge hvor jeg skal dra, hva jeg skal jobbe med og "hva" jeg skal reise med. Jeg har tenkt litt på Afrika, Australia eller New Zealand. Jeg vil dra noen steder der det er helt anneledes enn her i norge Jeg har sett litt på Atlantis.no og x-plore.no Tror det hadde vært utrolig moro å jobbe frivillig i f.eks afrika På atlantis.no kom jeg over noe som så litt gøy ut, det var å jobbe som frivillig i Namibia på Noah's ark. det er et hjem for foreldreløse og skadete ville dyr. der bor det løver (tamme og ville), leoparder, geparder, villhunder, bavianer, aper, ulike typer hyener, springbukk, villhester, okser, kudu, strutser, 1 villsvin, sjakaler, pinnsvin og ulike arter fugler. De har også katter, hunder og tamme hester på gården.. Men jeg er så utrolig usikker, australie høres også utrolig gøy ut! Er det noen som har vært på en slik reise, som har noen steder/jobber å anbefale? Eller andre som har noen ideer? Hadde satt veldig stor pris på det!
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Spennende å jobbe i utlandet Jeg har jobbet i utlandet tre ganger: * I en stall i England (ansatt som au pair). * På kibbutz i Israel * På barnehjem i Romania (røde kors). Jeg trivdes veldig godt alle stedene. Det var veldig lærerikt. Har aldri hørt om Noah's ark i Namibia, men det høres helt fantastisk ut
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg har tenkt på å reise med Kilroys Working Holiday-program til Australia, synes det høres veldig bra ut! Litt annerledes enn slikt frivillig arbeid som det snakkes om her. Har tidligere vært en mnd i Australia, fantastisk land!
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 http://www.aktivungdom.eu/volontortjeneste/ Her kan du finne fantatiske muligheter!! Frivillig, men med lønn, og seriøse organisasjoner!! Beste året mitt!
summermel Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2009 Takk for svar! Må prøve å se litt mer på diverse sider og se hva jeg finner ut
CeLine_ Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Utlandet; DO IT! Jeg er 21 år, for litt over to år siden ble jeg ferdig med vgs, vært utenlands siden..Reiseleder, telefonselger, fines store muligheter for nordmenn i utlandet. Har lært så utrolig mye, om meg selv og andre. Istedenfor å reise, så hvorfor ikke oppleve verden, og samtidig tjene penger:)
Daniel84 Skrevet 10. juli 2010 #7 Skrevet 10. juli 2010 Utlandet; DO IT! Jeg er 21 år, for litt over to år siden ble jeg ferdig med vgs, vært utenlands siden..Reiseleder, telefonselger, fines store muligheter for nordmenn i utlandet. Har lært så utrolig mye, om meg selv og andre. Istedenfor å reise, så hvorfor ikke oppleve verden, og samtidig tjene penger:) tjener ikke så mye på å jobbe som reiseleder da men.. heh, alt det der er vel mer for opplevelsen sin skyld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå