Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg går IKKE overens med svigerfamilien min i hele tatt! Og de er så ille at jeg snakker ikke med søskene hans engang!Og de er veldig nære,de er her 5-6dager i uken og overnatter de fleste av disse dagene! De føler seg som virkelig som hjemme, Lager seg mat(som jeg må rydde opp etter), Forsyner seg av alt av godterier, frukt ol. Så vis vi skal ha noe er det OFTE det plutselig er tomt... De betaler ikke for noe og lever som konger... Dette plager vette av meg å jeg klarer ikke snakke med de lengere.. Og oppå dette klager de og klager... Og jeg er livredd for at de skal hjelpe til å sånn for da klager de enda mere... Og dette har ført til at jeg ikke tåler trynet på de! Er så kje de!! Og de liker ikke meg heller, ingen hemmlighet.. Jeg har sagt ifra noen ganger som har ført til krangler og sånn... Og da trekker de inn alle andre!!! Samboeren min skjønner at jeg ikke liker det men klarer ikke si ifra heller da da vi bor mye nærmere jobben dems og han forstår de vil spare litt pendling ol. Men jeg blir gal!! Har altid drømt om å ha et godt forhold til svigerfamilien min, noen man kunne finne på ting med å søke støtte hos men så får jeg dette!! herregud.. Levd med at de altid er rundt oss i 5år nå! Vet ikke om jeg klarer mere!! Vi har aldri noe tid for oss selv for er ikke de der er noen andre fra familiens hans her!Og forholde mellom meg å de blir bare mer å mer anstrengt!! huff.. Har jo besøk i blandt jeg å men det er sånn 2dager hver 14 dag av små søkene mine ol. dette er snakk om voksne mennesker!
Glitnir Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Dere har besøk av hans søsken 5-6 dager i uken, de overnatter de fleste av nettene, og dette har pågått i fem år?!!? Allerede der hadde jeg satt foten ned, samme hvor hyggelige de var. Og dersom jeg ikke hadde gått overens med dem hadde det selvsagt vært enda verre.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Dere har besøk av hans søsken 5-6 dager i uken, de overnatter de fleste av nettene, og dette har pågått i fem år?!!? Allerede der hadde jeg satt foten ned, samme hvor hyggelige de var. Og dersom jeg ikke hadde gått overens med dem hadde det selvsagt vært enda verre. 5-6dager de siste 2årene...
Rosalie Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Gi han beskjed om at enten slutter han å la familien bruke hjemmet deres som gratis hotell og restaurant ellers så flytter du ut.
Gjest Nattvette Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Du må sette foten ned og snakke med kjæresten din. Si at nok er nok, og at du rett og slett ikkje orker dette lenger. Han må gi grei beskjed til de at det ikkje går lenger. Om du ikkje gjør noe, så er nok sjansen stor for at noe ryker..
Gjest Ella Mae Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg har ingen problemer med å forstå deg. Denne familien hadde jeg garantert hatt problemer med selv, og jeg kan strekke strikken langt men det får da være måte på. Synes virkelig samboeren din det er greit at dere har det slik?
Jade Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 Hadde jeg hatt det slik, og mannen min ikke hadde satt en stopper for det, så hadde jeg flyttet ut!
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #8 Skrevet 22. oktober 2009 Det er ganske så fint å være særboere har jeg forstått. I alle fall er det fryktelig konfliktdempende på denslags. Og dessuten får det ofte fart på den parten som er villig til å la sin aller nærmeste ha det jævlig, fordi han/hun er for feig til å sette grenser.
Gjest salma Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 Er du svigerinnen til hun med tråden "Dama til broren min splitter familien"? Dette høres mest ut som en tulletråd, for det er jo helt ekstremt. Hvis det er alvor så er det fortsatt helt ekstremt og mannen din må begynne å sette noen grenser for privatlivet deres. Å ha hjemmet mitt konstant fylt opp av mennesker jeg ikke gikk overens med, hadde jeg aldri tålt så lenge som det du omtaler.
Gjest Rinna Skrevet 22. oktober 2009 #10 Skrevet 22. oktober 2009 Det er ekstremt, det jeg er enig i. Halvbroren min har huset fult av svigerfamilie støtt og stadig. Moren og faren til kona hans sover mer hos dem enn hos seg selv. Broren hennes med kone og tre barn er der opptil flere dager i uka, og de bruker mer enn gjerne huset deres som gratis barnehage. Og på toppen av det så klager de på han fordi han ikke er sosial nok, siden han ikke gidder å sitte og knote sammen med di hele dagen. Men han har valgt det selv. Han syter og klager og sier at han ikke orker, men så lenge han ikke gjør noe med det så får han tåle det. Det samme gjelder dessverre deg også TS. Hvis du ikke orker dette, så må du være klar med samboeren din. Det er sikkert ikke lett for han heller, å måtte være hard med sine egne, men sånn er det nå engang. De utnytter dere og det kan ikke fortsette.
Gjest ts Skrevet 22. oktober 2009 #11 Skrevet 22. oktober 2009 Har sagt ifra!! Og det er et stort problem i forholde vårt! Er så og si det eneste vi kangler om å det gjør meg gal... Men han sier at vi må hjlpe hverandre, og at hadde de ikke jobbet så nærme oss så hadde det ikke vært sånn og han skal betale for alt de bruker å sånn!! han tror at det meste henger på økonomi!! Men det er ikke det som plager meg mest!! Det er det at de er her hele tiden og ALDRI hjelper til! Er som jeg sa til min kjære, hadde jo vært bedre vis de bare flyttet inn betalte leie og egen mat! Men det tørr han ikke si for han vil ikke at de skal tenke at vi bare tenker på penger!! Hater dette! Har sagt jeg flytter, men hjlper lite da jeg egentlig ikke vil flytte å tviuler på at det blir noe annet en trusler fra min side siden jeg er altfor glad i huset mitt og hjmmekjær.. hehe
Gjest Chiffon Skrevet 22. oktober 2009 #13 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg hadde faktisk flyttet. Hadde han kastet de ut hadde jeg flyttet inn igjen, men ikke før. Jeg hadde blitt gal.
Jade Skrevet 22. oktober 2009 #14 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg hadde bedt han velge mellom meg og dem som samboere. Hvis han valgte dem, var det vel like greitt at det ble slutt...
Gjest salma Skrevet 22. oktober 2009 #15 Skrevet 22. oktober 2009 Eier du leiligheten sammen med kjæresten din? Eller leier dere bare, slik at du faktisk har en ganske kjapp retrettmulighet?
Gjest salma Skrevet 22. oktober 2009 #17 Skrevet 22. oktober 2009 Da kan du jo flytte ut, i alle fall for en periode inntil søsknene får andre jobber og de ikke bor hos ham lengre. Det behøver ikke ligge noen dramatikk i det, det er jo mange som er kjærester uten å bo sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå