Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 22. oktober 2009 #1 Del Skrevet 22. oktober 2009 Huff, dette er veldig plagsomt. Jeg har aldri tidligere vært plaget med svettelukt (er en kvinne på 30). Og nå, for en måneds tid siden, begynte jeg plutselig å stinke svette under armene - og da helt klart og spesifikt under den ENE armen. Jeg kommer rett fra dusjen (med såpe og vann), og det stinker likevel øyeblikkelig. Og det blir verre utover dagen. Noen andre som har vært med på en slik helt brå overgang? Og ikke minst er det noen som vet hva det skyldes og hva man kan gjøre med det? På forhånd tusen takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan være mye... Skrevet 22. oktober 2009 #2 Del Skrevet 22. oktober 2009 Huff, dette er veldig plagsomt. Jeg har aldri tidligere vært plaget med svettelukt (er en kvinne på 30). Og nå, for en måneds tid siden, begynte jeg plutselig å stinke svette under armene - og da helt klart og spesifikt under den ENE armen. Jeg kommer rett fra dusjen (med såpe og vann), og det stinker likevel øyeblikkelig. Og det blir verre utover dagen. Noen andre som har vært med på en slik helt brå overgang? Og ikke minst er det noen som vet hva det skyldes og hva man kan gjøre med det? På forhånd tusen takk for svar! Den ene armen bare? Har du begynt på nye medisiner eller økt dosen på andre? Har du begynt å spise sterkt krydret mat, med mye hvitløk f.eks? Jeg synes jeg lukter når jeg har spist mye hvitløk, men dusjer da eller vasker meg under armene. Sover du med tøy på? Noen t-skjorter/klær blir man aldri kvitt svettlukten av når de er brukt en stund selv om de er vasket på 60 grader. Da må man bare kaste de, og lukta setter seg under armene hvis man bruker de bare noen timer. Har du endret kosthold? Jeg bruker ikke vanlig deodorant, men en luktfri mineralstein fra Østen. Jeg husker aldri hva den heter, men den er ok (må bestilles tror jeg, det er min mor som tar seg av det selv om jeg betaler. Den er ikke dyr, par hundre men varer i ett år minst) og jeg lukter aldri svette, bortsett fra at jeg kan stinke hvitløk. Kanskje andre vet hva den heter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. oktober 2009 #3 Del Skrevet 22. oktober 2009 *abonnere* Har ikke noe svar til deg, men har selv opplevd at det lukter under en arm mens den andre armhulen er luktfri. Dette skjer i perioder og så går det over igjen, men tror ikke det skjer med jevne mellomrom. Hos meg skjer det imidlertid ikke så raskt som det tydeligvis gjør hos deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høyrehendt? Skrevet 22. oktober 2009 #4 Del Skrevet 22. oktober 2009 Lukter det av den armhulen som du vasker med venstre hånda hvis du er høyrehendt? En eks av meg luktet bare under den ene armen. Det dannet seg et gult belegg i hårene. Kan det være en sopp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #5 Del Skrevet 22. oktober 2009 Jeg forguder "Yerka". Svettet en del før, selv når jeg dusjet ofte og brukte deodorant. Begynte å bruke yerka for 2 år siden og i starten påførte jeg ca 2-3 kvelder i uken. Nå derimot er jeg inne i den 3 uken uten påføring og jeg er knusktørr Anbefales på det sterkeste! Fåes på Cubus til ca 180 kr, og varer rundet 6 mnd pr flaske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsa! Skrevet 23. oktober 2009 #6 Del Skrevet 23. oktober 2009 Heia,jeg hadde dette ei ukes tid og kunne ikke sjønne hva det var..Dusjer hver dag og skrubba meg nesten til blods men så en dag kjente jeg en bitte liten klump under armen som man ikke kunne se eller kjenne ved vanlig vask.Der var det en kvise/kjertel som jeg fikk tatt etter mye graving og klemming.Siden har lukten vært vekk.Heldigvis ;-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest H Skrevet 23. oktober 2009 #7 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg forguder "Yerka". Svettet en del før, selv når jeg dusjet ofte og brukte deodorant. Begynte å bruke yerka for 2 år siden og i starten påførte jeg ca 2-3 kvelder i uken. Nå derimot er jeg inne i den 3 uken uten påføring og jeg er knusktørr Anbefales på det sterkeste! Fåes på Cubus til ca 180 kr, og varer rundet 6 mnd pr flaske. Skal man ikke bruke deo i tillegg? Bare lurer på hvordan denne brukes. HVer kveld og deretter vanlig dusj på morgenen UTEN deo, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jay Skrevet 26. oktober 2009 #8 Del Skrevet 26. oktober 2009 diabetes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #9 Del Skrevet 8. februar 2010 Skal man ikke bruke deo i tillegg? Bare lurer på hvordan denne brukes. HVer kveld og deretter vanlig dusj på morgenen UTEN deo, eller? I begynnelsen, 2-3 kvelder i uken. Etter en god vask, og uten å ha barbert seg (for da vil det svi!), i tørr armhule. Dagen etter skal man visst ikke bruke såpe, men vann går bra. Etter en tid kan man bruke det sjeldnere. På meg fungerer det veldig bra. Men om dagen bruker jeg parfyme under armene også for det tar bort mye av lukten, men ikke alt... (men jeg hadde store problemer med både mye svette og lukt tidligere, så er veldig fornøyd med å ha funnet Yerka!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #10 Del Skrevet 8. februar 2010 Det finnes noen deodoranter på apoteket som har sterkere at det "antisvettestoffet" som også er i normale deodoranter. Den ene er veldig sterk og skal ikke brukes som normal deodorant men mer som beskrevet av gjesten over. De andre typene er mildere og kan brukes hver dag. Både jeg og mamma ble plaget med svettelukt når vi ble "voksne" men denne ene deodoranten har reddet oss. Er ikke plaga med svettelukt i det hele tatt etter at jeg begynte å bruke den. Skulle jeg få dårlige perioder igjen går jeg over til den sterke varianten et par ganger i uka i den perioden. Funker som smurt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå