Gjest syk Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Foreldrene mine bor ikke i samme by som meg og må ta fly for å komme på besøk . Hadde planlagt at de skal komme på besøk denne helga , men her har alle sammen blitt syke med influensa og er sengeliggende . Ringte nettopp og sa at vi måtte avlyse det , men da ble faren min sur og fortalte at de allerede hadde kjøpt billett og at han gledet seg til å se barnebarnet ( som forøvrig også har feber og er syk stakkar ) . Han aksepterte imidlertid at de ikke kunne komme på besøk , men først etter at jeg gjentatte ganger hadde forklart ham at vi ikke hadde planlagt å bli syke og at det i det hele tatt var svært slitsomt for oss med små barn og sykdom . Når foreldrene mine er her , hjelper de aldri til med noenting og forventer bevertning , så jeg orker ikke å ha dem på besøk når vi har sykdom i huset . Er det meningen at man alltid må ta imot besøk , selvom man er syk , bare fordi de har bestillt en flybillett?
Gjest MikeWaters Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Foreldrene mine bor ikke i samme by som meg og må ta fly for å komme på besøk . Hadde planlagt at de skal komme på besøk denne helga , men her har alle sammen blitt syke med influensa og er sengeliggende . Ringte nettopp og sa at vi måtte avlyse det , men da ble faren min sur og fortalte at de allerede hadde kjøpt billett og at han gledet seg til å se barnebarnet ( som forøvrig også har feber og er syk stakkar ) . Han aksepterte imidlertid at de ikke kunne komme på besøk , men først etter at jeg gjentatte ganger hadde forklart ham at vi ikke hadde planlagt å bli syke og at det i det hele tatt var svært slitsomt for oss med små barn og sykdom . Når foreldrene mine er her , hjelper de aldri til med noenting og forventer bevertning , så jeg orker ikke å ha dem på besøk når vi har sykdom i huset . Er det meningen at man alltid må ta imot besøk , selvom man er syk , bare fordi de har bestillt en flybillett? Vel, det kommer an på om dere er syke eller om dere er "syke" og bare ikke vil ha besøk. Dere må ikke ta imot besøk av noen dere ikke ønsker besøk av, men da er det fair å ikke vente med å si ifra til flybilletter o.l. allerede er bestillt.
Gjest thi Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 La de komme. Kanskje det er en mild variant av svineinfluensa, eller følger de ikke med, dine svigers? Mike W, du mener de skal komme og utsette seg for evt influensa? Hvorfor tror du ts er "syk" men ikke syk?
Gjest Nattvette Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Om man er syk, så er man syk. Orker man ikkje måtte ta seg av noen som må ha bevertning i tillegg til å passe på seg selv og ungene, så gjør man det klart ikkje. Nei, da får de heller bare bli sure syns eg.. Det er jo ikkje akkurat din feil at dere har blitt syke heller.
Gjest MikeWaters Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 (endret) La de komme. Kanskje det er en mild variant av svineinfluensa, eller følger de ikke med, dine svigers? Mike W, du mener de skal komme og utsette seg for evt influensa? Hvorfor tror du ts er "syk" men ikke syk? Nei, jeg vet ingenting jeg, det bare virket ikke som om de var så utrolig hypp på besøk og da er det lett å bli sykere enn man er. Men for all del, er de syke så må de jo få bestemme om de ønsker besøk eller ei. Endret 22. oktober 2009 av MikeWaters
Lilith Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 Du kunne jo sagt at de kan komme, men at de ikke kan bo hos dere? Eller at de kan komme og bo hos dere, men at dere er sengeliggende, alle mann, så da må de ordne seg sjøl? Så får de enten komme og vet at de ikke kan regne med bevertning, eller la være og vente til dere er friske igjen.
Gjest lurer? Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 Du kunne jo sagt at de kan komme, men at de ikke kan bo hos dere? Eller at de kan komme og bo hos dere, men at dere er sengeliggende, alle mann, så da må de ordne seg sjøl? Så får de enten komme og vet at de ikke kan regne med bevertning, eller la være og vente til dere er friske igjen. Jøss , pleier du virkelig å trenge deg på venner og familie , hvis de er syke du altså , selv om de har sagt ifra at du ikke er velkommen ?
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 22. oktober 2009 #8 Skrevet 22. oktober 2009 Jøss , pleier du virkelig å trenge deg på venner og familie , hvis de er syke du altså , selv om de har sagt ifra at du ikke er velkommen ? Her i huset måtte vi være svært syk for å avlyse et planlagt besøk av mine eller samboers foreldre, ihvertfall når billetter allerede er bestilt og betalt,- men det skal også sies at våre foreldre gladelig hadde ordnet seg selv og hjulpet til om vi trengte noe! Hadde vært mer tvilsom til å ta imot besøk som "krevde" mye når vi var syke, noe disse foreldrene synes å gjøre.. Trist at det skal bli et mas og stress å ta imot så nær familie, jeg forstår at vi er heldige som har det såpass avslappet og greit som vi har det i forhold til våre. Så i utgangspunktet synes jeg det er litt sært å avlyse, men om situasjonen er slik som her, har jeg forståelse
Gjest mop Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 Det kan være fint å få besøk når man er syk, men da må de stille opp og gjøre alt og mer enn de gjør hjemme, lage mat, tømme spybøtter, varm klut i panna, bytte bleier på barna, handle inn, være litt stille.... Hvis de ikke er den typen, så bør de holde seg hjemme.
Lilith Skrevet 22. oktober 2009 #10 Skrevet 22. oktober 2009 Jøss , pleier du virkelig å trenge deg på venner og familie , hvis de er syke du altså , selv om de har sagt ifra at du ikke er velkommen ? Hø? Hvordan i all verden fikk du det ut av innlegget mitt? :klø: Jeg er på TS' side her, men kom bare med noen forslag som kanskje både kunne unngått sure miner fra foreldrene OG uønsket, slitsomt besøk ...
Jade Skrevet 22. oktober 2009 #11 Skrevet 22. oktober 2009 Synd med billettene. Men dere ble jo ikke syke med vilje! Jeg hadde sagt de kunne komme likevel, men at de måtte ordne seg selv (ikke forvente å bli underholdt, lage klar gjestesengene selv, finne det de trenger selv av håndklær, selvbetjening på kjøkkenet (også middag), og gjerne avlaste litt med minsten). Evt. at de kunne overnatte på hotell hvis det gikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå