Gå til innhold

sønnen min slår og klyper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 1 år har begynt å slå og klype meg. Jeg har prøvd å si strengt nei, men da bare smiler han og gjør det mer. Nå har jeg begynt å bare gå når han gjør sånn... Hvorfor gjør han dette, og hva er en OK måte å håndtere det på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eks's lillebror på 2, brukte å slå meg..Da satte jeg på et lite skuespill ala 'å au! nå ble jeg trist fordi du slo meg..'

Han synest ikke det var noe gøy, og sluttet. Kansje det vil fungere?

Skrevet

Brukte samme teknikk mot min lille nevö, som det jeg alltid har brukt på mine hunder - og det fungerte.

Hver gang han begynte å slå på meg, så bare gikk jeg vekk fra ham.

Han ble forfjamset, holdt opp en stund, men prövde seg en gang til. Jeg bare gikk, uten å si et ord, og etter det har han aldri gjort det igjen.

Oppmuntrer til kos og klem da, og leking - kan godt leke litt röft, men han fant fort ut forskjellen mellom å leke röfft og det å slå med vilje

Skrevet

Klip/bit tilbake slik at han forstår at det er vondt. Du må selvfølgelig ikke klipe så ungen blir blå, men akkurat passe slik at han kjenner at det er vondt det han gjør mot andre.

Skrevet
Klip/bit tilbake slik at han forstår at det er vondt. Du må selvfølgelig ikke klipe så ungen blir blå, men akkurat passe slik at han kjenner at det er vondt det han gjør mot andre.

Det kommer jeg ikke til å gjøre.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Det kommer jeg ikke til å gjøre.

:)

Vel, ga bare et tips. Mamma tipsa meg om det da gutten min da han over lengre tid hadde bitt/kløpet ungene i barnehagen slik at de fikk bitt- og blåmerker.

Det virket nå på min unge. (Og i følge mamma også på meg da jeg var lita. Har ingen men.)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Sånne råd blir jeg bare oppgitt av. Hvis man gjør dette, vil jo barnet kun lære at dette er greit å gjøre, for de voksne gjør det jo.

En 1-åring klarer ikke sette seg inn i andres situasjon, og tenke at mamma får like vondt når jeg klyper/slår, som jeg gjør når hun gjør det på meg.

Time out eller ignorering er det som funker best. Men man må være konsekvent. Ser at veldig mange reagerer på samme måte som TS sitt barn, når man er streng og sier nei, så smiler de og fortsetter. Det blir i barnets øyne en morsom lek, og en måte å få oppmerksomhet på.

Dette er en fase som de fleste på denne alderen går gjennom, og det går over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...