Gå til innhold

Sengesett til 13åring

Gjest Leela (utlogget akkurat nå)

Anbefalte innlegg

Gjest Leela (utlogget akkurat nå)
Skrevet

Det nærmer seg jul og jeg er igang med julegavene da jeg har termin noen uker før jul.

Har to tantebarn og lurte på om sengesett kunne være tingen, fornuftig er det jo også. Til jenta med Hannah Montana er jo valget greit, men så var det storebror da. Han er 13 år, blir det for barnslig med Star Wars (Clone Wars) sengesett? Er det andre ting gutter i den alderen er opptatt av?

Bor et stykke unna og synes han har blitt veldig stor og "voksen" i det siste. Ikke greit å henge med. :) De fikk dvdfilmer til bursdagene sine nå i høst, så tenkte jeg skulle finne på noe litt annet til jul.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjöp et sengesett med bilde av ei pen dame i bikini eller noe :D

Skrevet

Sengesett må da være uktrakjipt for en 13 år gammel gutt å få til jul?

Skrevet

Når gutter er ferdige med tegneseriehelter og starwars sengetøy så har de også sluttet å bry seg med sengetøy.

Gir du sengetøy til gutten så er det nok moren hans som blir mer glad enn gutten.

Skrevet

Prøver og finne litt enkle løsninger i år... :)

Greit å spørre her før man går på en blemme, vil jo ikke være for kjip heller. Men da må jeg tilbake inn i tenkeboksen, noen som har gode ideer til gave?

Skrevet

Hva med kinobilletter, en tur på badeland m.m. (hvor du tar han med, fin gave til han og fin "gave" til mor ;) )

Skrevet

Det hadde jo vært en ide, har gjort det før, men nå bor vi et stykke unna + at vi venter en ny sjef i huset om noen uker. Så kanskje ikke så lett.

Ender vel fort på dvder, spill eller noe annet datarelatert, det faller i smak, men hadde kanskje håpet å finne på noe litt annet i år.

Skrevet

Min trettenåring bryr seg definitivt om hvilket sengetøy han har. Han har jo ofte venner på besøk, og det gamle spidermansettet o.l. er særs upopulært. Samme med våre andre sengesett som ifølge ham er damete og kjedelige. Han har fått sort sengetøy nå samt dette, det er et camosengesett, og det liker han veldig godt.

Jeg ville gitt gutten sengesett i samsvar med hans stil, med god samvittighet. :)

Skrevet

Synes ikke det er noe galt i å gi en 13-åring sengetøy til jul. De må da lære å sette pris på ting som ikke står på ønskelisten! Skal man tenke slik, så må man jo bare slutte å gi unger sokker og strømpebukser til jul også. Like kjedelig det.

Ville gått for noen litt mer "abstrakte" mønstre (altså ikke tegneseriehelter eller barne-TV-figurer) i "gutte"-farger, som er litt tøffere enn de barnslige han har fra før, og blomstersengetrekkene som resten av familien bruker.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Sengesett er definitivt en grei gave til en 13-åring. :)

Jeg skjønner at Spiderman og sånn ikke er det helt store lenger, men hva med et sengesett med noen fete biler, kamofarger eller logoen til favorittfotballaget hans (dersom han har et)?

Skrevet
Min trettenåring bryr seg definitivt om hvilket sengetøy han har.

Vår også. Han er opptatt av at rommet skal være kult, og senga tar jo mye plass. Her er det fotballaget, samt et sett med fotball mønster (svart og hvitt) som er vinnerne.

Ellers har Kid et som heter Camoflage her

http://www.kid.no/produkter/soverom/show/103/10305

Det hadde funket hos oss i alle fall

• 10 måneder senere...
Skrevet

Synes kanskje at bare et sengesett er litt kjedelig.. Det er for all del en fin gave, men tror nok gutten kommer til å bli litt skuffet om det er det eneste han får av deg. Jeg klarte i alle fall ikke å sette pris på slike ting da jeg var i den alderen - for slike ting skulle jeg da få av foreldrene mine uansett, siden det er en nødvendighet? De aller fleste er så bortskjemte at vi ikke klarer (klarte) å sette pris på den type gaver ;)

Kanskje han blir glad om han vår være med og velge sengesettet selv? Det er jo også viktig at han faktisk liker Star Wars om det er det motivet du går for.

Skrevet

Min 16-åring er en riktig manne-mann og like bortskjemt som resten av norske ungdommer, men han liker faktisk å sove i kule sengeklær av god kvalitet, og han synes at det er helt fint å få slikt i gave :)

Skrevet

Toalettmappe med innhold ville vært mer populært her!

Skrevet

Min 16-åring er en riktig manne-mann og like bortskjemt som resten av norske ungdommer, men han liker faktisk å sove i kule sengeklær av god kvalitet, og han synes at det er helt fint å få slikt i gave :)

forskjell på 13 og 16 år da. Jeg tror gutten blir mer glad for spill selv om han fikk det ifjor og

Skrevet

Usj, jeg hadde blitt dødsskuffa over sengetøy som 13-åring. Først nå når jeg har flytta inn med samboer og har noe "eget" synes jeg det kan være stas med sengetøy... :P Men alle er vel forskjellige! :)

Skrevet

Hvis unger bare hadde fått "kule" gaver til bursdager, så tror jeg at alle hadde blitt lært opp til kun å bli glad for "kule" gaver. Hva er galt med å gi gaver som en trenger? Et sengetøy trenger ikke være kjedelig. Man trenger ikke gi bestemorblomstret sengetøy heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...