Gå til innhold

Har du hemmeligheter for din kjære?  

1. 1. Har du hemmeligheter for din kjære?

• Ja, mange!
      12
    • Ja, noen, men ikke alvorlige!
      31
    • Nei!
      25
    • Nei, det tør jeg ikke! Han oppdager det sikkert likevel!
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har du mange hemmeligheter for din kjære?? Mange snakker varmt om at de "forteller hverandre alt", men gjør de egentlig det?? :sjarmor:

Med hemmeligheter mener jeg alt fra å skjule utroskap, til å rett og slett ikke fortelle alt man snakker om med veninner! Fra alvorlige ting, til litt mindre alvorlige ting, med andre ord!

Min kjære vet for eksemple ikke at jeg skriver her... :roll: dette er mitt private fristed! :Nikke:

Dina

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noen hemmeligheter, på den måten. Har brutt sammen og tilstått for lenge siden...

Helt alvorlig - jeg forteller ikke om venninners betroelser. Heller ikke følger han etter meg hit på Kg, men han vet jeg er her, og nicket.

Samboer vet heller ikke om alle mine bedrifter før jeg traff ham, det blir en del år å nøste opp i - og jeg har sikkert glemt halvparten, noe vil jeg kanskje ikke rippe opp i heller.

Men han vet om de største fadesene mine. De fortalte jeg om i starten av forholdet, gruet en del, det ble framskyndet litt fordi vi kom inn på hvor viktig ærlighet var... og jeg måtte ta stilling til når jeg skulle fortelle mer om meg selv. Gjorde det ikke der og da, men litt etterpå.

Vi har ikke stilt hverandre slike spørsmål som hvor mange partnere osv. - så det har ikke vært debatt. Jeg synes ikke det er så interessant - vi lever her og nå. Fortid er fortid. Men vi har fortalt om de vi har bodd sammen med, altså det som har betydd noe for oss i fortiden.

Noen ganger tenker jeg hvor rart det er - så mange år, så mange ting man har gjort, og ikke gjort - og som man ikke kan gjenfortelle, fordi det er halvveis uthvisket...

(Og kanskje like bra...)

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg er ikke istand til å lyve, jeg får så dårlig samvittighet at jeg forteller det uansett.

Hemligheter for min kjære har jeg vansker for å ha, for jeg mangler på en måte sensuern mellom hjerna og munnen når jeg ligger i armkroken hans.... Det meste jeg tenekr på bare ramler ut.

Vi er åpne og ærlige, og verdsetter dette høyt. Greit nok at andre kansjke har sine små hemligheter, men jeg har ikke det. Jeg forteller ham hva jeg tenkte på på bussen hjem, at jeg tok en snope-ting mens hans sov, og at jeg elsker ham høyerer enn noe i hele verden. Sånn bare er det.

Han vet at jeg skriver på KG, og han kjenenr nicket mitt, men han følger ikke etter meg og leser hva jeg skriver. Han ser andre veien når jeg skriver dagbok på senga, enda jeg snakker med ham om alt jeg skriver der uansett, det vet han jo. Altså, ingen hemligheter, men respekt for privatlivet (som ikke eksisterer) likevel :) Passer perfekt for oss. :hjerte:

Skrevet

Men å ha hemligheter trenger vel ikke være det samme som å lyve? Det kan jo være bare å utelate visse ting, eller rett å slett være ting som ikke er blitt snakket om, og som men heller ikke har særlig lyst å snakke om, det er jo ikke å lyge.

Jeg forteller min mann mye, men ikke alt, og jeg vet at han ikke forteller meg alt. Mine hemligheter er ikke av stor betydning, men kanskje bare små ting jeg har lyst å ha for meg selv. Jeg mener at selv om vi lever i et forhold, og har gjort det i snart 15 år, er vi fremdeles selvstendige individer, men egne tanker og behov. Jeg har mange tanker og meninger jeg ikke deler med noen, ting som har skjedd før jeg traff min mann osv. Dette er mine hemeligheter, og det er ofte ting jeg ikke har behov for å dele dem med noen.

Men hemligheter som ville sjokkere min mann om han fikk vite dem, har jeg ikke.

Skrevet

Jeg utelater ting, men vilje.

Etter hvert har jeg lært å kjenne sambo på godt og vondt.

Om det har skjedd noe (helt uskyldig) en dag, så gidder jeg nødvendigvis ikke å fortelle ham om det. Om jeg f.eks har snakket med en kollega om et eller annet, som jeg VET at vil provosere ham, så holder jeg heller kjeft.

Men noen store hemmeligheter har jeg ikke. Vi bor jo sammen og det er nesten umulig å skjule større ting for hverandre. Jeg lyver ikke, men jeg forteller ikke ALT.

Gjest Zalomine
Skrevet

La meg bare presisere, jeg anser det ikke som å lyve om jeg ikke forteller sambo om den illeluktene fyren som satt ved siden av meg på bussen. Det er bare å la detaljer ligge. Men jeg forteller det meste likevel jeg.

Man kan kanskje si at hodet mitt ikke er blitt voksent enda.. du vet, små unger som bare raser ut med alt de har opplevd siden sist de så deg... omtrent slik funker jeg i forhold til sambo.... Jeg bare er sånn. Han har vel lært seg å bare høre sånn passe etter når jeg skravler :)

Skrevet

De eneste gangene jeg unnlater å fortelle noe for sambo må være hvis en venn presiserer at jeg ikke må si noe, ikke ett ord...ikke engang til han.

Alle vennene mine vet at jeg "sladrer" om alt til han..og de synes det er greit. Derfor er det SVÆRT delikate temaer som tas opp dersom jeg ikke får lov å si noe (og jeg er visst en dårlig venn...for det hender jeg forteller han litt alikevel!! :oops: )

Ellers er vel livet mitt som en åpen bok. Tror ikke det er en ting jeg ikke har fortalt. Føler ikke at det er noe jeg har behov for å skjule..eller lyve om.

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Det kommer helt ann på.

Samboeren vet at jeg er her inne, men han vet ikke hva jeg skriver. Jeg har ikke fortalt han nicket mitt, men jeg tror han allikevel vet det.

Jeg ville være så ærlig som mulig, og det er jeg sikker på at han er mot meg også.

Skrevet

Klart at han ikke vet alt om meg! Og ikke jeg om ham. Det ville være unaturlig. Det betyr ikke at vi har hemmeligheter for hverandre, det er bare ting som ikke har kommet opp...

Jeg vet ikke hvor mange han har hatt sex med - ikke bryr jeg meg. Han vet ikke hvordan jeg bretter dopapiret når jeg er på do. Kan ikke tenke meg han bryr seg.

At dette er å ha hemmeligheter eller å lyve, er jeg ikke sikker på at jeg er enig i. Om han hadde hatt et barn jeg ikke visste om, eller om jeg regelmessig traff eksen uten å fortelle det, så hadde det vært noe annet...

Forresten, det er en ting han ikke vet... jeg og en venn var knullkompis noen ganger - sånn gjennom årene - da vi begge var single og voksne og lystne... - han er fortsatt min venn, og dette vet ikke min mann om. Dog er han ganske feminin på vibber... så det kan tenkes han har skjønt det. Men det betyr jo ingenting - dette var før min kjæres tid.

Han vet også at jeg er her, men jeg vet ikke om han vet hva nicket mitt er.

Gjest Dolphina
Skrevet

Jeg lyver ikke, men forteller ikke alt.

Han vet ikke at jeg er inne på KG og jeg ser heller ingen grunn til å si det.

Hemmeligheter med venner og lignende holder jeg hemmelig for han.

Ellers får han vite det meste!

Skrevet

Har ikke så veldig mange hemlighetene for min mann, han vet jeg er inne her men han vet ikke at jeg har et nick og skriver her inne.

Ellers så forteller vi hverandre det meste, men selvsagt ikke alt...

Skrevet

Jeg har noen få hemmeligheter, men det er ting som venninner/venner har betrodd meg.

Gjest Dolphina
Skrevet

Gjest Dolphina
Skrevet

Skrevet

Skal jeg være helt ærlig så er det egentlig ganske mye jeg lar være å fortelle om...

Grunnene til det er rett og slett fordi han alltid har så mye og sterke meninger om ting- og det er egentlig ganske slitsomt!

Men, selvfølgelig dreier det seg om helt uskyldige ting, jeg har egentlig ikke noe å skjule...

Mannen min har klagd på at jeg snakker for lite med ham, og jeg har også fortalt ham om hvorfor jeg ikke deler alt....men jeg skal skjerpe meg.

Skrevet

Mellom oss har vi vel full åpenhet, unntatt at vi bevisst unngår å snakke særlig om ekser ettersom vi ikke vil ha med dem inn i vårt samliv. Hvis venner forteller meg noe privat som har med dem å gjøre, og ikke meg, så forteller jeg ikke ham det. Jeg er lojal alle veier.

Skrevet

Hmm... noen er det vel.

Jeg snikrøyker i peroider med mye stress og problemer, det er vel min største "synd" (han hater røyking). Dessuten vet han ikke at jeg er her på KG, synes det er greit å ha et slikt "fristed".

Ellers tror jeg ikke det er noe særlig, jeg prøver å holde tett om veninners "mørke hemmeligheter", men noen ganger forsnakker jeg meg, og da har han en egen evne til å "hale" ting ut av meg...

Skrevet

Jeg har noen hemmeligheter fra fortida som han ikke vet om og heller ikke har noe med. Regner med at jeg ikke vet alt fra hans fortid heller.

Har ingen hemmeligheter fra den tida vi har vært sammen....annet enn det mine venninner betror meg. Men det er uansett ikke mine hemmeligheter.

Skrevet

Nei, forteller alt som jeg husker...

Og det veninner sier i all fortrolighet kommer ikke ut igjen fra meg!!!

:wink:

Skrevet

Ingen hemmeligheter i den forstand at jeg tenker "det må han ikke få vite"...

Men jeg forteller ikke alt heller, tross alt. Venninners betroelser, detaljer fra jobb osv som ikke interesserer ham - ei heller alt som har skjedd i de mange årene før vi traff hverandre.

Har med andre ord ingen hemmeligheter som må HOLDES fra ham. Kun ting som ikke fortelles, uten spesielle grunner - med mindre den som har fortalt meg ting ber meg ikke si noe videre, eller jeg skjønner at det ikke skal sies videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...