Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gjorde det slutt for mindre enn en måned siden, og nå forteller han meg (for han vil jo være ærlig med meg, og det må jeg jo forstå er bare positivt) at han har truffet en dame tre ganger. De traff hverandre første gangen ute, men han drakk ikke og hun drakk ikke. De har bare pratet sammen, men tydeligvis om personlige ting (men det har han jo gjort til alle, det er bare å spør), for han har sagt til henne at han synes det er for tidlig med et forhold. Han har også fortalt henne hvordan han ser for seg et forhold.Og hun har fortalt om seg selv og barna sine.

Dette gjør faktisk utrolig vondt for meg, selv om ja, jeg var med på å gjøre det slutt. Men vi hadde syv år sammen, og det føles som om han pisser på de syv årene og så drar dem ned i do...Han har jo ikke innledet et forhold med henne, men det føles jo som om han allerede har gått videre. Etter mindre enn en måned. Elsket han meg i det hele tatt?

Har jeg grunn til å føle sånn, eller overdriver jeg? Høres det ut som om det er noe mer enn bare et nytt bekjentskap han har innledet med henne?

Han vil gjerne at vi skal være venner...Men det gjør jo så forbannet vondt, jeg elsker ham fortsatt, og han sier han elsker meg, men vi fikk det bare ikke til sammen. Tenker at jeg bare bør kutte ham helt ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han ikke forsøker bevisst å gjøre deg sjalu, så har han nok gått videre. Ikke så uvanlig at den ene parten er raskt ferdig med bruddet, det har gjerne ligget der en stund før det kom ut.

Du har rett til å føle akkurat som du vil. Men ingen rett til å trykke følelsene ned over hodet hans. Dette med å være venner etter et brudd er forbanna oppskrytt! Det aller beste for å komme igang med sitt eget nye liv er å kutte all kontakt, helt til den dagen man kan møte exen på gata uten å reagere annerledes enn ved hvilken som helst gammel venn. Som man egentlig ikke har noe felles med..

Glem ham. Gå ut i livet og gjør dine ting. Verden er full av folk du kan ha som venn. Du trenger ikke ha venner som svir. :klemmer:

Skrevet

Synes han viser deg respekt som forteller deg det.

Selv var jeg faktisk ferdig med forholdet mitt i ett år før endelig slutt, traff en ny en en uke etter som jeg innledet ett forhold med, det gikk for fort og det ble slutt. Likevel har meg og eksen ett godt forhold i dag- han med ny kjærlighet og jeg som singel- det går an. Ikke alltid det handler om at det som en gang har vært ikke betyr noe. Tvert i mot, å gå videre med livet er bare sunt.

Gjest Gjest_Gro_*
Skrevet

Dere har tydeligvis mye kontakt ennå. Men det er slutt.

Dere var sammen i 7 år. At man går videre betyr ikke at de 7 årene ikke var viktige og at han ikke elsket deg.

Det har ingenting med følelesene han hadde for deg i det forholdet han var i med deg at han nå har snakket med og blitt litt kjent med en annen dame. Husk nå at han har sagt til denne damen at han ikke er klar for forhold ennå. Det er jo en grunn til at han ikke er klar for det. Og grunnen er vel at forholdet til deg og følelsene til deg fremdeles sitter litt i.

Også er det jo slik at at man begynner ikke veien videre i det man flytter fra hverandre. De fleste par som går fra hverandre starter prosessen lenge før den dagen da forhold er offiselt slutt.

Hos oss var det ihvertfall samtaler og tanker om dette i flere måneder. Slik at jeg var jo forberedt på singeltilværelsen en stund før vi flyttet hver for oss. Jeg datet nye menn ganske tidlig. Ikke fordi jeg ikke elsket eksen min men fordi det var en måte for meg å glemme litt på og å få bekreftet at det fantes andre også som kunne få meg til å føle meg bra!

Hvis man skal klare å ha et vennskap til en eks så innebærer det at man også klarer å akseptere at eksen dater andre, får nye partner, osv.

En ting som er helt sikkert er at livet går videre. For deg også. Så ikke sitt der og tenk så mye på om han virkelig elsket deg og sånne ting. Tenk på at du skal leve videre og hvis det er for sårt for deg å få vite om hva han foretar seg så synes jeg du skal utsette det å være venner med ham til du er kommet litt videre selv.

Skrevet

Tusen takk alle sammen for gode og fornuftige ord, det er alltid greit å få et objektivt synspunkt når en ikke tenker helt klart selv :klemmer:

Skrevet

Jeg var sammen med eksen min omtrent like lenge som deg, vi var også enige om å gjøre det slutt og har klart å forbli venner. Jeg ville likevel aldri fortalt han om en ny mann i mitt liv før jeg var helt sikker på at det kom til å bli et seriøst og langvarig forhold. Ser ingen grunn til at han skal vite om folk jeg evt.kliner med på byen eller er på flørten med, og jeg har absolutt ikke lyst til å vite noe om hva han gjør. Det kommer uansett å bli knalltøft den første gangen man føler seg erstattet, så da er det best å vente til det er noe ordentlig å fortelle om. Den dagen en av oss har fått oss "offisiell kjæreste" vil den andre derimot være en av de første som får vite det.

Jeg syns ikke eksen din burde fortalt deg dette når han uansett ikke er klar for noe forhold. Sannsynligvis syns han det er vanskelig å balansere dette med å skulle være venner, og klarer ikke helt å finne riktig fortrolighetsnivå. Kanskje dere rett og slett burde ta en prat om hvordan dere skal forholde dere til sånt? :klem:

Jeg skjønner forøvrig at det er vanskelig å se det i den situasjonen du er i, men jeg vil tippe at eksen din er like fortvilet som deg og bare har en annen måte å reagere på. Er vel en grunn til at vi har uttrykket "rebound".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...