Gå til innhold

Erfaringer med fuktighetskremene fra MD Formulations?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid slitt med uren hud, og gjør det fortsatt når jeg nå er i slutten av 20-årene. Men jeg merker at huden er tørrere, spesielt nå som det har blitt kaldere, samtidig som den har urenheter. En hudpleier jeg var hos anbefalte at jeg bytter ut Decleors matt finish skin fluid med en av MD Formulation sine fuktighetskremer. Jeg bruker allerede serumet derfra, i tillegg til rens og ylang ylang-olje fra Decleor.

Men jeg husker ikke hvilkem krem hun anbefalte meg, det var enten antioxidant creme eller antioxidant comfort creme. Jeg tror hun mente den som ga mest fukt. Men så ser jeg på nettet at de anbefales spesielt til folk med sensitiv og tørr hud. Jeg er da bekymret for at en av dem inneholder fett, i tillegg til fuktighet, og om det da vil tilstoppe porene mine. Vet noen om den rikeste av de to (som jeg tror er antioxidant comfort creme) inneholder fett, eller om jeg trygt kan bruke den for min til litt urene og litt tørre hud?

Hudpleieren mener for øvrig at grunnen til at jeg har en del veldig små urenheter i pannen, kan være at huden overkompenserer fettproduksjon fordi den får for lite fuktighet, og at det blir en slags irritasjonsreaksjon. Dette er veldig rart for meg å tenke på, som har vært opptatt av å forhindre for mye fettproduksjon siden jeg var tenåring. Rart å skulle tilføre masse fuktig plutselig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"antioxidant creme" mener jeg å ha brukt for et par år siden. Den gav bra med fukt samtidig som den ikke var fet. Jeg har uren hud. Fet underhud og tørr overhud.

Skrevet

Hudpleieren din kan nok godt ha rett. For jeg opplevde noe av det samme for noen år siden. Brukte den samme kremen fra Decleor, og den tørket rett og slett ut huden min.

Nå bruker jeg Facial Cleanser og Moisture Defense antioxidant creme fra MD og huden min har aldri vært bedre! Brukte også serumet de første mnd, men gidder ikke lenger for føler at det ikke trengs. Har brukt dette i to år nå, og huden min er helt super. Jeg får en og annen kvise annenhver mnd eller noe sånt, og den er ikke i nærheten av det som kom før.

Så jeg anbefaler deg på det varmeste å bytte ut kremen. Ja også bruker jeg peelingen deres og fuktighestmasken. Og jeg brukte nok produktene i 2-3 mnd før effekten kom.

Lykke til

Skrevet

Takk for svar! Men jeg lurer fortsatt på hvilken jeg skal velge av antioxidant creme og antioxidant comfort creme. Jeg får opp litt ulik informasjon når jeg søker rundt. Mens det noen steder står at begge er ideelle for tørr og kombinasjonshud, står det andre steder at antioxidant comfort creme er ideell for tørr og veldig tørr hud. Det er derfor jeg lurer på om antioxidant comfort creme blir for rik/fet for meg. Er det noen som vet?

Dere som har brukt antioxidant creme (den letteste), opplever dere virkelig at den gir mye fuktighet? Ut fra siste innlegg, ser det ut som den gir en del mer fukt enn Decleors matt finish skin fluid. Men jeg lurer også på hvordan antioxidant creme er sammenlignet med Decleors hydra floral. Jeg har nemlig fått en prøve på den, og den kjennes ganske ok ut. Men jeg lurer på om jeg likevel skal kjøpe en av MD sine.

Dette er visst ikke så lett. Spesielt når kremene til MD har nesten samme navn.

Gjest gjest som svarte deg tidligere
Skrevet

Jeg prøvde Comfort creme i fjor vinter for tenkte at jeg trengte en rikere krem om vinteren. Men den ble for mye for min del. Brukte den opp, og gikk tilbake til den andre.

Jeg brukte Hydra Floral men den var ingen mirakel krem for meg ihvertfall. Bedre en Matt finish, men ikke bra nok. Hadde fremdeles masse urenheter.

Du kan jo selvfølgelig prøve den, men min erfaring med kremer oppigjennom årene er at du ikke for prøvd den godt nok i løpet av par dager. Den må brukes minst noen uker helst par mnd før du ser resultater.

Jeg og er i slutten av 20-årene, og var rimelig lei av å ha dårlig hud. Produkter jeg bruker nå har gjort at jeg ikke har svarte prikker lenger, sånne små nupper som jeg hadde masse av i panna er borte, i tillegg til kviser såklart.

Vet ikke om du handler på nettet, jeg kjøper mine produkter på Feelunique.com. Masse å spare, og selv om jeg betaler moms/toll så lønner det seg. Rens, maske og peeling kan du kjøpe under moms grensen, dvs under 200, avhengig av hvordan pund kursen er. Og det er jo gratis frakt.

Håper du finner ut av det, for min erfaring er at selvtilliten stiger et par hakk når huden er fin :)

Skrevet
Jeg prøvde Comfort creme i fjor vinter for tenkte at jeg trengte en rikere krem om vinteren. Men den ble for mye for min del. Brukte den opp, og gikk tilbake til den andre.

Jeg brukte Hydra Floral men den var ingen mirakel krem for meg ihvertfall. Bedre en Matt finish, men ikke bra nok. Hadde fremdeles masse urenheter.

Du kan jo selvfølgelig prøve den, men min erfaring med kremer oppigjennom årene er at du ikke for prøvd den godt nok i løpet av par dager. Den må brukes minst noen uker helst par mnd før du ser resultater.

Jeg og er i slutten av 20-årene, og var rimelig lei av å ha dårlig hud. Produkter jeg bruker nå har gjort at jeg ikke har svarte prikker lenger, sånne små nupper som jeg hadde masse av i panna er borte, i tillegg til kviser såklart.

Vet ikke om du handler på nettet, jeg kjøper mine produkter på Feelunique.com. Masse å spare, og selv om jeg betaler moms/toll så lønner det seg. Rens, maske og peeling kan du kjøpe under moms grensen, dvs under 200, avhengig av hvordan pund kursen er. Og det er jo gratis frakt.

Håper du finner ut av det, for min erfaring er at selvtilliten stiger et par hakk når huden er fin :)

Takk for enda et godt svar. :) Jeg har bare et spørsmål til. Når det gjelder comfort creme, hvordan kjente du at den var for mye for deg? Følte du deg blank og fet i ansiktet etter å ha tatt den på? Fikk du mer urenheter? Vet du om den inneholder fett, og ikke bare fuktighet? Jeg har vært litt innstilt på å kjøre på med den som gir mest fukt, men nå ble jeg litt usikker. Kanskje antioxidant creme holder da?

Jeg fikk prøver på Decleors hydra floral, sånn at jeg har fått prøvd den i noen uker (var hos en veldig grei hudpleier som ga meg flere små tuber), og jeg merker allerede at huden er litt bedre faktisk, og at det er godt for huden å få mer fuktighet, til tross for hva som føles intuitivt logisk for meg. Men jeg er fortsatt tørr, kjenner jeg, så jeg bør nok over på en av md sine.

Skrevet

Du gjest som har svart ts:

Kunne du vært så snill å skrevet ned navnene på de produktene som du bruker på huden din nå?

Virker som de har hjulpet deg veldig og jeg ønsker å prøve de også..

Skrevet

Jeg begynte å bruke MDs produkter for en stund siden, og etter ca. 1-2 mnd. begynte huden min å bli bedre. Har uren hud, og fikk før en del småkviser (etter MDs produkter kommer de sjeldnere og sjeldnere)

Jeg bruker MD moisture antioxidant creme. Den gir mye fukt. Men jeg er på jakt etter en annen krem som jeg kan bruke på dagen- fordi denne blir skinnende på min hud og huden føles "klam". Som nattkrem vil jeg fortsette å bruke den, og kan anbefale den om natten.

Men det er vel forskjellig fra hud til hud hvordan man reagerer:)

Noen som har et tips om en god dagkrem som passer å bruke over MDs renewal serum?

Var nylig på hudpleie der jeg fikk prøve en ny krem fra Dermalogica som matter huden (Medibac clearing mattifier) Men vet ikke om denne gir nok fukt...

Gjest gjest som svarte deg tidligere
Skrevet

Til ts: Huden føltes fetere ja, fikk en "hinne" over ansiktet som jeg ikke likte. Nå husker jeg ikke helt om jeg fikk så mye urenheter siden det er et år siden jeg brukte den, men jeg bare husker at den ikke føltes riktig. Mener å huske at den inneholdt mere fett en antioxidant, men ikke stol helt på det. For jeg har rett og slett prøvd meg selv frem, etter å ha brukt masse masse penger på hundpleiere å feil produkter. Brukte Dermalogica et års tid også, men den likte ikke huden min.

Til annen gjest som lurer på hva jeg bruker:

Til rens morgen og kveld så bruker jeg Facial Cleanser. Tar litt av denne og gnir den inn i tørr hud, da syns jeg den har best effekt, så skyller jeg av med lunkent vann.

Etter denne så brukte jeg i ca et halvt år Continuous Renewal Serum , brukte denne både morgen og kveld under fuktighetskremen.

Så bruker jeg som nevnt tidligere Moisture Defense Antioxidant Creme . Bruker denne både morgen og kveld, men hender jeg hopper over noen kvelder også uten at resultatet har blitt dårligere.

Siden jeg begynner å bli gammel kremt :), så har jeg begynt med øyekrem nå nylig også. Bruker Moisture Defense Antioxidant Eye Cream .

En til to ganger i uken så bruker jeg å peele huden og to forrskejlige masker. Den ene gir fukt, den andre strammer litt opp. Den som strammer bruker jeg hvis jeg skal et eller annet sånn at sminken sitter bedre.

Peelingen jeg bruker er md formulations Face and Body Scrub , fuktighetsmasken er Moisture Defense Antioxidant Masque , og den som strammer er Vit-A-Plus Firming Treatment Masque .

Da håper jeg at dette var til hjelp :)

Skrevet

Tuusen takk for svar!!

Var veldig til hjelp, ja!! :)

Ha en god dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...