Lalle Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Her i huset feirer vi ikke dette med kaker og slikt. Gjør dere? Har hørt at mange feirer kjæledyra sine, for meg blir dette unaturlig, men vil vel heller gi han en ekstra go'bit........... Slik som en fiskefilet.
Gjest Piggen Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Vi har heller ikke kake, men min hund får litt gaver. Dette er som regel en ny leke pluss litt godbiter. Hun får littegranne ekstra godbiter den dagen, men det gjøres ikke så veldig spesielt. Gaven som hunden får er noe hun trenger siden lekene fort blir tygd i stykker. Er vel egentlig for oss selv at vi gjør litt ekstra den dagen!
Sheenaca Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Bursdager er koselig, så hvorfor ikke feire litt? For min del blir det å ta det for langt med kake og slikt, med mindre man uansett har lyst på kake og vil ha en god unnskyldning for å invitere venner og kose seg. Men hundene får gjerne noen ekstra kosestunder, en ekstra lang tur, noen godbiter og andre ting de synes er gøy på bursdagen sin. (Kattene mine får ingenting, for de er omplasseringsdyr, så ingen vet når de har bursdag.)
Gjest Evo Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Bikkja her får bare gaver på julaften, men på bursdagen lager jeg en leverpostei med brødskive-kake Også får han ekstra lang tur, kanskje møte bestekompissen sin, og masse go-biter
Gjest Marlo Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Her tenker vi såpass lite på alderen til hunden, at jeg hadde glemt at hun rundet 4 år tidligere i år. Hun får ergo ikke gaver eller feiring. Noen av söstrene mine syns det er morsomt å kjöpe et bein til henne på julaften da, det får de selvsagt lov til.
Tabris Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 De siste årene har jeg ikke pleid å kjøpe noe til hunden min når hun fyller år. Hun er også omplasseringshund, så vi vet ikke nøyaktig når hun er født. Eneste vi vet er at hun er født i løpet av juni måned, så jeg satte 15. juni bare for å ha en dato. Men hun får alltid et innpakket bein eller hundesnop på julaften, og åpner pakken selv.
Gjest Glør Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 Vi gir en godbit eller en leke hvis vi husker det, og det faller seg slik, men ofte glemmer vi det også. Men vi er jo lite opptatt av våre egne bursdager også.
Lalle Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 22. oktober 2009 Er enig med en god lang tur eller et bein. Eller leverposteikake den var morsom forresten Julaften har vi bestandig presang til kattene våre, så da blir det litt ekstra til vofsen også. Måtte spørre om dette fordi jeg hørte om noen som hadde reine "barnebursdagen" med masse kake og selskap. Den blir litt for drøy for meg.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 Er enig med en god lang tur eller et bein. Eller leverposteikake den var morsom forresten Julaften har vi bestandig presang til kattene våre, så da blir det litt ekstra til vofsen også. Måtte spørre om dette fordi jeg hørte om noen som hadde reine "barnebursdagen" med masse kake og selskap. Den blir litt for drøy for meg. Ikke kake til "de voksne", oss mennesker nei. Men rent kjøtt uten salt som tas av til bikkja, en ekstra godbit eller to. Julaften får den ikke gaver, men får smake på kjøttet, heldigvis er den veldig glad i grønnsaker også. Den er bare glad fordi hele familien er samlet den dagen.
Gjest Bianca26 Skrevet 22. oktober 2009 #10 Skrevet 22. oktober 2009 hadde katt når jeg var liten da feira vi, men vi var jo så små da. katten fikk julegave også. var jo vi barna som insisterte så klart. ville ikke gjort det nå. dyret forstår jo ingenting av det. ikke kan det spise kake heller hehe
Gjest Bianca26 Skrevet 22. oktober 2009 #11 Skrevet 22. oktober 2009 De siste årene har jeg ikke pleid å kjøpe noe til hunden min når hun fyller år. Hun er også omplasseringshund, så vi vet ikke nøyaktig når hun er født. Eneste vi vet er at hun er født i løpet av juni måned, så jeg satte 15. juni bare for å ha en dato. Men hun får alltid et innpakket bein eller hundesnop på julaften, og åpner pakken selv. åå åpner hu selv? søtt daa
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #12 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg feirer kattene mine sine fødselsdager... Har alltid gjort det fra jeg var liten av... Men etter at jeg begynte på videregående og senere har det ikke blitt gjort hvert år. Jeg feirer ved å gi katten litt ekstra oppmerksomhet enn vanlig (hvert år). Feirer jeg mer, så blir det at jeg lager kake eller kjøper ferdiglaget kake i butikken. Presanger får de også, det er enten en ny leke eller en godbit. Jeg gir også kort til de :-) Ikke hvert år det blir kake, presang og kort, men noen år blir det. Å jeg nærmer meg 30, og har planer om å fortsette med dette, hvertfall så lenge jeg lever singel livet. Ikke sikkert en eventuell kjæreste ville satt pris på dette. Men får jeg barn en gang, kommer jeg nok til å feire mine kjæledyr sammen med barna mine.
Gjest Bianca26 Skrevet 22. oktober 2009 #13 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg feirer kattene mine sine fødselsdager... Har alltid gjort det fra jeg var liten av... Men etter at jeg begynte på videregående og senere har det ikke blitt gjort hvert år. Jeg feirer ved å gi katten litt ekstra oppmerksomhet enn vanlig (hvert år). Feirer jeg mer, så blir det at jeg lager kake eller kjøper ferdiglaget kake i butikken. Presanger får de også, det er enten en ny leke eller en godbit. Jeg gir også kort til de :-) Ikke hvert år det blir kake, presang og kort, men noen år blir det. Å jeg nærmer meg 30, og har planer om å fortsette med dette, hvertfall så lenge jeg lever singel livet. Ikke sikkert en eventuell kjæreste ville satt pris på dette. Men får jeg barn en gang, kommer jeg nok til å feire mine kjæledyr sammen med barna mine. Kattene dine forstår jo ikke at de har bursdag. jo det er jo litt søtt og god unnskyldning til å spise kake menneh altså..
Tabris Skrevet 22. oktober 2009 #14 Skrevet 22. oktober 2009 åå åpner hu selv? søtt daa Ja, hun er kjempesøt. Jeg bare viser henne pakken, hun klarer som regel å lukte seg til at det er noe hun liker oppi, og oppmuntrer henne litt, så river hun av papiret selv. :rødme:
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #15 Skrevet 22. oktober 2009 Lager ikke noe storstyr ut av bursdagene til hunden min jeg heller, annet enn at han kanskje får en brødskive med noe godt på eller middagsrester, men på julaften får han en gave eller to han også. Pleier å pakke godt inn et tyggebein som varer en stund, som han får finne frem blandt de andre gavene og åpne selv. Noe må jo han også aktiviseres med på en sånn travel dag. Kjøper også gjerne en ny leke, noe jeg sjelden gjør ellers i løpet av året.
Gjest emmeline Skrevet 22. oktober 2009 #16 Skrevet 22. oktober 2009 Hunden vår har ikke blitt året enda, men når den gjør vil vi gi gave og noe ekstra godt å spise. Synes det er koselig å gjøre litt stas på når det er bursdag
einna Skrevet 22. oktober 2009 #17 Skrevet 22. oktober 2009 Faren min pakket inn en pinne (som han hadde spikket fin) til hunden sin på julaften, stor suksess og morsomt for oss andre
Telys Skrevet 22. oktober 2009 #18 Skrevet 22. oktober 2009 Nå har ikke jeg hund enda,men skal få i løpet av et år. Å jeg skal feire bursdagen Ikke med kake og stas,men med nye leker og godbiter. Selv om dyret ikke forstår eller savner om man ikke feirer d,synes jeg de fortjener en dag som handler bare om dem. Det er lett å forbi gå dyrene litt i hverdagen,så de fortjener en dag med ekstra mye kos og oppmerksomhet de også :rødme:
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #19 Skrevet 23. oktober 2009 Kattene dine forstår jo ikke at de har bursdag. jo det er jo litt søtt og god unnskyldning til å spise kake menneh altså.. Jeg forteller dem at de har bursdag også, og sier gratulerer med dagen til de. Dyr skjønner mer enn man tror, om de skjønner at de har bursdag eller ikke, vet jo ikke jeg. Kake spiser jeg når jeg vil året rundt, så det er ikke for å ha en unnskyldning for å spise kake, siden jeg ikke er så veldig på kaker (har noen få favoritter), er det jo ikke mange gangene i året jeg spiser kake. Det er for å feire kattens fødselsdag, og gjøre dagen litt spesiell.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #20 Skrevet 23. oktober 2009 Dyr skjønner mer enn man tror, om de skjønner at de har bursdag eller ikke, vet jo ikke jeg. Hehe, seriøst? Selvfølgelig skjønner ikke dyrene at de har bursdag, du må jo vite det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå