Gjest SOS! Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Hei til alle sammen der ute. Jeg er en jente på 18 år som har et stort problem med vekten. Jeg veide 55 kilo rundt 6-7 måneder siden og nå veier jeg 75 kilo. Jeg har gått opp 20 kilo og gjør hva som helst for å gå ned. Jeg er 1.68 og veier som jeg sa 75 kilo. Er det noen her som har gått ned mer en 10 kilo på kort tid som kan hjelpe meg ? Jeg hører alltid fra folk jeg ikke har møtt på lenge om " hvor feit " jeg har blitt. Det gjør veldig vondt og nå vil jeg ta kontroll over kroppen min. Jeg gjør hva som helst,vær så snill og gi meg råd og historier om hvordan dere har gått ned. help please !
Scream Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Hei til alle sammen der ute. Jeg er en jente på 18 år som har et stort problem med vekten. Jeg veide 55 kilo rundt 6-7 måneder siden og nå veier jeg 75 kilo. Jeg har gått opp 20 kilo og gjør hva som helst for å gå ned. Jeg er 1.68 og veier som jeg sa 75 kilo. Er det noen her som har gått ned mer en 10 kilo på kort tid som kan hjelpe meg ? Jeg hører alltid fra folk jeg ikke har møtt på lenge om " hvor feit " jeg har blitt. Det gjør veldig vondt og nå vil jeg ta kontroll over kroppen min. Jeg gjør hva som helst,vær så snill og gi meg råd og historier om hvordan dere har gått ned. help please ! Prøv å tenke over hva du har spist for å gå opp såpass mye, for jeg antar at du har en anelse om hva du ikke burde spise så mye av. Så kan dy bytte ut dette med sunnere matvarer. Kutt ut/ned på søtsaker, brus, alkohol osv. Hvis du ikke trener fra før hjelper det å begynne med dette også, eller i det minste være i aktivitet. Finere med en trent slank kropp enn en mager slapp kropp. Spis lite og ofte, og mye proteiner, det metter bedre enn karbohydrater. Vet du hva som er årsaken til at du har gått opp så mye iløpet av denne tiden? Forresten bra at du tar tak i det nå!
Kamikatze Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Tilfør mindre kalorier enn du forbrenner, og la hver kalori telle. Med det mener jeg at du bør sørge for at den maten du spiser er så sunn, variert og næringsrik som mulig. Du vil jo at kroppen skal funke, og regenerere seg, selv om spekket skrumper. Og så stresser du ned. Lynkurer er dårlig mojo. Bruk den tiden det tar. Når det har kommet på såpass mye på kort tid, kreves mer enn en slankeperiode, men en livstilendring. Når du får av en fjerdedel, vil du se merkbart smalere ut, hvis du i tillegg trener litt, og strammer opp vitale deler. (Uten at jeg orket blingse på tallene dine så seint på natt). Tren gjerne opp litt muskelmasse. Muskler veier fire ganger mer enn flesk, ergo tar et kilo muskelmasse fire ganger mindre plass. Men økt muskelmasse er også økt forbrenning, og ytterligere mindre fett. Fordi mer muskel krever mer energi. Deretter bør du lære deg forumets søkefunksjon, for det er grenser for hvor mange tråder vi gidder å gjenta oss i.
Gjest Bolledeig Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Et spm bare. Hvorfor gikk du opp i vekt i utgangspunktet? 20 kg opp på 6-7 mnd er jo ganske heftig. Trøstespising, begynte du å jobbe på et bakeri der man kunne spise så mye man ville i arbeidstiden, var du syk og begynte på medisiner, hva skjedde? Hva som er fornuftig for deg å gjøre vil jo avhenge av hva årsaken til vektoppgangen i utgangspunktet er.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Et spm bare. Hvorfor gikk du opp i vekt i utgangspunktet? 20 kg opp på 6-7 mnd er jo ganske heftig. Trøstespising, begynte du å jobbe på et bakeri der man kunne spise så mye man ville i arbeidstiden, var du syk og begynte på medisiner, hva skjedde? Hva som er fornuftig for deg å gjøre vil jo avhenge av hva årsaken til vektoppgangen i utgangspunktet er. Enig i dette, årsaken til vektøkningen gjør det lettere å kartlegge hva som skal gjøres. Jeg gikk en del opp i vekt på slutten av studiene, fordi jeg bare satt på skolen og gjorde lite annet. Det hjalp veldig bare å bevege seg. Men selv om man kommer fort opp i vekt, må man være tålmodig dersom man skal ned i vekt (en mentalitet jeg sleit vedlig med å forstå), det er ikke gjort på noen uker, dersom man skal opprettholde vektnedgangen og være sunn. Ta det med ro, øk aktivitetsnivået og finn grunnen til vektøkningen
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg ville sjekket stoffskiftet mitt hos en lege om jeg var deg. 20 kilo på så kort tid er mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå