PeeWee Skrevet 26. oktober 2009 #41 Del Skrevet 26. oktober 2009 Er en annen gjest, men: Selvsagt er det ikke prostitusjon. Prostitusjon er å ha sex mot økonomisk kompensasjon. Gjesten ønsker å finne en mann for gjensidig kjærlighet, men som også har midler til å finansiere et mer tradisjonelt familieliv, hvor mor er hjemmeværende og prioriterer familie og hjem. Det er ikke et utbytterforhold, men en gjensidig symbiose, om hun da finner en mann som ønsker å prioritere karriere og få hjemmelivet servert på fat av en kone, og ikke krever at hun bidrar tilsvarende økonomisk. Dette er jo i stor grad å ha sex mot økonomisk og statusmessig kompensasjon. Gjesten ønsker ikke kjærlighet, da Gjesten helt klart ser etter bestemte egenskaper heller enn følelsesmessig tilknytning. Det er dessuten et stort samfunnsproblem, da kvinner som ikke gidder å jobbe heller ikke har gode gener for intelligens og lignende. Dette fører ofte til at velstående menn får barn som enten har lav intelligens eller andre egenskaper som skaper problemer. Dette fører til at arvinger med dårlige gener kjører familiebedrifter konkurs, totalvraker Audien de fikk av far, ramponerer hytter på Hemsedal og gjør andre ting avkommet ikke hadde fått mulighet til om kvinnen hadde funnet en mann på sitt eget genetiske nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Cathrine_* Skrevet 26. oktober 2009 #42 Del Skrevet 26. oktober 2009 hvor får du dette fra? Jeg kjenner flere kvinner som både gjør husarbeid OG skifter dekk på bilden, måker snø, klipper gress og stiller på dugnader, i tillegg til at de har hovedansvaret for barna og prøver som best de kan å jobbe fulltid for at familien skal ha råd til huset, bilene, hytta og ferieturen som de alle sammen mener seg avhengig av, også mannen i huset. Da vil jeg hevde at du kjenner mange uvanlige kvinner. Blant de av mine venninner og kvinnelige kolleger som er samboere/gift, så er det ytterst få som driver med vedlikehold av hus, bil, båt, hytte etc. Det er mennene som står for dette. Slik tror jeg stort sett det er på det jevne. Vi står for husarbeid, selv om mange menn også er flinke til å bidra der. Jeg kan vel telle på en hånd de gangene jeg f.eks. måker snø i løpet av en vinter... Jeg har heller aldri skiftet dekk på bilen. Har vært med litt og beiset hus, men hovedsaklig er det mannen min som ordner det. Klipping av plen er det også stort sett han som gjør, osv. Det er faktisk mange ting mennene gjør som vi ikke tar med i regnskapet når vi klager. Tror det er enkelte kvinner som gjerne vil påstå at de ordner ut med alt, men hvordan det egentlig er i praksis, tja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 26. oktober 2009 #43 Del Skrevet 26. oktober 2009 Da vil jeg hevde at du kjenner mange uvanlige kvinner. Blant de av mine venninner og kvinnelige kolleger som er samboere/gift, så er det ytterst få som driver med vedlikehold av hus, bil, båt, hytte etc. Det er mennene som står for dette. Slik tror jeg stort sett det er på det jevne. Vi står for husarbeid, selv om mange menn også er flinke til å bidra der. Jeg kan vel telle på en hånd de gangene jeg f.eks. måker snø i løpet av en vinter... Jeg har heller aldri skiftet dekk på bilen. Har vært med litt og beiset hus, men hovedsaklig er det mannen min som ordner det. Klipping av plen er det også stort sett han som gjør, osv. Det er faktisk mange ting mennene gjør som vi ikke tar med i regnskapet når vi klager. Tror det er enkelte kvinner som gjerne vil påstå at de ordner ut med alt, men hvordan det egentlig er i praksis, tja... Etter en stund på kg har jeg skjønt at jeg og omgangskretsen min er heller unormal ja... og takker meg igrunnen lykkelig for at jeg er så heldig å ha de menneskene rundt meg som jeg har. Jeg påstår forøvrig ikke at alle kvinnene jeg kjenner mekker bil, mens mannen holder til på kjøkkenet, noen velger å ha mer "gammeldagse" roller der kvinnen gjør mye innearbeid, mens mannen tar de tyngre ute jobbene, men disse kvinnene hører jeg heller ikke klage over at mannen ikke gjør nok i hjemmet. Jeg kjenner også mange kvinner som måker snø (gjør det forøvrig selv også, så lenge jeg ikke bor i blokk der jeg har vaktmester som for betalt for det), skifter dekk og selv sørger for at bilen er i den stand den skal være, er det noe feil, sørger de selv for at den blir reparert og legger ikke dette over på mannen bare fordi det er mannearbeid. I tillegg kjenner jeg mange menn som trår til hjemme, go som hater å pusse båt, i de tilfellene mannen hater å pusse båt, har gjerne ikke parret båt, fordi slik jeg oppfatter det, så er det faktisk ofte mannens om ønsker dette om de har. Sier altså ikke at alle mine venner og bekjente deler alt helt likt, men de deler etter hva de foretrekker å gjøre, og klager vel også ganske sjeldent. Det er stor spredning i hva de gjør og hvordan de lever, men er vel ganske mange som er opptatt av nettop likestilling og grenser for hva som er ok og ikke. Altså bevisste kvinner og menn, som tar bevisste valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest David John jr. Skrevet 26. oktober 2009 #44 Del Skrevet 26. oktober 2009 Etter en stund på kg har jeg skjønt at jeg og omgangskretsen min er heller unormal ja... og takker meg igrunnen lykkelig for at jeg er så heldig å ha de menneskene rundt meg som jeg har. Jeg påstår forøvrig ikke at alle kvinnene jeg kjenner mekker bil, mens mannen holder til på kjøkkenet, noen velger å ha mer "gammeldagse" roller der kvinnen gjør mye innearbeid, mens mannen tar de tyngre ute jobbene, men disse kvinnene hører jeg heller ikke klage over at mannen ikke gjør nok i hjemmet. Jeg kjenner også mange kvinner som måker snø (gjør det forøvrig selv også, så lenge jeg ikke bor i blokk der jeg har vaktmester som for betalt for det), skifter dekk og selv sørger for at bilen er i den stand den skal være, er det noe feil, sørger de selv for at den blir reparert og legger ikke dette over på mannen bare fordi det er mannearbeid. I tillegg kjenner jeg mange menn som trår til hjemme, go som hater å pusse båt, i de tilfellene mannen hater å pusse båt, har gjerne ikke parret båt, fordi slik jeg oppfatter det, så er det faktisk ofte mannens om ønsker dette om de har. Sier altså ikke at alle mine venner og bekjente deler alt helt likt, men de deler etter hva de foretrekker å gjøre, og klager vel også ganske sjeldent. Det er stor spredning i hva de gjør og hvordan de lever, men er vel ganske mange som er opptatt av nettop likestilling og grenser for hva som er ok og ikke. Altså bevisste kvinner og menn, som tar bevisste valg. Du verden - det må være deilig å leve i så perfekte og harmoniske omgivelser aline ... skulle nesten tro du var fra asker, bærum eller oslo vest .... eller deromkring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 26. oktober 2009 #45 Del Skrevet 26. oktober 2009 Du verden - det må være deilig å leve i så perfekte og harmoniske omgivelser aline ... skulle nesten tro du var fra asker, bærum eller oslo vest .... eller deromkring mine omgivelser er ikke perfekte, men tilpasset de menneskene som er i dem. Alle har sine problemer og alle har noe å stri med, og det er helt sikkert noen som klager litt nå og da, men i utgangspunktet så er stort sett folka rundt meg voksne og bevisste på hva de mener er rett i hvert sitt forhold ja. Det vil ikke bety at jeg ikke kjenner folk som har skilt seg, og som ikke har fungert i sine forhold, men jeg hører faktisk fint lite klaging, og ser faktisk en god del samarbeid ja. Om det er perfekt, så ja, da lever jeg i perfekte omgivelser. og nei, har ingenting med hvor vi bor eller kommer fra,bor verken i akser, bærum eller oslo vest og kjenner heller få derifra, det har mer med hva vi ønsker å bruke tid på, og at jeg nok omgåes endel mennesker som har levd nok til at de vet hva som funker og ikke, for DEM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toth Skrevet 26. oktober 2009 #46 Del Skrevet 26. oktober 2009 høy lønn gir selvtilitt, selvtilitt er sexy. det blir en slags attitude switch Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest David John jr Skrevet 26. oktober 2009 #47 Del Skrevet 26. oktober 2009 Da vil jeg hevde at du kjenner mange uvanlige kvinner. Blant de av mine venninner og kvinnelige kolleger som er samboere/gift, så er det ytterst få som driver med vedlikehold av hus, bil, båt, hytte etc. Det er mennene som står for dette. Slik tror jeg stort sett det er på det jevne. Vi står for husarbeid, selv om mange menn også er flinke til å bidra der. Jeg kan vel telle på en hånd de gangene jeg f.eks. måker snø i løpet av en vinter... Jeg har heller aldri skiftet dekk på bilen. Har vært med litt og beiset hus, men hovedsaklig er det mannen min som ordner det. Klipping av plen er det også stort sett han som gjør, osv. Det er faktisk mange ting mennene gjør som vi ikke tar med i regnskapet når vi klager. Tror det er enkelte kvinner som gjerne vil påstå at de ordner ut med alt, men hvordan det egentlig er i praksis, tja... Det kan SSB fortelle deg - og statstikken viser at du har ganske så rett faktisk: http://www.ssb.no/ssp/utg/200901/10/ Jeg siterer forøvrig fra konklusjonen i artikkelen som (selvsagt) er skrevet av to kvinnelige forskere: "Noe overraskende finner vi at kvinner i mindre grad ønsker likedeling av det maskuline husarbeidet. De ser snarere ut til å trives med at dette arbeidet er hovedsakelig mannens ansvar. Hovedgrunnen til ulikedeling på det mannsdominerte området er således neppe at kvinnene ikke slipper til. Samtidig er det uten tvil kvinnene som til for få tiår siden har satt størst preg på, og mest pris på, utviklingen mot økt likestilling både ute og hjemme. Men nå er også mennene litt etter litt på vei over på arbeidsområder som tradisjonelt har vært dominert av det andre kjønn. Det vi imidlertid kan stille spørsmål ved, er i hvor stor grad mennene vil gjøre en innsats, og om kvinnene er rede til å slippe dem til, på de mest typisk feminine arenaene innenfor husets fire vegger, det vil si med vaskepulver og strykejern. Og kanskje enda viktigere – hvorvidt kvinnene er rede til å gjøre en større innsats på mannens arena, med hammer, tang og jekk" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 26. oktober 2009 #48 Del Skrevet 26. oktober 2009 Så det du mener da er at alle rike menn har dame mens alle single menn er single? Nja... Nesten. Alle rike menn som vil ha dame har dame, mens de fleste single menn vil aldri få hun de faktisk vil ha. Som rik: Velg fritt. Som fattig: Ta det du får eller forbli singel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 26. oktober 2009 #49 Del Skrevet 26. oktober 2009 Lønn sexy? :klø: Har aldri opplevd å bli seksuelt opphisset av en lønnsslipp. Blir derimot veldig tent av en mann som er mann i kraft av sine egenskaper, ikke av hvor mye penger han har. Jepp, samme her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #50 Del Skrevet 27. oktober 2009 hvor får du dette fra? Jeg kjenner flere kvinner som både gjør husarbeid OG skifter dekk på bilden, måker snø, klipper gress og stiller på dugnader, i tillegg til at de har hovedansvaret for barna og prøver som best de kan å jobbe fulltid for at familien skal ha råd til huset, bilene, hytta og ferieturen som de alle sammen mener seg avhengig av, også mannen i huset. så stakkarslige dere menn her inne prøver å gjøre menn, samtidig som dere tviholder på at dere er det sterke kjønn.. Jeg har aldri sett, og knapt hørt, om en kvinne som skifter dekk. debatter på ett annet diskusjonsforum tar jeg ikke akkurat som fakta-informasjon, og statistikker på ssb som sier at kvinner krever at menn gjør halvparten av inne-arbeidet, mens ikke tar noe del i ute-arbeidet, kunne være interessante å se. Jeg er alltid positiv til linker med fakta informasjon (altså ikke link til diskusjonssider dere enda flere bitre menn mener at kvinner er så fæle, men faktiske undersøkelser som kan vise til det du her påstår.) I min verden er det nemlig ikke slik, og etter utallige "kvinner er fæle og menn blir tråkket på"-tråder her inne, så virker det bare stakkarslig for meg, med eller uten linker. Statistikken til SSB viser at menn gjør like mye som kvinner når man summerer arbeid på jobb og arbeid i hjem. Eneste froskjell mellom kjønnene er fordelingen mellom disse to sfærene. Menn jobber mere i yrkeslivet og kvinner gjør mere hjemme. Til sammen er innsatsen lik. Dette har vært skrevet om i uttallige avisartikler og denne forskningen (som forøvrig har vist samme resultat i en årrekke) har vært linket til å uttallige tråder om temaet her på kvinneguiden. Alikevel klarer kvinner å opprettholde myten om at de totalt sett gjør mere. Å protestere mot kvinners evinnelige mas om at de gjør mere enn menn når dette ikke svarer til realiteten er ikke stakkarslig. HVa ville i så fall alternativet være? Å ikke si noe og dermed la dere forsette å tro at dere gjør mere enn oss og forsette å høre på det forbaska maset om denne myten og bruke det mot oss? Hvor stakkarslig og patetisk ville ikke det være? Denne hersketeknikken med å stemple alle menn som tar opp spørsmål om likestliling i mannens favør er helt motbydelig. Hvorfor er det mere stakkarslig for menn å ta opp områder der de blir diskriminert enn det er for kvinner å ta opp områder der de blir diskriminert? Og hvordan i all verden skal man kjempe for likestlling om man ikke gjør det i offentligheten, det være seg i form av kronikker, bøker, debatter på tv og debatter i nettforum. Alle likestillingsslag kan ikke utkjempes mellom en mann og en kone, man er helt avhengig av å påvirke offentlig oponion. Det var det kvinner i sin tid gjorde og det er selvfølgelig det menn gjør nå. Skjerp deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #51 Del Skrevet 27. oktober 2009 All statstikk og all forskning viser at menns økonomi har kjempestor effekt på kvinners tiltrekning til menn. Nesten ingen kvinner her vedkjenner seg dette for sin egen del. Ergo har kvinner flest ekstremt dårlig selvinnsikt. (Står sikkert ikke noe bedre til med menns selvinnsikt heller). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest David John jr. Skrevet 27. oktober 2009 #52 Del Skrevet 27. oktober 2009 All statstikk og all forskning viser at menns økonomi har kjempestor effekt på kvinners tiltrekning til menn. Nesten ingen kvinner her vedkjenner seg dette for sin egen del. Ergo har kvinner flest ekstremt dårlig selvinnsikt. (Står sikkert ikke noe bedre til med menns selvinnsikt heller). Det er neppe noe galt med kvinners selvinnsikt, men det ligger i kvinners vesen å glatte over uenigheter og avvikende meninger. Derfor tyr de til en liten hvit løgn når det gjelder menns økonomi og attraksjon: De sier at det ikke betyr noe, så de slipper å stå til ansvar for sine valg overfor de gutta som tjener under middels. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest David John jr. Skrevet 27. oktober 2009 #53 Del Skrevet 27. oktober 2009 Nja... Nesten. Alle rike menn som vil ha dame har dame, mens de fleste single menn vil aldri få hun de faktisk vil ha. Som rik: Velg fritt. Som fattig: Ta det du får eller forbli singel. Du har helt rett: Følgende er mitt yndlingseksempel: Profesjonelle fotballspillere innehar de viktigste attraksjoner kvinner leter etter: De er fysisk godt utrustet, de er kjendiser og de er rike..... har noen sett en fotballspiller med stygg dame??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 27. oktober 2009 #54 Del Skrevet 27. oktober 2009 Du har helt rett: Følgende er mitt yndlingseksempel: Profesjonelle fotballspillere innehar de viktigste attraksjoner kvinner leter etter: De er fysisk godt utrustet, de er kjendiser og de er rike..... har noen sett en fotballspiller med stygg dame??? hmm men fotballspillere er jo fine og. hadde de vært stygge så hadde d vært en annen sak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest David John jr. Skrevet 27. oktober 2009 #55 Del Skrevet 27. oktober 2009 hmm men fotballspillere er jo fine og. hadde de vært stygge så hadde d vært en annen sak Sorry Bianca, men den er det ingen her som tror på. Jeg tror ikke så mange vil kalle Steffen Iversen direkte pen, men jeg tror mange er enige med meg i at Anna Crane Iversen derimot er langt over middels pen .... så ...konklusjonen er .... fysikk, kjendis og penger trekker damer ...http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=249647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 27. oktober 2009 #56 Del Skrevet 27. oktober 2009 Sorry Bianca, men den er det ingen her som tror på. Jeg tror ikke så mange vil kalle Steffen Iversen direkte pen, men jeg tror mange er enige med meg i at Anna Crane Iversen derimot er langt over middels pen .... så ...konklusjonen er .... fysikk, kjendis og penger trekker damer ...http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=249647 ok skulle sagt at jeg bare snakket for min egen del. poenget mitt var at jeg aldri ville vært sammen med åhh hva er det han heter han sunnmøringen med det røde håret igjen? iallefall jeg ville ikke hatt han uansett hvor mye penger han har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #57 Del Skrevet 27. oktober 2009 hmm men fotballspillere er jo fine og. hadde de vært stygge så hadde d vært en annen sak Jeg er skeptisk til om noen kvinner vill tatt i John Arne Rise med en ildtang om han ikke hadde vært høyt lønnet fotballspiller. Ekskona hans ville forøvrig ikke ha ham før han slo igjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2009 #58 Del Skrevet 27. oktober 2009 Det er nok av kvinnelige "gold diggers". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 27. oktober 2009 #59 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg er skeptisk til om noen kvinner vill tatt i John Arne Rise med en ildtang om han ikke hadde vært høyt lønnet fotballspiller. Ekskona hans ville forøvrig ikke ha ham før han slo igjennom. ahh john arne riise var det han het jaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 27. oktober 2009 #60 Del Skrevet 27. oktober 2009 hmm men fotballspillere er jo fine og. hadde de vært stygge så hadde d vært en annen sak Nå er jeg ikke så veldig tilhenger av å omtale mennesker som stygge, men jeg synes ikke akkurat at de er over gjennomsnittet pene heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå