Gå til innhold

Høy lønn er sexy?

Gjest Gjest_Mann_*

Anbefalte innlegg

SSB statistikken viser det, Aftenposten og debattene der er fulle av samme informasjon .... Mitt råd er følg med og les deg opp før du senker debatten ned på et " ... stakkarslig ......" nivå

debatter på ett annet diskusjonsforum tar jeg ikke akkurat som fakta-informasjon, og statistikker på ssb som sier at kvinner krever at menn gjør halvparten av inne-arbeidet, mens ikke tar noe del i ute-arbeidet, kunne være interessante å se. Jeg er alltid positiv til linker med fakta informasjon (altså ikke link til diskusjonssider dere enda flere bitre menn mener at kvinner er så fæle, men faktiske undersøkelser som kan vise til det du her påstår.)

I min verden er det nemlig ikke slik, og etter utallige "kvinner er fæle og menn blir tråkket på"-tråder her inne, så virker det bare stakkarslig for meg, med eller uten linker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke lønnen i seg selv som er sexy, men det lønnen indikerer. Let's face it, en mann som tjener mye er gjerne intelligent, ressurssterk, og har ambisjoner, og til syvende og sist er det det kvinner tenner på. Kvinner liker menn som våger (derav fascinasjonen for badboys), og elsker menn som våger og vinner (derfor gifter seg med den velstående mannen) Faktisk så har kinesiske forskere bevist at rike menn gir kvinner flere orgasmer enn fattige menn. Rikdom =bedre helse, bedre potens, og større psykisk tiltrekning, på generelt grunnlag selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_R
Det er vel ikke lønnen i seg selv som er sexy, men det lønnen indikerer. Let's face it, en mann som tjener mye er gjerne intelligent, ressurssterk, og har ambisjoner, og til syvende og sist er det det kvinner tenner på. Kvinner liker menn som våger (derav fascinasjonen for badboys), og elsker menn som våger og vinner (derfor gifter seg med den velstående mannen) Faktisk så har kinesiske forskere bevist at rike menn gir kvinner flere orgasmer enn fattige menn. Rikdom =bedre helse, bedre potens, og større psykisk tiltrekning, på generelt grunnlag selvsagt.

Er veldig enig i masse av det så står her. Det har seg slik, at ofte de med høye lønninger, har også høyere utdannelse som har krevd at de har gått på universitet/høyskole i flere år. Dette viser selvfølgelig at personen er intelligent, har ambisjoner og vil noe med livet sitt, er seriøs på temaer som er såpass viktige som yrker, og heller ikke alltid velger letteste utveien og bli ferdig, men sliter seg heller litt ut i noen år og får det han fortjener etter på. Når det er sagt, så syns jeg selvfølgelig at slike personer fortjener høye lønninger ettersom de har gjort seg fortjent til det. Personlig syns jeg det er tiltrekkende med menn med høye lønninger, men ikke pga. selve inntektssummen, men som sagt, at de som oftest har en høyere utdannelse som viser intelligens og at personen er smart og vil noe med livet, og det er DET som er tiltrekkende. At du har en person foran deg som vet hva han vil i nærmeste fremtid og ikke tar alt spontant. For min del så er det veldig tiltrekkende med intelligens, vil ikke sitte å snakke med en som er på nivå med en ungdomsskole elev liksom, men det er vel smak og behag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=575591

For 50 år siden var det nærmest slik at det var uvesentlig hvordan mannen så ut bare han hadde jobb med høy status og godt inntjeningspotensiale. Etter over 30 år med likestillingskamp trodde jeg den tid var over. Har Spitznogle rett i hva hun hevder? Er det blitt slik at kvinner ønsker likestilling på alle områder unntatt inntekt og jobbstatus? Er ikke menn med normal inntekt og "vanlig" jobb attraktiv for kvinner i 2009? Jeg bare spør.

Kultur og samfunnsnormer har endret seg over de siste 30 år.

Naturen består. Vi er fortsatt kvinner og menn. Og: vi er fortsatt heldigvis ikke like.

Nei, menn med "vanlig jobb" er ikke attraktivt. Synes jeg. Men: menn som har "vanlige" jobber blir jo gift! Både menn og kvinner som ser ut som takras og har "vanlige jobber" blir gift og får familie.

Så: alle får, visstnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kultur og samfunnsnormer har endret seg over de siste 30 år.

Naturen består. Vi er fortsatt kvinner og menn. Og: vi er fortsatt heldigvis ikke like.

Nei, menn med "vanlig jobb" er ikke attraktivt. Synes jeg. Men: menn som har "vanlige" jobber blir jo gift! Både menn og kvinner som ser ut som takras og har "vanlige jobber" blir gift og får familie.

Så: alle får, visstnok.

Men ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er langt mer sexy når den "fattige" mannen bygger seg den flotte hytta på egen hånd og ikke overlater noe til tilfeldighetene, men hvert minste gressstrå og hver lille stein er lagt der med omhu og omtanke, estetikk av høyeste grad.

Og orgasmen fikser jeg da selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så klart er menn med høy inntekt å foretrekke. Jeg vil gjerne være hjemmeværende med små barn, fremfor å måtte pese med karriere. Men om det er så lett å kapre en bemidlet mann er en annen sak. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart er menn med høy inntekt å foretrekke. Jeg vil gjerne være hjemmeværende med små barn, fremfor å måtte pese med karriere. Men om det er så lett å kapre en bemidlet mann er en annen sak. :P

Ja, om det bare er inntekten hans du vil ha så. Men du får neppe se mye til de heller. Rike menn er ofte kyniske, lettere "psykopater", og overhodet ikke sexye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rike menn er ofte kyniske, lettere "psykopater", og overhodet ikke sexye.
Og folk som generaliserer på det nivået der er ofte særdeles lite intelligente. Høy inntekt innebærer vanligvis at man har ambisjoner, drivkraft og evne til å oppnå høy inntekt. Uten at det betyr at folk uten høy inntekt ikke kan ha disse egenskapene selvsagt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette bare en form for prostitusjon på fast ansettelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er kvinne og mann: naturens lov.

Kvinne/mann-forholdet er ikke skrevet i stein og har ikke noe med naturlover å gjøre. Visst er det prostitusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er kvinne og mann: naturens lov.

Det har da ikke vært slik i alle samfunn, så det er fult mulig å holde mange av naturens lover i sjakk ved kulturell kondisjon. Snart blir det nok også mulig å fjerne de mest maskuline og feminine trekkene ved genmanipulasjon. Hadde vært deilig med en verden uten alt for manipulerende feminimine berter og hjernedøde og kjipe machoapekatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gabriela

Synes ikke høy inntekt er sexy i seg selv. Jeg forbinder veldig høy inntekt med en altoppslukende jobb, og jeg hadde ikke syntes det var optimalt med tanke på familie om han måtte reise mye og jobbe veldig mye overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke dette bare en form for prostitusjon på fast ansettelse?

Er en annen gjest, men:

Selvsagt er det ikke prostitusjon. Prostitusjon er å ha sex mot økonomisk kompensasjon. Gjesten ønsker å finne en mann for gjensidig kjærlighet, men som også har midler til å finansiere et mer tradisjonelt familieliv, hvor mor er hjemmeværende og prioriterer familie og hjem. Det er ikke et utbytterforhold, men en gjensidig symbiose, om hun da finner en mann som ønsker å prioritere karriere og få hjemmelivet servert på fat av en kone, og ikke krever at hun bidrar tilsvarende økonomisk.

Til topic:

Ja, høy lønn er sexy, men vi snakker ikke uimotståelig her. Litt definerte muskler er også sexy, men ikke på en idiot. Slik er det også med penger, for de aller fleste kvinner. Skiller du deg positivt ut på et område, f.eks er pen, flott i kroppen, har suksess i arbeidslivet, er et samlingspunkt i vennegjengen, har god humor, viser omsorg, er klok osv, alt dette er hver for seg måter å komme over interesseterskelen hos en kvinne på. Men de aller fleste kvinner legger seg ikke på rygg for en mann som har penger, men mange kikker en ekstra gang på ham, og kanskje er det nok til å oppdage at han har andre interessante kvaliteter og at en har god kjemi med ham. Eller ikke.

Høy lønn tolkes som at han har mye å fare med, og den antagelsen er viktigere enn kjøpekraften. Eller for å si det på en annen måte, lottomillioner er ikke like sexy som millioner som er tjent pga dyktighet.

Vi liker at menn er intelligente, målrettede, handlekraftige, dyktige, og slikt betaler seg ofte i penger. Men hvis det i stedet rettes mot f.eks hjelpearbeid, er det også sexy, selv om lønnsslippen ikke er noe spesielt. Det å vite at mannen har de egenskapene, er betryggende fordi det vitner om at han har det som trengs om noe skulle skje og det apparatet vi har rundt oss i dag ikke kan stoles på lenger. Om han ikke tjener stort i dag, kan han lage jordhytte og fange fisk og lure fiendene hvis verden nesten går under i morgen og survival of the fittest begynner å telle igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er avgjørende for hvor attraktiv han er.

Så det du mener da er at alle rike menn har dame mens alle single menn er single?

For meg har ikke pengene noe med verken hvor sexy en mann er eller hvor attraktiv han er, det er helt andre ting som gjør ham både sexy og attraktiv.

Jeg ser også at flere av mine mannlige, single venner/bekjente, varierer på hva de har av penger. Det finnes flere av de som har gjennomsnittlige jobber og gjennomsnittlige inntekter, det finnes også flere av de som har tunge jobber og høy inntekt, og du har også noen som er arbeidsledige og ikke har særlig med inntekt.

Det rare er at akkurat den samme variasjonen ser jeg i mine venner/bekjente som HAR partner. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...