CeeCee Skrevet 24. oktober 2009 #101 Del Skrevet 24. oktober 2009 Stemmer. Man kan ha utrolig god selvtillit, samtidig som man har en elendig selvfølelse. Av god selvtillit kan man være utadvendt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #102 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg vet at kvinner alltid har vært avhengig av sin kropp og sitt utseende, men ettersom jeg er mann kan ikke jeg helt sette meg inn i hvordan dette fungerer mentalt. Det har f.eks alltid overrasket meg hvordan kvinner reagerer på komplimenter og bekreftelse. Og hvor sårbare dere blir av dette behovet. Veldig lett for kyniske og spekulative mannfolk å utnytte dette. Som mann irriterer dette meg ubeskrivelig. Kvinners selvtillit, selvfølelse og selvinnsikt henger altså åpenbart sterkt i sammen med kropp og utseende. For meg som mann er det vanskelig å sette meg inn i dette mentalt. Blandt de jentene som sliter med dårlig selvtillit og psykiske problemer (f.eks.anoreksi eller bulimi) så er det en sterk sammenheng ja. For oss andre, som har ekte selvtillit er det stort sett uinteressant hva menn måtte mene om kroppen og utseendet vårt så lenge vi selv er fornøyd. Jeg trenger f.eks. ikke en kjæreste som snakker nedsettende om andre jenters utseende for at jeg skal føle meg fin. Og ja, jeg er enig i at disse jentene som er avhengige av komplimanger for alt mulig, ofte er ofre for kyniske og spekulative mannfolk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 24. oktober 2009 #103 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) I fare for å bli litt off-topic, så vil jeg også legge til at det være utadvendt og å være trygg på seg selv ikke nødvendigvis er to sider av samme sak. Klassens klovn kan være så utadvendt han/hun bare vil, men den sikkerheten stikker ofte ikke så dypt. Andre kan virke utadvendte fordi de er så lette å prate med, men hvis man graver litt dypere, så oppdager man at de kanskje ikke gir så mye av seg selv. Andre igjen kan virke innadvendte, men overrasker med en indre trygghet når de først kommer til ordet. Så det jeg mener er at selvtillit ikke alltid viser seg i form av det å være utadvendt. Om man er innadvendt eller utadvendt, kommer helt an på personlighet, mens selvtillit er mer hvor trygg og komfortabel man selv er med den personligheten man har. Og enda bedre: Er man ikke helt fornøyd selv, så kan både personlighet og selvtillit jobbes med, man trenger ikke ta til takke med hvordan man har vært til nå. Men motivasjon må selvfølgelig være at EN SELV ikke er helt fornøyd. Amen to that! Er enig med mye annet du skriver også. Selvom selvsagt ikke alle har den trygge selvtilliten til å ikke "legge seg opp" i sin slanke flotte venninne. Men jeg tror absolutt dette er noe som kan bygges opp med tiden. Jeg selv har fått langt bedre selvtillit med åra, men litt "konkurranse" har man alltid inne, har man ikke? Ikke på den måten, at man må stadig ta seg bedre ut, eller man nødvendigvis føler seg trua, men litt sånn, at velger denne mannen meg istedet for venninna mi som er flott og slank, så blir jo det en liten seier for min egen selvtillit! Og han valgte meg på grunnlag av at jeg var meg selv! Ikke sant? Det må jo være lov å føle glede over det. ( dette er altså da motargument til Steinar sin kommentar. ) Endret 24. oktober 2009 av Becka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2009 #104 Del Skrevet 24. oktober 2009 Det eneste som gir ei kvinne selvtillit og god selvfølelse er altså å føle at hun ser bra ut og at en eller annen fyr velger henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #105 Del Skrevet 24. oktober 2009 Det eneste som gir ei kvinne selvtillit og god selvfølelse er altså å føle at hun ser bra ut og at en eller annen fyr velger henne? Hvis du er av typen som har dårlig selvtillit så er svaret JA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pomeline Skrevet 24. oktober 2009 #106 Del Skrevet 24. oktober 2009 :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 24. oktober 2009 #107 Del Skrevet 24. oktober 2009 Det eneste som gir ei kvinne selvtillit og god selvfølelse er altså å føle at hun ser bra ut og at en eller annen fyr velger henne? Nei. Det som skal til, er at hun forstår at hun er god nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2009 #108 Del Skrevet 24. oktober 2009 Nei. Det som skal til, er at hun forstår at hun er god nok. God nok for/til hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 24. oktober 2009 #109 Del Skrevet 24. oktober 2009 God nok for/til hva? For seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 24. oktober 2009 #110 Del Skrevet 24. oktober 2009 Har du barn, Steinar? Har du vært gift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2009 #111 Del Skrevet 24. oktober 2009 For seg selv. Javel. Men problemet er jo at hun ikke føler det før hun føler at hun ser bra ut og en eller annen fyr velger henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 24. oktober 2009 #112 Del Skrevet 24. oktober 2009 Javel. Men problemet er jo at hun ikke føler det før hun føler at hun ser bra ut og en eller annen fyr velger henne? Hva mente du nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2009 #113 Del Skrevet 24. oktober 2009 Har du barn, Steinar? Har du vært gift? Ser ikke relevansen her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 24. oktober 2009 #114 Del Skrevet 24. oktober 2009 Ser ikke relevansen her. Bare spurte, jeg. Jeg tenkte at dersom du har vært i et langvarig forhold med en dame, så burde du ha mer insikt i en damehjerne enn det du har. Eller om du har vært med på å se barn vokse opp. Da hadde du lært mye om selvbilde og selvtillit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2009 #115 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hva mente du nå? Hun forstår at hun er god nok først når hun føler hun ser bra ut og en eller annen fyr velger henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2009 #116 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Bare spurte, jeg. Jeg tenkte at dersom du har vært i et langvarig forhold med en dame, så burde du ha mer insikt i en damehjerne enn det du har. Eller om du har vært med på å se barn vokse opp. Da hadde du lært mye om selvbilde og selvtillit. Det er ikke alle damehjerner som er enkle å forstå. Derfor er jeg interessert i å vite om det er noe annet enn eget utseende og det å ha kjæreste/beundrere som betyr noe for ei kvinnes selvtillit og selvfølelse? Endret 24. oktober 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 24. oktober 2009 #117 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hun forstår at hun er god nok først når hun føler hun ser bra ut og en eller annen fyr velger henne. Nei. Man skal være god nok for seg selv og ikke for andre, for å oppnå et godt selvbilde. Dersom man hele tiden forsøker å være god nok for andre, faller man. Gang på gang, til evig tid. I det man bestemmer seg for at man er god nok for seg selv, vil man også sende ut de signalene til omverdenen. Samt at man gir katten i om man blir valgt. Man har ikke BEHOV for å bli valgt, fordi man er bevisst nok til å vite at en selv kan velge også. Derfor går man ikke rundt og håper på å bli valgt, eller venter på at noen skal se nåde i en. Og stol på meg; en kvinne ser ALLTID bra nok ut til at en eller annen velger henne. Selv om hun blir valgt, vil det ikke bety noe for selvbildet. Da vil bare fokuset flytte seg over til å dreie seg om hvordan hun kan bli god nok til å BEHOLDE ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #118 Del Skrevet 24. oktober 2009 Javel. Men problemet er jo at hun ikke føler det før hun føler at hun ser bra ut og en eller annen fyr velger henne? Hvordan klarer du å trekke slike slutninger? Det å føle seg bra nok avhenger slett ikke om en fyr velger deg eller ikke. Det går på å ikke tilstrebe det perfekte i hverdagen, i alle fall for meg. Om det gjelder hvordan kåken ser ut, hvordan jeg opptrer ift mine barn - det er bra nok. Bare noen eksempler. ok? Jeg har vært singel i 5 år og VET at jeg er bra nok. Tenk det du. Jeg trenger ingen gubbe for å fortelle meg det. Hilde KS, jeg tipper han aldri har hatt dame og ikke har barn. D'ække mulig rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #119 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hvordan klarer du å trekke slike slutninger? Det å føle seg bra nok avhenger slett ikke om en fyr velger deg eller ikke. Det går på å ikke tilstrebe det perfekte i hverdagen, i alle fall for meg. Om det gjelder hvordan kåken ser ut, hvordan jeg opptrer ift mine barn - det er bra nok. Bare noen eksempler. ok? Jeg har vært singel i 5 år og VET at jeg er bra nok. Tenk det du. Jeg trenger ingen gubbe for å fortelle meg det. Hilde KS, jeg tipper han aldri har hatt dame og ikke har barn. D'ække mulig rett og slett. Slik er det for oss som har ekte selvtillit ja. Men for mange jenter er jo faktisk det eneste viktige her i livet "å bli valgt", dvs.å ikke være singel, osv..Det er gjerne samme typen jenter som stiller spørsmål slik det som TS åpnet denne tråden med.Det lyser lav selvtillit lang vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 24. oktober 2009 #120 Del Skrevet 24. oktober 2009 Det er ikke alle damehjerner som er enkle å forstå. Derfor er jeg interessert i å vite om det er noe annet enn eget utseende og det å ha kjæreste/beundrere som betyr noe for ei kvinnes selvtillit og selvfølelse? Tenker du virkelig så lave tanker om kvinner? Mener du i fullt alvor at en kvinnes selvfølelse og selvtillit ligger utelukkende i om hun har en kjæreste/beundrer? Da kan jeg bare svare nei, det gjør det virkelig ikke. Makan til neandertalerholdninger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå