Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #1 Del Skrevet 24. april 2002 Hei Ha forståelse for mine skrive feil,da jeg er dyslektikker.Jeg har lest mye bøker og hatt skrivetrening.Det er en daglig kamp dessverre sloss fortsatt med bokstavene. hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 24. april 2002 #2 Del Skrevet 24. april 2002 synes du skriver bra til å være dyslektisk, jeg. ikke noe å unnskylde seg for, enten er man født med det eller så er man ikke. mange dyslektikere i familien min, så jeg tror jeg skjønner litt av hvor vanskelig det kan være. synes det er fint at det er en del dyslektikere her inne, det viser jo at dere står på og ikke har blitt skremt fra å uttrykke dere skriftlig selv om det er en utfordring. bra dere ikke har fått helt aversjon mot å skrive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 24. april 2002 #3 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg har ikke fått inntrykk av at du er dyslektiker når jeg har lest innleggene dine. Det er så mange nå til dags som skriver elendig norsk at man kan ikke se forskjell på dyslektikere og giddalause. Ikke misforstå meg nå, det var ikke ment som kritikk til deg, bare en liten tanke om generell dårlig rettskrivning rundt omkring. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #4 Del Skrevet 24. april 2002 Hei Ivanka og CesilieB Jeg har ikke tatt helt skrekken enda eneste måten jeg har å trene på. Takker og bøyer meg i støvet for rosen fra dere hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 24. april 2002 #5 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg var faktisk dyslektiker selv når jeg var yngre, men dette trenet jeg av meg. Det finnes masse øvelser man kan gjøre for å bli bedre til å skrive og minske graden av dysleksi. Jeg anbefaler alle med dysleksi å oppsøke en ekspert som kan hjelpe til, for det gjør jammen meg susen. En del ting kan man faktisk gjøre selv også. Poenget er å gjennomføre en del øvelser som skal knytte begge hjernehalvdelene bedre sammen.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 24. april 2002 #6 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg er også dylektiker.. Fikk mye hjelp som de kallte det på skolen jeg gikk på ,men det var ikke så mye til hjelp. Ble tatt vekk fra timene i Norsk får å øve inn dobble konsonanter ol. Mens de andre gikk gjennom pensum. Da jeg kom tilbake til timene sammen med klassen min hang jeg en del etter og måtte arbeide hjemme med det som klassen hadde blitt forklart i timen. Det gikk ikke noe serlig bra kan jeg fortelle. Lærerene på skolen var ikke akuratt de mest fosåelses fulle menneskene jeg har møtt i mitt liv så det er et under at jeg i det heletatt gikk ut av skolen med karakter 3 i norsk skriftelig. Hadde det ikke vært for at øyenlegen min fant ut i femte klasse at jeg hadde dysleksi,hadde jeg vel aldrig lært meg å skrive eller lese. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #7 Del Skrevet 24. april 2002 Hei Lottemor En ble sett på som dum når jeg vokste opp på 60 tallet,jeg fikk ikke neoe hjelp.Datteren min fikk heller ikke så mye hjelp,de var mer interessert om hun hadde kontakt med far som saboterte alt.Jeg jobbet og sleit følte at ejg var dårlig mor og hele pakka.Så de holder på med det gamle fortsatt på skolene.Hun fikk litt mer hjelp i vidregående,men det var ikke nok så i dag har hun droppet ut av skolen.Hun orket ikke skolen mer og jobber på Kiwi om dagen. hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Em@lie Skrevet 24. april 2002 #8 Del Skrevet 24. april 2002 Syns du skriver veldig bra. Syns det er leit at enkelte her inne påpeker skrivefeil til folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #9 Del Skrevet 24. april 2002 takk og klem E@lie:-) Jeg har slitt noe for å være der jeg er i dag !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. april 2002 #10 Del Skrevet 24. april 2002 Det har ingenting å si hvordan man skriver, så lenge man blir forstått. Syns du skriver bra jeg. Lottemor også. Det er ingenting å beklage seg over. Mange er dyslektikere. Jeg er det selv ikke, men mange jeg kjenner er det. De er intelligente, søte mennesker som andre, men med problemer når det kommer til bokstaver og ord. Dysleksi er bare noe man er født med, og med riktig hjelp kan man riste mye av det av seg. Jeg syns det er flott at du skriver her, for det hjelper deg det også! Stå på! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå