Gjest kredittvurdering Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Hei Jeg lurte på om noen her vet om det tar lang tid for de som tar kredittvurdering å få oppdatert listene sine? Etter som skattetallene ble lagt ut idag, så vil jeg stå bedre stilt med tanke på lån, da jeg tjente mer i 2008 enn i 2007 Men det virker ikke som dette har blitt oppdatert enda hos kredittvurdering-selskapene.. Tenkte dette gikk automatisk men..
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Det går forsåvidt autmatisk, men det tar lengre tid fordi tallene skal kvalitetssjekkes og rating beregnes. Ligningenstallene er tilgjengelige i produkt (ut til kundene/bankene) mandag 26.okt hos Experian (tidligere Creditinform)
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Vi fikk høre på jobb at det skal være klart på fredag. Kan nok variere fra selskap til selskap. I neste uke bør det hverfall være på plass over alt.
Gjest Gjest_L_* Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Hei Jeg lurte på om noen her vet om det tar lang tid for de som tar kredittvurdering å få oppdatert listene sine? Etter som skattetallene ble lagt ut idag, så vil jeg stå bedre stilt med tanke på lån, da jeg tjente mer i 2008 enn i 2007 Men det virker ikke som dette har blitt oppdatert enda hos kredittvurdering-selskapene.. Tenkte dette gikk automatisk men.. Med tanke på lån så leverer du jo bare ligningsattesten for 2008 til banken. Så ser de hva du tjente i 2008.
Gjest ArneP Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 Med tanke på lån så leverer du jo bare ligningsattesten for 2008 til banken. Så ser de hva du tjente i 2008. Og gjerne siste lønsslipp. Bankene vet at mange, spesielt relativt unge, har en stigende lønsskurve og tar hensyn til det hvis du dokumenterer det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå