Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mann som lurer veldig her... Har vert sammen med en dame i mange år nå og vi har et problem med at det bestandig er jeg som må start sexen... hun forteller at hun ikke klare så lenge hun ikke er kåt og kåt kan hun ikke bare bli. hun må bli kåtet opp først, og dette skaper jo et problem for meg. hadde vært hyggelig og bli møt med sex også.. er dette et problem flere har eller...????

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mann som lurer veldig her... Har vert sammen med en dame i mange år nå og vi har et problem med at det bestandig er jeg som må start sexen... hun forteller at hun ikke klare så lenge hun ikke er kåt og kåt kan hun ikke bare bli. hun må bli kåtet opp først, og dette skaper jo et problem for meg. hadde vært hyggelig og bli møt med sex også.. er dette et problem flere har eller...????

Jeg vil tro det er veldig mange som har dette problemet, og jeg har inntrykk av at det forekommer mye oftere hos oss damer enn hos menn. Spørsmålet da er; onanerer hun? Dersom hun gjør det, og klarer å bli opphisset på egen hånd er det vertfall håp for at hun kan bli kåt "uten videre" med deg også.

Skrevet

Du får spørre henne om hva hun trenger for å komme dit.. For meg er det svært ofte avslapping og koble ut. Det har jeg svært vanskelig for med mindre han tar seg tid til litt "ligge på armen kos" først. Og så går resten av seg selv.

Bortsett fra i boblebadet! Der slapper jeg av. Kan SE på ham og ta i ham, fint når huden er så glatt og ren. Det hjelper masse! Mmmmm. :sjenert:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig at damer trenger å kåtes litt opp. Spesielt hvis de er blitt vant til at mannen alltid tar initiativ. Men hvis man vet at man blir kåt underveis, kan man jo prøve å ta initiativ i blant.

Jeg skjønner godt at menn syns det er kjedelig å alltid måtte ta initiativ. De trenger også å føle at kjæresten har lyst på dem og syns de er attraktive.

Skrevet

hos oss er det litt omvendt.

jeg får aldri nei, og jeg merker forsåvist at han har lyst med en gang jeg tar initiativ, men likevel.....

sålenge hun virker å ha lyst når du først tar initiativet så ville jeg egentlig ikke sett på det som et problem.

selv tar jeg initiativ uten å nødvendigvis ha ekstremt lyst, fordi jeg vet det tar kort tid å komme til det punktet uansett.

men folk er forskjellige:)

det som er et problem er folk som gir etter når de ikke har lyst, for da får de fort avsmak for hele greia......

vi trenger nesten aldri si nei til den andre fordi vi leser kroppspråket til hverandre når det er "uaktuelt" å ta initiativ uansett. (dersom den andre virker for å være for trøtt e.l).

Skrevet

Spør om ikke hun kan ta initiativ uten å være kåt først? At hun tar initiativ for å glede deg, ikke fordi hun har så veldig lyst der og da.

Dere kan jo bare bruke normal tid på forspillet, så kommer jo lysten hennes etterhvert.

Fortell henne hvor mye du setter pris på at hun tar initiativ. At du ønsker at hun gjør det som en gave til deg.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Dette er da veldig enkelt, flørt med henne selv når du ikke vil ha/har tid til sex, la henne vente litt på deg, gjør deg litt kostbar. Små pirrende sms'er, kyss i nakken på morgenen, masassje med lav musikk og lys. Fortell henne noe nytt og spennende. Smør matpakka hennes med en liten erotisk lapp i, lås opp bilen hennes når hun har parkert utenfor jobben sin og legg en rose i forsete. Mulighetene er mange, gevinsten er ofte stor.

Gjest Kvinne 40+
Skrevet

Og husk at kvinner som først har vært på jobb, hentet unger, laget mat, ryddet, vasket, brettet klær, støvsugd....osv. osv....ikke tenker på sex..

Del på oppgavene....og gjør hyggelige ting sammen i hverdagen, da blir det også mer overskudd til sex

Gjest MikeWaters
Skrevet
Del på oppgavene....

Finnes det virkelig par som ikke gjør det?

Skrevet

Hun kan vel bare kåte seg opp på egen hånd iblant. Hun trenger ikke være kåt for å onanere, det kommer for de fleste bare man setter i gang. Så inviterer hun deg med når hun er blitt klar? Viktig at du gir henne en sjanse til å ta initiativ. Det får hun ikke viss du prøver deg flere ganger daglig. Kanskje er du en sånn type som "alltid" er klar. Det kan faktisk være veldig "turn off" med en som alltid er tilgjengelig. Make yourself precious :lur: Si for eksempel "neste gang tar du ansvar for å ta initiativ"

Gjest Ella Mae
Skrevet

Jeg tror alle forhold som har vart lenge nok til å komme inn i et rutinepreget dagligliv ofte kan få dette problemet hos den ene eller den andre parten. Og for meg blir det alt for lettvint å sette seg tilbake og si: jammen jeg har bare ikke lyst. Å ha et velfungerende sexliv er det samme som å ha et velfungerende samliv, det kreves en innsats fra begge parter. Har ikke dama di lyst på sex så må hun selv gjøre en innsats for å få det. Phil eller Operah hadde dette som tema en gang der kvinnen i forholdet hadde samme problem. Unger, mas, jobb, tidspress osv gjorde sitt til at sexlysten aldri var der. Så hun bestemte seg for å ha sex med mannen sin hver dag i en viss periode, uansett om hun i utgangspunktet "hadde hodepine". Og resultatet ble at de så å si fremdeles hadde sex hver dag etter at denne perioden var over, men nå fordi hun hadde lyst. Du har fått flere gode råd i tråden her, men hun må også yte sin innsats for at dere skal få et bedre sexliv. Ellers tror jeg ikke du kommer noen vei.

Skrevet
Jeg tror alle forhold som har vart lenge nok til å komme inn i et rutinepreget dagligliv ofte kan få dette problemet hos den ene eller den andre parten. Og for meg blir det alt for lettvint å sette seg tilbake og si: jammen jeg har bare ikke lyst. Å ha et velfungerende sexliv er det samme som å ha et velfungerende samliv, det kreves en innsats fra begge parter. Har ikke dama di lyst på sex så må hun selv gjøre en innsats for å få det. Phil eller Operah hadde dette som tema en gang der kvinnen i forholdet hadde samme problem. Unger, mas, jobb, tidspress osv gjorde sitt til at sexlysten aldri var der. Så hun bestemte seg for å ha sex med mannen sin hver dag i en viss periode, uansett om hun i utgangspunktet "hadde hodepine". Og resultatet ble at de så å si fremdeles hadde sex hver dag etter at denne perioden var over, men nå fordi hun hadde lyst. Du har fått flere gode råd i tråden her, men hun må også yte sin innsats for at dere skal få et bedre sexliv. Ellers tror jeg ikke du kommer noen vei.

TAKK tusen takk for svaret.tror det er mange her som ikke ser prolemet og de har nok ikke hatt dette problemet ellers så er di bare ny forelsket enda, men når mann har prøvd og gjøre seg litt viktig og brukt tiden for og gjøre hyggelige ting for henne som og sende hyggelige sms eller lapp i matpakken, hyggelig brev med rose på sengekanten+++++ i flere måneder så mister mann motet litt kjenner jeg. Er hun lei av meg og ikke gidder og gjøre en innsats på sex fronten bør hun vel finne ut om der er hos meg hun vil være. jeg mener at begge parter må bruke masse tid vær dag på forholdet. IKKE LA DET SKURE OG GÅ...

Skrevet
Og husk at kvinner som først har vært på jobb, hentet unger, laget mat, ryddet, vasket, brettet klær, støvsugd....osv. osv....ikke tenker på sex..

Del på oppgavene....og gjør hyggelige ting sammen i hverdagen, da blir det også mer overskudd til sex

Trodde dette var noe mann skulle gjøre sammen, hos oss tar vel jeg det meste av det du nevte her, vaske klær er jeg nok ikke veldig flink til. men er mann mann så er mann mann og da må det gjøres ting i hjemmet

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)
TAKK tusen takk for svaret.tror det er mange her som ikke ser prolemet og de har nok ikke hatt dette problemet ellers så er di bare ny forelsket enda, men når mann har prøvd og gjøre seg litt viktig og brukt tiden for og gjøre hyggelige ting for henne som og sende hyggelige sms eller lapp i matpakken, hyggelig brev med rose på sengekanten+++++ i flere måneder så mister mann motet litt kjenner jeg. Er hun lei av meg og ikke gidder og gjøre en innsats på sex fronten bør hun vel finne ut om der er hos meg hun vil være. jeg mener at begge parter må bruke masse tid vær dag på forholdet. IKKE LA DET SKURE OG GÅ...

Men hva sier hun selv da? Hva er grunnen til at du som er så kjærlig og oppofrende ikke får til intimt samvær med din partner?

Hva sier hun er grunnen til manglende lyst?

Endret av MikeWaters
Gjest Ella Mae
Skrevet

Har du sagt dette til henne, eller har du bare gitt opp når hun har kommet med unnskyldningen sin og slått deg til ro med den? Det virker jo som om du har gjort ditt for at sexlivet deres skal komme seg igjen, men når du fremdeles ikke får noe tilbake så er det enten en underliggende årsak hun ikke forteller deg ellers så har hun rett og slett mistet interessen. Og da er jeg enig med deg, da bør hun finne ut om det er deg hun vil være hos eller ikke.

Skrevet
Har du sagt dette til henne, eller har du bare gitt opp når hun har kommet med unnskyldningen sin og slått deg til ro med den? Det virker jo som om du har gjort ditt for at sexlivet deres skal komme seg igjen, men når du fremdeles ikke får noe tilbake så er det enten en underliggende årsak hun ikke forteller deg ellers så har hun rett og slett mistet interessen. Og da er jeg enig med deg, da bør hun finne ut om det er deg hun vil være hos eller ikke.

Har fortalt henne dette flere ganger i flere år, vi krangler aldri om noe annet enn når jeg tar opp temaet sex. vi har vert sammen i 13 år og vi har det bra syntes jeg utenom det med sex, når vi har sex så er den bra, men det er jo stort sett jeg som må gjore jobben der. kan jo hende at alt bare er blitt en vane for henne, at det kan være vondt og reise fra mann og barn, men at det er det hun egentlig ønsker..? vet rett og slett ikke jeg............

Skrevet
Men hva sier hun selv da? Hva er grunnen til at du som er så kjærlig og oppofrende ikke får til intimt samvær med din partner?

Hva sier hun er grunnen til manglende lyst?

At det er sånn kvinner er, og at henne ikke klare og tvinge frem lysten........

Gjest Ella Mae
Skrevet

Jeg skjønner at du er frustrert over dama di, for jeg begynner å bli det selv jeg :kjefte: Dette er bare tull. Hvis hun ikke gidder å legge noen innsats i dette selv, hvordan forventer hun da at lysten på sex skal komme tilbake? For å være helt ærlig så høres dama di fryktelig bortskjemt ut og lite villig til å imøtekomme deg når det gjelder dette. Så da er det vel opp til deg å tenke deg om hvorvidt dette betyr så mye for deg at det er noe som må jobbes med om forholdet ikke skal gå dukken. Er det det så får du sette hardt mot hardt og forvente en innsats fra hennes side også. Det synes jeg så absolutt ikke er for mye forlangt. Og minn henne om at man er TO i et forhold!!

Gjest MikeWaters
Skrevet

Har dere vurdert å piffe opp sexlivet litt, innføre litt spenning og nysgjerrighet?

Hvis dere har det bra på andre plan så kan dette gjøre underverker for noen.

Skrevet

Jeg var i et ekteskap hvor all nærhet nærmest ble borte, han hadde en enorm sexdrive men det var også eneste oppmerksomheten jeg fikk. Jeg følte meg som en person det var kjekt å ha så han kunne jobbe så mye han ville, og ha sex når det passet han. Fysisk nærhet var kun koblet til sex. Mine behov og vårt parforhold sto svært lite i fokus. Min lyst forsvant totalt, jeg gikk ut av forholdet, og har ikke angret en dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...