lille_mei Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Ja, det var vel det jeg lurte på. Noen som vet`?
feuerstein Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Den eldste telefonen jeg finner som bruker BL-5CA er 1200, lansert midt i 2007.
lille_mei Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2009 Den eldste telefonen jeg finner som bruker BL-5CA er 1200, lansert midt i 2007. Oj... Trodde den var mye eldre enn det. Da er det ikke så værst. Jeg har fått lånetelefon og ble litt nygjerrig på hvor gammel den var. Men da er BL-5CA batteri navn?
feuerstein Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Ja, grunnen til at telefonen din virker så gammel er at BL-5CA benyttes såvidt jeg kan se utelukkende i Nokias aller billigste serie, med modellnumre på 1xxx. Denne serien er stort sett omtrent samme programvare/funksjonalitet som var standard like etter årtusenskiftet, så bare endrer de innpakning av og til for å få det til å se ferskere ut. Når det i tillegg er en lånetelefon er den sikkert mishandlet av fjorten misfornøyde kunder hittil i år, da er det ikke rart den gir inntrykk av å være gammel og sliten Nokias telefonbetegnelser er enten 1 bokstav + 2 sifre (E51, E90, N79) eller 0 bokstaver + 4 sifre (1208, 3310, 6230), evt. med en ekstra i bak hvis det dreier seg om en midtlivsoppdatert modell (3510 + fargeskjerm = 3510i). Begynner betegnelsen med minst 2 bokstaver er det tilbehør, som BL for batterier og AC for vanlige ladere.
lille_mei Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2009 Ja, grunnen til at telefonen din virker så gammel er at BL-5CA benyttes såvidt jeg kan se utelukkende i Nokias aller billigste serie, med modellnumre på 1xxx. Denne serien er stort sett omtrent samme programvare/funksjonalitet som var standard like etter årtusenskiftet, så bare endrer de innpakning av og til for å få det til å se ferskere ut. Når det i tillegg er en lånetelefon er den sikkert mishandlet av fjorten misfornøyde kunder hittil i år, da er det ikke rart den gir inntrykk av å være gammel og sliten Nokias telefonbetegnelser er enten 1 bokstav + 2 sifre (E51, E90, N79) eller 0 bokstaver + 4 sifre (1208, 3310, 6230), evt. med en ekstra i bak hvis det dreier seg om en midtlivsoppdatert modell (3510 + fargeskjerm = 3510i). Begynner betegnelsen med minst 2 bokstaver er det tilbehør, som BL for batterier og AC for vanlige ladere. Tusen takk for ett kjempe informativt svar og takk for at du tok deg tid. Jeg som har vært så sikker på at jeg hadde en telefon fra minst attentyve..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå