Karry Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Er det bare jeg som synes det er passe idiotisk? Fordi det er konstatert svineinfluensa i barnehagen så får vi altså beskjed om å ta alle klærne med hjem og vaske dem!!!???! Da influensa smitter gjennom dråpesmitte så har jeg store problemer med å skjønne at det tjener noe som helst formål? Og hvor blir det av retningslinjer forøvrig rundt vaksinering?
Virreliten Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Dummeste jeg har hørt. Håndvask og hygiene generelt, men viruset overlever neppe lenge nok i klær til at det gjør noen forskjell å vaske dem litt ekstra (jeg vet ikke, bare antar). Og retninglinjene ellers finner man bl.a. på www.pandemi.no og på www.fhi.no. I bøtter og spann. Og vaksinen kan man lese om på www.fhi.no/panvak. Blant annet.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Greit å uansett benytte anledningen til en skikkelig rundvask da.
Gjest Vettel Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Hjelper nok lite å ta med klær hjem nei. Influensa smitter gjennom dråpesmitte, altså mest ved nysing/hosting. - venn barn (og voksne) til å nyse i armen istede for i hånda. - anti-bac (antibateriell såpe) har begrenset smitteredukjon. Men skal dette brukes så må det smøres på HELE hånda, spesielt fingrene rett før man spiser/etc. - ikke ta seg selv i ansiktet hele tiden. (så en mor igår som smurte anti-bac i håndflaten da ungene skulle spise, og kun en liten dråpe, så det var totalt bortkastet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå