Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg har bestilt noe fra en nettside. Tingene var gratis, men det sto generellt på nettsiden at porto kom i tillegg. De fleste artiklene kostet noe, men ikke de jeg bestilte. Jeg forsøkte å finne informasjon om postoutgiftene, men fant ingenting og heller ikke underveis i bestillingen ble det opplyst om portokostnader. I mailen med bestillingsbekreftelse sto det heller ikke noe om dette. Nå har jeg fått tingene og en regning på porto som jeg synes er ganske høy (nesten 150 kr). Jeg hadde ikke bestilt tingene om jeg hadde visst at de tok så mye i porto. Må jeg betale denne regningen, eller kan jeg påberope meg at det ikke ble opplyst om dette verken underveis i bestillingen eller i bekreftelsesmailen?
Gjest Hilde K S Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Du må betale, ja. Det sto jo generelt på siden at porto kom i tillegg.
Gjest Marlo Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Skjönner ikke hvorfor du ikke skulle betalt. De kan jo ikke oppgi hvor mye portoen vil koste, når sikkert alle bestiller ulike mengder med varer - ergo ulik vekt på hver pakke.
Gjest Hilde K S Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 Mange firma har fast pris på porto og ekspedisjon.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Ikke betal. De kan ikke kreve dette.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Ikke betal. De kan ikke kreve dette. Hvor har du det fra? Det sto generelt på nettsiden at porto kom i tillegg, da skal man jo selvfølgelig betale for seg.
Rosalie Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 Nothing in life is for free, baby! Jepp, du må betale.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #8 Skrevet 22. oktober 2009 Ja, du må nok betale. Evt. varer som kostet noe kunne du ha returnert og sluppet å betale for, men fraktutgifter må du likevel betale. Har lært gjennom årene at når noe ser for godt ut til å være sant, så er det som regel det. Greit å ta med seg.
Jade Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 Det sto at du måtte betale porto. Du godtok det, og må da selvsagt betale porto. At du ikke visste at portoen var så høy, er din egen feil. Det skulle du ha sjekket før du bekreftet bestillingen.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #10 Skrevet 22. oktober 2009 Hvilken nettside er det snakk om, forresten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå