Gå til innhold

Forlovelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hei

Det finnes mange tradisjoner og ulike måter å forlove seg på.

Enten kan man ned på kne med ring og fri som den veldig amerikanske måten, eller man kan gjøre andre ting.

Et vennepar av meg snakket om og ble enige om å forlove seg. De gikk ut for å velge ut forlovelsesring til henne. Da ringen var kjøpt og satt på fingeren var de forlovet. Noen måneder etter satte han seg ned på kne med en rose og fridde til henne. Da var det klart at de skulle gifte seg.

Hva syns folk om ulike måter og gjøre dette på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ned på kne, eneste kriteriet! hehe Ellers kan de gjøre hva de vil! :jepp:

Skrevet

Det ene er vel like bra som det andre tenker jeg, sålenge paret gjør det som passer for dem. Stusser imidlertid litt på de som først forlover seg og så skal mannen fri, slik du skisserer. De er jo allerede forlovet, så hvorfor skal han fri ti henne?

Skrevet

En forlovelse er jo en avtale om ekteskap, så å fri etterpå er litt smør på flesk for meg.

Men ellers er det det samme for meg hvordan de gjør det. :)

Skrevet

Jeg er veldig glad for at jeg fikk oppleve det å "bli fridd til" :)

Ned på kne, med ring i hånda er utrolig spesielt! Litt klisjè mener kanskje mange, men gud så romantisk og faktisk få oppleve dette!!

Vi kjøpte forlovelsesringene sammen noen dager senere.

Jeg ble fridd til med en ring han hadde fått av mamman sin

(Utrolig koselig :hjerte:) Dette var mest fordi han ville ha en ring å fri med, men ville vi skulle plukke ut ordentlige ringer sammen, siden de skulle bli gifteringer senere.

Greit at man er 100% fornøyde med disse siden de skal sitte på fingeren resten av livet :)

"Frier-ringen" vil alltid ha en spesiell betydning for meg selv om jeg bærer en annen ring som selve forlovelsesring/giftering.

Utrolig mange måter å gjøre det på, så ingen fasitt!

Skrevet

Sjekk ut tråden: "De flotteste frieriene" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...