Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Hei! Katta mi fikk 3 utrolig skjønne kattunger i går. Det var første gang for ho, så ho trengte hjelp til å kutte navlestrengen på den første ungen. Jeg stramma godt med bomullstråd ca 4 cm fra magen, og klipte over med saks. I dag har jeg merka at den første er litt mindre enn de to andre, og virker mye slappere. Har prøvd å hjelpe den å få i seg mat fra mora, men det virker som om den sliter litt med det. I tillegg kommer det litt gult slim fra baken. Siden det er første gang, er jeg veldig usikker og bekymra.. :/ Noen som har vært borti noe liknende, og vet hva jeg kan gjøre? Eller er dette normalt?
Gjest Miam Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg tror moren skal slikke vekk det gule som kommer ut bak. Ta en fuktig bommulsdott og vask det vekk, kattunger som er så små klarer ikke å tisse uten at moren slikker baken til ungen. Anbefaler deg at du googler litt for å finne ut av hvordan du kan ta vare på kattungene. Vet ikke så mye mer, men du må få ungen til å suge, og håpe at mammapus ikke har støtt fra seg ungen. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå