Gå til innhold

Hunden min er dominant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får jeg bort denne adferden?og bør jeg få den bort,ettersom hun aldri er dominant i forhold til meg eller andre mennesker? Lederen for dressurkurset jeg gikk mente jeg også burde sparke i gresset osv,men det føles litt rart synes jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så ikke "lille" overskriften :sjenert:

Hadde ikke brydd meg om det:)

Er tispa sterilisert?

Endret av Evo
Skrevet

Jeg har en tispe som gjør det jeg også, men dominant er hun ikke. Hadde ikke brydd meg om det jeg, om det ikke er annen adferd som bekymrer deg.

Skrevet

Min tispe gjør det samme, og siden jeg ikke liker at hun spoler opp gressplenene rundt omkring jobber jeg for å lære henne av med det. Sier nei hver gang jeg ser at hun vil begynne, og det synker inn etterhvert. Noen ganger gjør jeg det enkelt, og trekker henne over på asfalten når hun er ferdig.

Hun veksler mellom å løfte foten og sette seg ned, og det får være opp til henne. Men jeg vil ikke ha alle de småstoppene til markering, så da går jeg bare videre.

Skrevet

har aldri hørt om at når de gjør sånt så er de dominant ?

hunden min er en hann som gjør dette, trodde det var for å "spre lukten" eller noe sånt...men så er han dominant også da.

Skrevet
har aldri hørt om at når de gjør sånt så er de dominant ?

hunden min er en hann som gjør dette, trodde det var for å "spre lukten" eller noe sånt...men så er han dominant også da.

Er noe annet når hannhunder gjør det, for de markerer ;) Er ikke dominant adferd

Skrevet
Er noe annet når hannhunder gjør det, for de markerer ;) Er ikke dominant adferd

Tispen min markerer også - men hun er ikke dominant av den grunn.

Skrevet
Tispen min markerer også - men hun er ikke dominant av den grunn.

Har jeg sagt det da?

Det er mer "normalt" at en hannhund sparker fra etter å ha tissa enn ei tispe. Har aldri sagt at det er dominant adferd.

Skrevet

Alt er relativt. Jeg vet om mange tisper som gjør dette, så det er normal adferd hos tisper også.

Skrevet

Ok, da veit vel du bedre enn meg da ;) Kan ikke vite alt heller

Skrevet

Hunden min er helt klart dominant sammen med andre hunder,derfor ser jeg dette som en del av hennes dominans.Kjenner ikke til veldig mange tisper som løfter benet når de tisser heller.Min setter seg aldri ned som "normalt".hun står hver gang. Evo: nei hun er ikke sterilisert.

Takk for alle svar,da stresser jeg ikke med å få bort denne adferden :)

Gjest Dronningeier
Skrevet

"Dronninga" mi, setter seg ned for å så løfte ene foten. Ser forferdelig teit ut. Men hun er veldig dominant og av og til usikkert når hun møter andre hunder. Setter herrene på plass, og er veldig kvass til andre tisper. Men med tiden går det seg til og hun blir myk.

Har kanskje noe med att hun bare går for dronninga og vant til å få viljen sin? ;)

Skrevet

Hihi, det må være vanskelig for henne å sette seg ned og samtidig klare å løfte på det ene beinet! Ser for meg sånn russisk folkedans, hvor de står på huk og samtidig sparker, hun må være sprek! :fnise:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Min tispe løfter også beinet når hun tisser, og sparker bak seg etter at hun er ferdig. Når hun skal bæsje, vil hun gjerne legge fra seg høyt oppe, noe som visst nok også er et tegn på dominans.

Men hun er overhodet ikke dominant ellers, verken i forhold til meg eller andre hunder. Så jeg bryr meg ikke om de andre trekkene hos henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...