Gjest nyttårsbruden Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Vi skal ikke ha levende musikk, men stort musikkanlegg og PC. Vi lurer litt på "rytmen"på spillelista? Hvilken musikk spiller man egentlig? Danseband? Gammelrock? Rolige sanger? Valser (bortsett fra brudevalsen)? Og i hvilken rekkefølge? 2 rolige sanger og så 10 med fart? Om noen har konkrete sangtips, så tar jeg vellig gjerne i mot!
Gjest Gjest_Brura_* Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Vi skal også ha musikk på pc, og jeg tenker som så at jeg gjerne vil at folk skal få lyst til å danse. Derfor tenker jeg å ha mange gode, gamle slægers fra gjestenes respektive ungdomstid. Halvparten av gjestene er venner på vår alder, så tenker også å ta sanger som vi har hatt gøy til opp igjennom. Blir nok verre å tilfredsstille besteforeldre, men tenkte jeg skulle spørre dem om de har noen favorittlåt(er)/låter de blir glad for å høre. Også må det jo være noen klinelåter innimellom. Men ikke så mange.
MonThe Skrevet 17. mai 2012 #3 Skrevet 17. mai 2012 Noen som vil dele spillelister, evt komme med tips til konkrete sanger/artister?
Hariette Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 Ta heller livemusikk så blir det skikkelig trøkk på festen!
Eplefe Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 Kanskje starte en egen tråd med linker til eventuelle spotify-spillelister?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #6 Skrevet 21. mai 2012 Vi skal ha to økter på 40 min med liveband for å variere litt. Ellers blir det spotify-lister. Vi skal ikke ha mye roligsanger, er jo fest! Vi går for slagere, som mange liker og kan. Uansett om de er 18 eller 60 Prøver å treffe flest mulig med musikken, men tenker selvsakt mye på smaken vår og! Tips: Michael Jacksom - Thriller, beat it, Billie jean Dire Straits - Walt of life, money for nothing Toto - hold the line, Africa ABBA - Waterloo, mamma mia, does your mother know Roxette - How do you do?, Joiride Men at work - I come from the land down under Muse - Supermassive black hole Kiss - Rock and roll all night Eagles - Get over it Kings of leon - Sex on fire Postgirobygget - Idyll, sløv uten dop, en sommerdag Rolling Stones - start me up ACDC - you shook me all night long, shoot to thrill Queen - Crazy little thing called love, Dont stop me now, Anotherone bites the dust Guns and roses - welcome to the jungle, CC cowboys - Tigergutt Dum dum boys - Splitter pine E.L.G - Hold on tight Jon Bon Jovi - Living on a prayer Gipsy kings - Lambada Van Morrison - Dancing in the moonlight Paul Simon - You can call me Al Maroon 5 - Moves like Jagger The cure - Friday Im in love, just like heaven Robbie Willams - Rock DJ, millennium, let me entertain you Nick Kershaw - I wont let the sun go down on me Backstreet boys - Langer then life Hanson - Mmmbop Gina G - Just a little bit The connels - 74 75 Coldplay - Liva la vida Bryan Adams - Summer of 69 Madonna - Give it to me, Jump, Music, La isla bonita Men at work - I come from the land down under
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #7 Skrevet 2. juli 2012 Her er vår liste: Gavin Degraw Sweeter Chariot DDE Herli hemlighet Nykoka kaffe Vi ska sjå sola gå ned i havet Åge Alexandersen Hold fast et sekund Dans med æ Leva livet Adele Set fire to the rain Rolling in the deep Rihanna Umbrella Halvdan Sivertsen Kjærlighetsvisa Queen Another one bites the dust Bohemian Rapsody Don`t stop me now Crazy little thing called love A kind of magic Hellbillies Den finaste eg veit Ei krasafaren steinbru Kaiserz Hjerteknuser Tor Endresen Ingen er så nydelig som du Ronan Keating If tomorrow never comes Postgirobygget Tidløs Idyll DumDum Boys Englefjes Enhjørning CC Cowboys Kanskje du behøver noen Backstreet Boys The One Lifehouse You and me Sixpence None the Ritcher Kiss me Aretha Franklin I say a little prayer You Make Me Feel Like) A Natural Woman Think Respect Johnny Cash & June Carter Time`s a wastin It ain`t me babe Dusty Springfield Son of a preacher man Tina Turner Proud Mary Simply the best Eric Clapton Wonderful tonight Pretending Layla Change the world John Mayer Daughters Free Fallin` Your body is a wonderland James Brown I feel good Play that funky music white boy Get on up Santana Maria Maria Smooth James Morrison You make it real You give me something Rolling Stones Start me up Sympathy for the devil Angie Wild horses Robbie Williams Feel Rock DJ Supreme Toto Africa Kool & The Gang Celebration Kid Rock All summer long Rascal Flatt Life is a highway Stevie Wonder Sir Duke Isn`t she lovely Otis Redding Sittin on the dock of the bay Lauryn Hill Cant take my eyes off you Etta James At last Daughtry Home Barry White My first, my last Whitney Houston I wanna dance with somebody I will always love you Sting Fields of gold The Police Every breath you take Phil Collins I can`t stop loving you Ole Ivars Jag Trodde Änglarna Fanns Admiral P Spinnvill Lasse Stefanz Framling Bellamy Brothers If I said you have a beautiful body Let your love flow Terje Tysland Hele livet Carola Fangad av en stormvind Loreen Euporhia Seal I can`t stand the rain Here I am Knock on wood Stand by me Bob Marley Could you be loved A la la la la la long Lynyrd Skynyrd Sweet Home Alabama Knutsen og Ludvigsen Dum og deilig Bad Loves The weight Memphis Bruce Springsteen Dancing in the dark Radio Nowhere Big Bang Fly like a butterfly Wild Birds Michael Buble Everything Bryan Adams Summer of 69 Jack Johnson Better when we`re together Dire Straits Walk of life Mark Knopfler What it is Jackson 5 Blame it on the boogie The Commitments Mustang Sally Journey Don`t stop believing Israel Kamakawiwo'ole Over the rainbow Jason Mraz I'm yours Frank Sinatra Fly me to the moon Lady Antebellum Need you now Vonda Sheperd Hooked on a feeling LeeAnn Rimes Can`t fight the moonlight Gyllene Tider Når vi två blir en Nickelback Gotta be somebody The Weepies Gotta have you Jack Johnson Better when we`re togheter Sting Shape of my heart Marvin Gaye og Tammi Tarell Ain't no Mountain High Enough (sorry rotete innlegg, men limte inn fra Word og gidder ikke "rydde") Anonym poster: 25838af197845baf811a415d288937e0
Papilio Skrevet 2. juli 2012 #8 Skrevet 2. juli 2012 Jeg trur jeg ville kjørt på med en spilleliste som følger festens "rytme", det vil si fart og moro i noen timer først og så nach-stemning etterhvert. Dersom du kjører en blanding av rolige og kjappe sanger tidlig i festen kan det ende opp med å ødelegge dansestemninga. Ellers trur jeg det er lurt å følge rådet om å kjøre på med en masse gode slagere. Musikk med høy allsangfaktor slår aldri feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå