Gå til innhold

Når slutter man å si "gutten min"?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Live_*
Skrevet

Hva synes dere om voksne damer som kaller mannen/kjæresten sin for "gutten min"?

Har en venninne og hun legger støtt og stadig ut status på facebook om at hun "er så glad i gutten sin", "savner gutten sin" og "har verdens fineste gutt".

Altså... de nærmer seg 30. De skal gifte seg snart. Kanskje hun kommer til å kalle ham "mannen sin" etter at de er gift...?

Når slutter man å være gutt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tenkt litt på dette selv. Har ikke akkurat brukt gutten min tror jeg, men har brukt ordet gutt mer en ordet mann om kjærestene mine. Så møtte jeg nytypen, og han har jeg bestandig kalt mannen min(mainn min), spesielt etter at vi giftet oss. Kan ikke falle meg inn å kalle han gutt, han er tross alt 34år. Han er enig i dette, han føler seg som en mann, og er en mann :)

Hvor grensen går aldersmessig har jeg ikke peil på. Jeg ville ikke sagt mann til noen under 23-25år, men kunne ha sagt gutt til en på 28år tror jeg. Hmmm

Skrevet

Jeg synes det er interessant at i pressen blir gutter omtalt som menn straks de har begått et lovbrudd, à la: "Den 17 år gamle mannen slo ned...". Det er kanskje det samme med jente/kvinne, men det har jeg ikke lagt merke til.

Jeg nærmer meg 30 selv, og omtaler ikke meg selv som "jente", men "kvinne". Likeledes omtaler jeg samboeren min som kjæresten/samboeren min; synes "gutten min" blir voldsomt intimt (i forhold til uvedkommende) og klissete. Synes det er noe man sier om sønnen sin, ikke partneren. Om andre menn sier jeg faktisk ofte "fyr" - "jeg møtte en fyr som...".

Gjest Gjest_Anniken_*
Skrevet

Det er bra at venninnen din er glad i kjæresten sin :) men å kalle gutten min, når man er 30 - 40 årene, blir litt for umodent for alderen.

Når jeg leste forumet ditt for førte gang, så tenkte jeg, " nei, Da er det mann som gjelder"

Men alle er forskjellige meninger og syn på ting. men jeg hadde kalt kjæresten min for mannen min.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Nå er både jeg og kjæresten over 40, så jeg får meg ikke til å kalle han gutten min. Kaller han for fine mannen min :)

Han kaller meg jenta si, selv om jeg er eldre enn han. Det gjør meg ikke noe, syns det er søtt, men omtaler ikke meg selv som jente. Bruker kvinne/dame om meg selv.

Skrevet

Synes det er rart hvordan det føles mer naturlig å si gutt om en mann på 30+ enn jente om en dame på samme alder... :fnise:

Men er vel i bunn og grunn enig at at måten det gjøres på her blir litt klissete for et voksent par. Men at mannen kaller sin kone for "jenta si" i offentlighet synes jeg er kjempekoselig! :D Mannen til en av pasientene på sykehjemmet jeg jobbet, kalte kona si alltid for "jenta mi".. :) :rødme: Søtt!

Skrevet

Jeg synes man aldri kan si det om det er kjæresten sin man omtaler, så fremt man er over 16. Sønnen min kunne jeg nok kalt gutten min til han gikk av med pensjon.. :sjenert:

Skrevet

Man begynner aldri å si det i utgangspunktet.

Hadde en eks som sa at han ville jeg skulle kalle ham gutten sin. Jeg begynte å le og trodde det var tøys. Det var det visst ikke. I ettertid har jeg skjønt at flere kaller kjæresten sin som gutten sin.

Usjarmerende.

Gjest Mann på 44
Skrevet
Hva synes dere om voksne damer som kaller mannen/kjæresten sin for "gutten min"?

Har en venninne og hun legger støtt og stadig ut status på facebook om at hun "er så glad i gutten sin", "savner gutten sin" og "har verdens fineste gutt".

Altså... de nærmer seg 30. De skal gifte seg snart. Kanskje hun kommer til å kalle ham "mannen sin" etter at de er gift...?

Når slutter man å være gutt???

Ikke vet jeg. Kona mi kaller meg "gutten min", men når hun snakker om meg kalles jeg "mannen min"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...