Gå til innhold

Hva er vanlig med forlovelsesringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

- begge har gullringen de skal da når de gifter seg også (inngravert eller uten skrift)?

- hun har en i hvitt gull eller sølv med stein/diamant på?

- begge har ringer i hvittgull/sølv som byttes ut til bryllupet

Hva gjør man med forlovelseringen når man er gift da (dersom man hadde en annen under forlovelsen)? Bruker den på venstre hånd eller over/under gifteringen?

Drømmer om å få min "Spesical day 2010" :rødme:

Endret av nemonia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og mannen min kjøpte ringer i gull da vi forlovet oss. Min har en liten diamantring så de er ikke helt like.Vi inngraverte ringene med dato for forlovelse og våre navn.

Da vi giftet oss pusset vi ringene og fikk ingravert bryllupsdato også. Så vi bruker de samme ringene.

Har sett noen har to ringer, altså både forlovelsesring og giftering. Jeg synes det også er veldig fint.

Skrevet
Jeg og mannen min kjøpte ringer i gull da vi forlovet oss. Min har en liten diamantring så de er ikke helt like.Vi inngraverte ringene med dato for forlovelse og våre navn.

Da vi giftet oss pusset vi ringene og fikk ingravert bryllupsdato også. Så vi bruker de samme ringene.

Har sett noen har to ringer, altså både forlovelsesring og giftering. Jeg synes det også er veldig fint.

Jeg vet ikke hva jeg skal synes og mene - og hva som er vanlig. Da vi var i konfirmasjon i kirka i vår, spurte kjæresten min meg om hva slags ring jeg hadde lyst til å ha når vi en dag skulle kjøpe ringer. Visste ikke hva jeg skulle si da... Hadde ikke tenkt så mye på det :sukk:

Skrevet

Nei, det er ikke enkelt! Det finnes jo så mange varianter å velge mellom også nå. Men anbefaler at dere bruker god tid når dere skal velge ut ringer. Lykke til! :)

Skrevet

På høyre hånd går jeg med en forlovelsering i hvitt gull med diamat (alliansering så det kan settes inn flere stener etter hvert. F.eks hvis/når vi får vårt første barn, 10-års bryllupsdag etc.). Den synes jeg er helt nydelig, og var akkurat slik jeg hadde drømt om. Han går altså ikke men ring nå. Når vi gifter oss skal vi begge ha gifteringer i hvitt gull med bryllupsdatoen inngravert på innsisden. Akkurat på bryllupsdagen kommer jeg til å ha forlovelsesringen på venstre hånd og gifteringen på høyre hånd. Men sere kommer jeg nok til å flytte forlovelseringen over på høyre hånd sammen m gifteringenmen (vi har valgt giftering og forlovelsesring som passer å sitte sammen). Det er smak og behag, men vi er veldig fornøyd med å gjøre det på denne måten:)

Gjest Gjest_kinkeline_*
Skrevet

Vi har begge sølvringer som skal byttes ut med gull. :)

Skrevet

- begge har gullringen de skal da når de gifter seg også (inngravert eller uten skrift)?

- hun har en i hvitt gull eller sølv med stein/diamant på?

- begge har ringer i hvittgull/sølv som byttes ut til bryllupet

Hva gjør man med forlovelseringen når man er gift da (dersom man hadde en annen under forlovelsen)? Bruker den på venstre hånd eller over/under gifteringen?

Vi skal ha de sammme. Mange gjør det, andre gjør ikke det.

Har aldri hørt at hvitt gull er noe mer vanlig enn annet gull, og sølv er ihvertfall ikke mye brukt i forlovelses- og gifteringer.

I USA er det tradisjon at mannen frir med en ring med stein i, som damen bruker, og så kjøper de gifteringer som passer til til bryllupet. Han får en og hun får da et sett som hun har på samme fingeren. Oppfatter ikke det som vanlig tradisjon i Norge.

Hvis man skal ha ny ring, kan man enten bruke begge på samme finger, forlovelsesring på annen finger eller legge den vekk.

Nå for tiden er jo lov, og det er veldig lite som er vanlig, fordi folk vil og gjør forskjellige ting.

Skrevet

Jeg vil ha forlovelsesring med stein på, har aldri likt det opplegget med at både jenta og gutten har ring.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Jeg vil ha forlovelsesring med stein på, har aldri likt det opplegget med at både jenta og gutten har ring.

Samme her. Forlovelsesring er for jenta, gifteringer for begge. :)

Skrevet

Vet egentlig ikke hva som er vanlig her, vi gjorde det som føltes best for oss.

Her har begge ring i hvitt gull, min med en liten diamant. Vi bytter ut disse til gult gull når vi gifter oss.

Mvh Yvont :heiajente:

Gjest Gjest_Nygift_*
Skrevet

Jeg fikk ring i hvitt gull med diamanter som forlovelsesring, den har jeg på høyre hånd.

Vi har begge enkel gullring (giftering) i gult gull på venstre hånd, som vi selvfølgelig satte på på bryllupsdagen.

Men jeg bor ikke i Norge, så det teller kanskje ikke...

Men jeg liker denne "utenlandske" tradisjonen, jeg har je den flotte forlovelsesringen!! :gjeiper:

Skrevet

Jeg vil ha en stor sten på min forlovelsesring, og den skal være veldig jentete:)

(trenger ikke være ekte diamant osv, så trenger derfor ikke være så dyr..)

Føler forlovelsesring er noe man gir jenta jeg - fra gammelt av der man frir med en ring og at man viser at man er "bortlovet" noen andre.. Mulig jeg tar feil, men er slik jeg tenker.

Gullringer må vi begge ha da vi gifter oss føler jeg. Helt enkle og tradisjonelle gullringer. Forlovelsesringen er slik jeg ville brukt litt nå og hvis jeg følte for det, mens gifteringen skal sitte på fingeren hele tiden :)

Er ikke i nærheten engang av å gifte meg (har vært med kjæresten i bare 6 mnd og i bor ikke sammen eller noe) så synet mitt har god tid på å forandre seg, men er ihvertfall slik jeg tenker nå :D

Skrevet

Jeg har en diamantring i hvitt gull på venstre hånd..

Nårvi gifter oss skal vi ha hvitt gull begge to, min med diamanter.

Skrevet

Jeg har forlovelsesring med diamant på høyre hånd nå. Denne fikk jeg da han fridde. Vi har sammen vært og kjøpt gifteringer i hvitt og gult gull.

Når vi gifter oss kommer vi enten til å ha gifteringene på venstre hånd, eller så flytter jeg forlovelsesringen over på venstre hånd, og vi har gifteringene på høyre hånd. Jeg vil ikke ha begge ringene på samme finger.

(Nå skal det legges til at vi bare er 50% norske da ;-) De fleste norske jeg kjenner har kjøpt forlovelsesringer sammen som de senere har brukt som gifteringer)

Skrevet (endret)

Har inntrykk av at det vanligste er å at begge har ringer når man er forlovet, som man også bruker som gifteringer. Det er ihvertfall det jeg er vant til fra venner og familie. Selv har jeg en enstens diamantring som forlovelsesring, min kommende mann ingen forlovelsesring. Vi skal begge ha tradisjonelle ringer i gult gull når vi gifter oss. Jeg har forlovelsesringen på venstre hånd og skal ha gifteringen på høyre. Her er vi også bare 50 % norske ;)

Endret av Lea
Skrevet

Har aldri fått inntrykket av at "bare jenta skal ha forlovelsesring" her i Norge. Er jo greit at noen liker det sånn, men jeg synes nå det er fint at vi begge bærer tegn på at vi er opptatt og hører sammen jeg da, ikke at bare jenta har det.

Skrevet
Har aldri fått inntrykket av at "bare jenta skal ha forlovelsesring" her i Norge. Er jo greit at noen liker det sånn, men jeg synes nå det er fint at vi begge bærer tegn på at vi er opptatt og hører sammen jeg da, ikke at bare jenta har det.

Helt enig! Synes det er veldig koselig at vi begge har ring :)

Er jo like viktig for mannen å vise at han er "bortlovet". Vi skal bruke de samme ringene, bare gravere de, og bytte de over på høyre hånd.

Utrolig hva en forlovelsesring gjør med deg. Det er en koselig påminnelse i hverdagen om at man har en stor dag i vente.

Dette synes jeg begge skal få oppleve og kjenne på.

Min kommende man ville veldig gjerne ha ring, og gledet seg veldig til å få den på fingeren! :)

Gjest Vinterbrud <3
Skrevet

Jeg fikk en nydelig enstens diamantring i hvitt gull da han fridde, han selv ville ikke ha forlovelsesring.

Ringene vi har plukket ut som gifteringer er slette enkle ringer i hvitt gull, hans litt bredere enn min.

Jeg skal ha diamantringen på venstre hånd når vi gifter oss :)

Skrevet

Jeg har et teit ønske om at gifteringene våre skal kjøpes på Tiffany's, gjerne den på 5th Avenue i New York, hehe. Men har også planer om å kjøpe brudekjolen min i utlandet så man skal ikke se bort fra at det faktisk kommer til å skje :)

Skrevet
Jeg har et teit ønske om at gifteringene våre skal kjøpes på Tiffany's, gjerne den på 5th Avenue i New York, hehe. Men har også planer om å kjøpe brudekjolen min i utlandet så man skal ikke se bort fra at det faktisk kommer til å skje :)

Ikke noe teit i det - de har jo så uendelig mange fantastiske ringer der! :)

Forloveden min har en forlovelsesring i platina derfra, og neste helg skal vi kjøpe gifteringer til oss begge derfra - jeg klarer bare ikke å bestemme meg for hvilken jeg vil ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...