Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Min mann er en far som deltar i foreldresamtaler,foreldremøter, BUP og PPT. Fra skolen fikk han høre(Vi er ikke vande med fedre som vil ha all innformasjon)når han tok kontakt for å få vite når det skulle være møter.Hvert år med nye lærere til barna må han gi den samme beskjeden, slik at han får informasjon. Hos alle instanser har måttet pressisere at han skal ha all informasjon.Er det flere fedre som opplever det samme?
Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Det er nok dessverre veldig vanlig at fedre ikke engasjerer seg i det daglige med barn fra tidligere forhold. Min samboer er en sånn. Han går på foreldremøter og fotballkamper osv, men han holder ikke styr på hvor og når selv. Hadde han ikke fått beskjed via barnet eller eksen hadde han nok ikke deltatt på noe, og ikke tenkt over at noe manglet. Han gjør det ikke av mangel på kjærlighet for barnet. Han elsker barnet sitt og er en kjærlig pappa. Men han tenker ikke over alle de hverdagslige tingene. Sånn som når barnet er hos oss så er det jeg som må minne far om at "nå må du passe på at barnet ditt dusjer, pass på å få pakket gymsekken, husk at barnet må ha med matpakke" osv. Jeg har prøvd å la være å si ifra, men da har det blitt bare tullball og dårlig stemning mellom far og barn, så jeg har bare akseptert at jeg er den som må passe på.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 Min ex er far til mitt barn. Men etter skillsmissen gikk samværet gradvis ned. Men det startet med 50/50 og han skulle ha alle papirer fra skole og lignende. I dag har han avskrevet all samvær og hele foreldreansvaret. Barnet mitt må tigge og be om at han skal svare på telefon og i det hele tatt å treffes noen få ganger i året. Forstå den som kan. Vet desverre om flere slike tilfeller. Var det dette svaret du var ute etter????
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg tolket innlegget slik at "hvor engasjert er ny mann i barn fra tidligere forhold". Men jeg koblet fordi min nye mann er far til flere av mine andre barn...øh..våre barn. Altså. Han er pappaen til de jeg hadde fra før også. For han handre stakk av og gav f. *dingler ut av tråden*
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg tolket innlegget slik at "hvor engasjert er ny mann i barn fra tidligere forhold". Men jeg koblet fordi min nye mann er far til flere av mine andre barn...øh..våre barn. Altså. Han er pappaen til de jeg hadde fra før også. For han handre stakk av og gav f. *dingler ut av tråden* Da tolker du feil :gjeiper: Han fungerer som far for mine og våres barn også. En fantastisk pappa. Lurte bare siden det virker som det er flere som driter i barna en av de som bryr seg. Men det kan jo være at jeg missforstår og fedrene ikke får lov til å delta som forelder.
Wildy Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 Vet ikke helt hva "normalen " er , men jeg har gitt opp. I seks år sendte jeg meldinger, mail og ringte for å minne på at det var foreldremøte, kontaktsamtale, dugnad osv osv. Og barnefar møtte aldri opp. Jeg fikk skolen til å sende innkallelse til foreldremøter og kontaktsamtaler til ham i posten, jeg har sendt referat ol på mail for at han skal få informasjon selv om han ikke har vært tilstede. Og nå har jeg gitt opp, jeg gidder ikke mer. Men da ble det ramaskrik gitt, fikk beksjd fra hans nye samboer om at jeg saboterte fars rett til informasjon.....
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #7 Skrevet 23. oktober 2009 Faren til min eldste finnes ikke engasjert.. Han har møtt h*n to ganger, begge gangene var det jeg som reiste dit han bodde så han og fam hans skulle få treffe barnet. Tredje gangen hadde han fått jobb i en by hvor en veninne av meg bodde, jeg reiste ned med småen og bodde hos veninnen min i en og en halv uke. Han hadde ikke "tid" til å treffe småen en eneste gang.. Bor i dag med en herlig mann som er veldig glad i bonusbarnet sitt og stiller opp på alt en far skal stille opp på Småen kaller han til og med pappa og begynte med det på eget initativ
Gjest Hilde K S Skrevet 23. oktober 2009 #8 Skrevet 23. oktober 2009 Faren til barna mine er med på alt han kan av foreldremøter og sånt.
Gjest mammaen Skrevet 23. oktober 2009 #9 Skrevet 23. oktober 2009 Min mann er med på alt av foreldremøter og slik med særkulls. Så mitt stebarn har alltid 2 foreldre på plass. Mens våre fellesbarn kun har enten pappaen eller meg tilstede, hvis fellesoppmøte for et barn krever barnevakt for de andre barna. Vi ordner ikke barnevakt for særkulls eller felles for å kunne være to stk tilstede for et av barna. Litt rart er det jo at alenemoren aldri er alene offentlig, mens jeg som ikke er alenemor alltid er alene på slike møter når jeg drar. Men jeg er stolt over at mannen min er så engasjert. Jeg passer barna både særkulls og felles med glede slik at han har muligheten til det.
Gjest Hilde K S Skrevet 23. oktober 2009 #10 Skrevet 23. oktober 2009 Litt rart er det jo at alenemoren aldri er alene offentlig, mens jeg som ikke er alenemor alltid er alene på slike møter når jeg drar. Men jeg er stolt over at mannen min er så engasjert. Jeg passer barna både særkulls og felles med glede slik at han har muligheten til det. Hva er så rart med det?
Gjest balla Skrevet 23. oktober 2009 #11 Skrevet 23. oktober 2009 Hva er så rart med det? Er jo litt rart da at de som er sammen privat er alene offentlig og de som er alene offentlig er sammen privat...
Gjest Hilde K S Skrevet 23. oktober 2009 #12 Skrevet 23. oktober 2009 Er jo litt rart da at de som er sammen privat er alene offentlig og de som er alene offentlig er sammen privat... Mnei. Innlegger skrev at det var rart at alenemoren aldri var alene offentlig, mens innlegger alltid er alene offentlig. Jeg synes ikke det. Alenemor og far kommer fra forskjellige husholdninger, mens når innlegger går alene på møter, hører hun og faren til i samme husholdning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå