Gå til innhold

au pair

Gjest Gjest_lisa_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lisa_*
Skrevet

Vi er på utkikk etter ai pair og har registrert oss hos et byrå.

Jeg håper å finne ei som har vært i Danmark for da kan vi dra dit og møte henne før vi bestemmer oss.

Vi har ikke hatt au pair tidligere. Noen her som har erfaring de kan dele? Gjerne gode tips eller rød flagg vi bør se etter.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Sjekk aupairworld.com

Anbefaler fillipinske au pairer, men sjekk referanser. Ring gjerne til au pairen for å sjekke engelsk kunskapene også. Velg gjerne de som allerede jobbe rsom hushjelper i midtøsten, de er vant med dårlige forhold derfra, og synes det er helt topp i Norge.

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Takk for svar!

Byrået anbefaler også at vi snakker med de, så det kommer vi helt sikkert til å gjøre. Jeg har hørt mange som anbefaler jenter fra Filippinene, så har tenkt til å satser på det.

Er litt usikker på hva vi skal legge vekt på. Alle sier jo stort sett mye av det sammen. Men det blir vel litt magefølelsen....

Skrevet
Takk for svar!

Byrået anbefaler også at vi snakker med de, så det kommer vi helt sikkert til å gjøre. Jeg har hørt mange som anbefaler jenter fra Filippinene, så har tenkt til å satser på det.

Er litt usikker på hva vi skal legge vekt på. Alle sier jo stort sett mye av det sammen. Men det blir vel litt magefølelsen....

Det kommer vel veldig ann på hva dere er ute etter. Det som går igjen i alle trådene her inne er at jenter fra "fattige" land kommer hit for å tjene mest mulig penger fordi de sender mye av det hjem. Fult forståelig men det kan fort bli konflikter fordi man kan bli presset til å bryte au pair kontrakten ved f.eks å betale de mer enn maks beløp eller hjelpe de med å finne ekstra arbeid utenfor huset osv.

Hvis dere vil ha en au pair som kommer for å oppleve et annet land og en annen kultur (som er det som egentlig er meningen med au pair ordningen) så bør dere velge en au pair fra et vestlig land.

Anbefaler dere til å søke på tråder som handler om au pairer på forumet mye informasjon der :)

Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

Nå har jeg lest gjennom mange gamle tråder. Var mye negativt der, men stort sett ikke fra folk som har hatt au pair.

Noen som har erfaring som kan skrive litt om hvordan dette var for barna. Er selvfølgelig stor forskjellpå barn, men hadde vært fint å høre noen erfaringer. Ble de raskt fortrolige? Vår au pair kan ikke norsk når hun kommer, men vi har sagt at det er en forutsetning at hun vil lære seg norsk.

Hvordan synes barna det var da au pairen dro hjem igjen.

Skrevet
Nå har jeg lest gjennom mange gamle tråder. Var mye negativt der, men stort sett ikke fra folk som har hatt au pair.

Noen som har erfaring som kan skrive litt om hvordan dette var for barna. Er selvfølgelig stor forskjellpå barn, men hadde vært fint å høre noen erfaringer. Ble de raskt fortrolige? Vår au pair kan ikke norsk når hun kommer, men vi har sagt at det er en forutsetning at hun vil lære seg norsk.

Hvordan synes barna det var da au pairen dro hjem igjen.

Skulle gjerne ha sendt deg en pm, men da må du være registret. Orker ikke en ny omgang med laaange diskusjoner offentlig her inne på forumet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...