Gjest SmallTalk Skrevet 21. oktober 2009 #21 Skrevet 21. oktober 2009 Synes det er fascinerende at folk synes at kirurger er så "stilige", tror ikke noen virkelig vet hvor mye indremedisinerne (hjertelege, lungeleger, endokrinologer osv) vet. En kirurg er flink med hammer og spiker, men har jo ingen peil på hva han skal gjøre med noe så enkelt som et høyt blodsukker. Ehhh... Du vet mye om hva en kirurg gjør? Du vet at det finnes mange forskjellige typer kirurger, og at de aller færreste jobber med hammer og spiker? Det er det vel kun ortopedene som gjør. En hjerte/lunge-lege er vel også i stand til å opererer, det samme er en gynekolog osv, men ingen av disse jobber med hammer og spiker.
Gjest *smak* Skrevet 21. oktober 2009 #22 Skrevet 21. oktober 2009 Hobbybutikk-innehaver, bioingeniør og sykepleier...
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #23 Skrevet 21. oktober 2009 tannlege og lege er de eneste jeg kommer på. Enæringsfysiologi er kjempespennende men yrket er vel ikke bra om ikke du er ekstremt heldig med hvor du får jobb.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 21. oktober 2009 #24 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg synes arkitekt og grafisk designer er spennende yrker.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #25 Skrevet 21. oktober 2009 Pilot Flyvertinne Etterforsker Reiseleder Advokat Jornalist (kanskje særlig de som jobberr utenriks/får reise mye) "Sykehus-yrker"som lege og sykepleier er sterkt overvurdert. Jeg jobber selv på sykehus og det er IKKE som på Greys anatomi og Akutten...
Gjest Gjest_Eirik Skrevet 21. oktober 2009 #26 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg er politimann og virker som om de fleste synes det er veldig spennende. Selv om det for meg "kun" er en jobb jeg utfører. Rart hvordan jeg kan sitte med en kompis over en pils på fest og være anonym, men så fort noen får ferten i hva jeg jobber med blir jeg oppfattet som en helt annen person.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #27 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg er politimann og virker som om de fleste synes det er veldig spennende. Selv om det for meg "kun" er en jobb jeg utfører. Rart hvordan jeg kan sitte med en kompis over en pils på fest og være anonym, men så fort noen får ferten i hva jeg jobber med blir jeg oppfattet som en helt annen person. Det er vel fordi folk håper på å få høre mange gode actionfylte historier
Gjest Gjest_Eirik Skrevet 21. oktober 2009 #28 Skrevet 21. oktober 2009 Vel, SÅ spennende er ikke hverdagen, men for all del. Bare synd jeg har taushetsplikt på 90 % av hverdagen Bodde tidligere sammen med en pilot, han opplevde det samme. For han var det en "vanlig dag på jobben", og helt rutinepreget. For andre var det som om han ble en annen person etter at folk fikk vite det..
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #29 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg synes de fleste yrker er bra. Men noen har vel mer glans over seg enn andre, som en annen her sier. Solist, forsker eller vellykket (! eller i hvert fall lykkelig fattig) kunstner innen sitt felt er kanskje de jeg misunner mest? Dyrkningen av det store ego eller individualisering (Jung)? Jevnt over betyr det ikke så mye hva folk jobber med, det viktigste relatert til jobben er kanskje yrkesstoltheten. Blant min familie og mine venner er det utrolig stor variasjon i hva man driver med - og nivå på utdanningsnivå/lønn/oppmerksomhet, men de som elsker faget sitt enten det er å være håndverker, førskolelærer, forfatter eller kuirurg, de får min fulle respekt.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #30 Skrevet 22. oktober 2009 Redningsmann Skuespiller Musiker Jagerflyver Jordmor Anestesilege Journalist som jobber utenriks
Gjest TS Skrevet 22. oktober 2009 #31 Skrevet 22. oktober 2009 Yrket har blitt nevnt - men ser at det er veldig mange andre yrker også Må innrømme at noe av grunnen til at jeg har tenkt litt på det er det at SAMTLIGE av minne mannelige kollegaer har damer som er mye høyere opp på skaleaen estetisk enn det de er - så har vel tenkt at kanskje yrke har gitt dem en ekstra stjerne i margen - ser ikke ut til å ha samme effekt på oss damene ettersom de fleste av mine kvinnelige kollegaer er single? Er jo veldig glad i yrket mitt og har lyst til å si det med stolthet, men siden reaksjonen har vært litt sånn "wow" , blikk og stillhet før "å - jeg viste ikke at du var XXX" , så har vel janteloven spilt inn og fått meg til å si det med lav stemme og å prøve å unngå temaet yrker i sosiale sammenhenger.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #32 Skrevet 22. oktober 2009 Yrket har blitt nevnt - men ser at det er veldig mange andre yrker også Må innrømme at noe av grunnen til at jeg har tenkt litt på det er det at SAMTLIGE av minne mannelige kollegaer har damer som er mye høyere opp på skaleaen estetisk enn det de er - så har vel tenkt at kanskje yrke har gitt dem en ekstra stjerne i margen - ser ikke ut til å ha samme effekt på oss damene ettersom de fleste av mine kvinnelige kollegaer er single? Er jo veldig glad i yrket mitt og har lyst til å si det med stolthet, men siden reaksjonen har vært litt sånn "wow" , blikk og stillhet før "å - jeg viste ikke at du var XXX" , så har vel janteloven spilt inn og fått meg til å si det med lav stemme og å prøve å unngå temaet yrker i sosiale sammenhenger. Da kan jeg tenke meg at du jobber innen politi eller forsvar. Mange kvinner innen disse yrkene er single. Tror rett og slett de blir litt for "mandige" for mange menn.
Gjest gini Skrevet 22. oktober 2009 #33 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg jobber som advokat, men er tilbakeholden med å si det. Merker at det har en veldig wow-faktor på folk, og at noen blir litt redde/tilbakeholdne av det. ...men vi som jobber innen faget, vet at det finnes massevis av advokater som i alle fall ikke er noe å bli imponert av, og som man undrer seg over at i det hele tatt har klart eksamen, så å få ærefrykt bare av tittelen er det i alle fall ingen grunn til
suzie Skrevet 22. oktober 2009 #34 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg kjenner en som jobbet med sedelighet i Kripos - og hun opplevde nok wow-faktoren når hun fortalte det til meg i alle fall. Syntes det hørtes veldig spennende ut.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #35 Skrevet 22. oktober 2009 Da kan jeg tenke meg at du jobber innen politi eller forsvar. Mange kvinner innen disse yrkene er single. Tror rett og slett de blir litt for "mandige" for mange menn. Nope..... i dag pga karakterkrav er det faktisk flere kvinner enn menn som utdanner seg til dette yrket - og selv om det tradisjonelt er flere menn i yrket - så tror jeg ingen ser på det som mandig. Du finner ingen "traktorlesber" i dette yrket - er vel heller flere homser Men nå har jeg snart røpt hva det er - så gir meg nå
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #36 Skrevet 22. oktober 2009 Pilot Astronaut Skuespiller Statsminister Barne og familie minister Barneombud Skipper
Sissan Skrevet 22. oktober 2009 #37 Skrevet 22. oktober 2009 Må innrømme at noe av grunnen til at jeg har tenkt litt på det er det at SAMTLIGE av minne mannelige kollegaer har damer som er mye høyere opp på skaleaen estetisk enn det de er - så har vel tenkt at kanskje yrke har gitt dem en ekstra stjerne i margen Sikker på at det er yrket og ikke høy inntekt som gjør dette?
mann23 Skrevet 22. oktober 2009 #38 Skrevet 22. oktober 2009 Enig med personen som sa at hore var et spennende yrke, alltid hatt lyst å satt meg ned en kveld med en hore og bare spurt henne ut om diverse hehe. Det lar seg nok veldig lett gjøre Men er ikke interessert i å betale for en samtale hvor den 2. personen nok sier hva hun tror jeg vil høre Spion Operativ stilling i FSK Ledende finanstilling i et av verdens finansenterer Jagerflypilot Leiemorder Terrorist Ransmann/kvinne Proffesjonell slosskjempe (sånne som sloss i bur for et levebrød) Ja, de stillingene hadde fått min oppmerksomhet i allfall
Gjest Gjestus Skrevet 22. oktober 2009 #39 Skrevet 22. oktober 2009 Ja for jeg er så innmari nysgjærrig på hva ts jobber som. Ikke. Det at du spiller så veldig hemmelighetsfull og "skaper nysgjærrighet" gjør at når jeg hadde fått vite det så hadde jeg nesten heller følt litt avsky mot det antar jeg. Det virker jo som du synes det er en utrolig statusjobb du selv har. Sier du nevner flere homser så gjetter jeg på wannabe stylist, eller kjendis-personlig-trener i USA. Sånn, ferdig.
Gjest spennende gjest Skrevet 22. oktober 2009 #40 Skrevet 22. oktober 2009 fysiker astrofysiker matematiker stipendiat professor hjertekirurg gastrokirurg plastikkirurg hore (hvis du sier det åpent, da får jeg respekt.) programmerer Yey! Jeg utdanner meg innen et såkalt spennende yrke! Det tror jeg ikke jeg har hørt før. De aller fleste ser bare himmelfalne ut, og henger ikke med på notene, når jeg sier at jeg må hjem å programmere noe. Var det du selv som utga deg som gjest, SmallTalk. Neida, just kidding.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå