Gå til innhold

Barn i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er usikker på om en bør ha barn sine, evnt. be barn i bryllup. Barna er 2,5 og 11. Har dere noen gode/dårlige erfaringer å dele???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha med våre to som er syv og elleve.

Vi inviterer i tillegg ei som er tretten, ei som er ti og tre gutter på elleve, åtte og seks.

Tilsammen blir vi 104 mennesker, så jeg tror det skal gå greit med barna....

Vi skal sørge for å ha barnevakter stand by til våre to, så de kan dra hjem når de vil.

Andre får igrunn ta ansvar for egne barn sjøl....

Skrevet

Det kommer veldig an på barna. Noen barn er godt oppdratt, og greier å sitte ved bordet i 3-4 timer uten å lage kvalm, mens andre barn er helt pyton. I mine øyne er det IKKE ok at barn er trassige, leker med bestikk/mat, skravler under taler osv osv - det er tross alt snakk om et bryllup, ikke et sirkus.

Et alternativ er å ha en slags barnevakt som har ansvaret for barna, som er plassert i naborommet eller noe sånt, og at de skal spise og leke der. På den måten er de minimalt til sjenanse for resten av selskapet.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg mener at en kan ha barn i bryllup, og da spesielt om det er brudeparets barn. Skal en feire en så stor dag uten sine barn tilstede? Om barn jøgler litt hva gjør det? jeg har vært i flere bryllup og det beste og fineste og mest vellykkede bryllupet jeg var i var der barna fikk lov til å være barn, og at en ikke tok det så høytidlig om et barn snakket under en tale, eller lekte litt. Skal bryllup virkelig være så alvorlig at en ikke kan la barn få være barn?

Jeg ville skaffet en barnevakt slik at en kunne få slappet av litt selv uten å måtte hele tiden ta seg av barna, og små barn kan fort bli trøtt og sliten, og orker kanskje ikke å være så lenge oppe, da er jo muligheten til at barnevakten kan ta barna med seg hjem om de blir veldig trøtt.

Å invitere barn i bryllup mener jeg er opp til hver og en, det kommer an på hvor nært knyttet en er til barna. Er det nieser og nevøer kan det være kos å ha dem tilstede sammen med dine egne barn.

Skrevet

Har man barn i familien så hører de til i et familiehøydepunkt som et bryllup er, det er min mening. Da får man legge det opp slik at det blir kos for både de voksne og barna, men at de får ta del i dette på sin måte.

Å holde barna utenfor et bryllup synes jeg gir en flau smak i munnen.

Skrevet

Vi skal ha våre egne barn pluss at en del tante/onkel unger pluss søskenbarn vil bli bedd til middag, de vil også få lov til å være der til litt utpå kvelden. Og som andre her inne sier, dagen hadde ikke blitt fullkommen uten barna! og jeg forventer ikke at de skal klare å sitte "på utstilling" i flere timer, litt uro må man regne med.

Vi skal sende ungene våre hjem til barnevakt før folk begynner å blir beruset. De skal få med seg kaffen og brudevalsen før de blir sendt avgårde, så regner med det blir kveld for småttisene rundt 22.00

De andre som har "småunger" vil få beskjed om at det ikke er akseptert at ungene blir til langt på natt.

Synes ikke det sømmer seg at unger skal se at voksne skifter personlighet..... :eeeh:

Gjest LoisLane
Skrevet

For oss hadde ikke dagen vært komplett uten ungene våre (i alderen 1 - 12 år). Derfor var det viktig å finne et lokale hvor også ungene kan ha det fint, være ute osv.

å forlange at små barn skal sitte stille ved bordet i mange timer, er meningsløst. Derfor har vi skaffet barnevakt, som kan være med dem, slik at det ikke stresser oss. Har selv liten toleranse for bråk og dårlig folkeskikk fra barn. derfor får de også muligheten til å være ute, eller gå til et eget rom med video og tegne/hobbysaker som jeg kjøper inn. Jeg vil at det skal bli en fin dag også for familiens barn. Etter kaffen får de ikke være med lenger, da er det "voksentid", og ikke minst leggetid for dem.

Det må bli opp til hver enkelt, noen legger jo stor vekt på en ganske formell atmosfære, og da blir det kanskje feil? Det nytter uansett ikke å forvente at et lite barn skal sitte stille og være stille i mange timer!

jeg synes det er viktig at vi får dele denne dagen med alle i familien - både store og små!

Gjest Anonymous
Skrevet

For oss var det helt uaktuelt å feire bryllup uten vår lille elskling på 2,5 tilstede - hun er jo det viktigste i livet vårt og det kjæreste vi har sammen! Vi inviterte også en kusine og en fetter som hun kunne leke med og som hun skulle overnatte hos barnevakt sammen med når de ville hjem. Etter middagen, som gikk veldig fint (hadde et lite lekehjørne med tegnesaker og leker til de), dro de alle tre avgårde med barnevakten som hentet dem. Dagen vår hadde ikke vært det samme uten å ha hnne tilstede, og vi ville savnet henne og følt at noe manglet. Men å invitere mange barn var uaktuelt for oss, festen etter middagen var fri for barn og var en voksenfest med alkoholservering o.s.v.

Skrevet

Har akkurat vært vitne til en liten sjalu 3-åring som skrek og hylte og bælma pga ikke fikk oppmerksomhet da pappa holdt tale til mamma, og under andre taler. Heldigvis kom barnevakten og hentet han etter middag.

Skrevet

Sånn at ikke alle tror jeg er skikkelig barnehater* her; på bryllupsfesten vår har vi med våre tre skjønne engler, samt mine to nieser på 11 og 13. Alle er meget godt oppdratt, så det blir ikke noe problem.

* Jeg er jo egentlig det :blunke: Jeg hater alle barn som ikke kan oppføre seg.

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt barn, ville nok jeg hatt dem med i bryllupet så lenge de selv orker. Er jo ikke hver dag mor og far gifter seg, og det er jo litt eventyr-aktig for de fleste barn når det er bryllup da :). Og så er ingenting så søtt som brudepiker og-svenner da, skulle gjerne hatt noen av dem.

Men selv skal vi ha et så og si barnefritt bryllup, eneste unntaket er nevøen til min kjære som kommer langveisfra. Min kjæres søskenbarn har rundt 15 barn totalt, så det blir til at vi utelater dem alle. Hadde nok ellers blitt et veldig spetakkel.

Skrevet

Vi har tre barn på 2,8 og 10 år gamle. Minstemann var med i kirka og på bildene etterpå, en vennlig dagmamma hentet han ut når kirka blei kjedelig. Etter bildene dro han til barnevakten g koste seg stort med det, han var allerede sliten han.

De store ungene var med under middagen. Vi hadde gjort avtale med barnepasseren at de kunne hentes dersom det ble kjedelig, men de holdt ut under hele den lange middagen, og koste seg veldig (helt utrolig, de klarer ikke sitte fem minutter til hverdags!) Når vi forlot middagslokalet, reiste guttene avgårde. De var fornøyde, og syntes dagen hadde vært kjempefin.

Det blir jo gjerne fortært endel alkohol senere på festen, så jeg synes det var greit at de ikke var der da.

Skrevet
Er jo ikke hver dag mor og far gifter seg, og det er jo litt eventyr-aktig for de fleste barn når det er bryllup da

Tror nok alder har mye å si. Snakket med den lille villmannen jeg nevnte over her dagen etter bryllupet. Jeg spurte: "Hvordan synes du det var i går da? Var det gøy?"

"KJEEEEDELIG!!" var responsen jeg fikk, med et tungt veslevoksent sukk.

Men flink brudesvenn i kirken var han, og der hører alle barna hjemme på en slik festdag etter min mening.

Skrevet

Tror vel like mye det er foreldrene som ønsker barna der ja og ikke motsatt. Jeg synes det er brudeparet som skal være i fokus og ikke barna - hvilket de ofte blir når de er tilstede.

Men akkurat det synes jeg brudeparet skal bestemme - skal de være der bør du jo være noen andre som passer på dem . Er vel også greit at de ikke er der altfor lenge - for da vil de jo begynne å kjede seg.

Husker jeg var med i et bryllup som ganske liten - fikk drikke så mye brus jeg ville og det var stooooort.

Skrevet

Vi inviterte stort og smått i familien. I ettertid skulle jeg ønske at vi hadde satt en grense på skolealder.

2 av barna var ganske små (3 & 5), og de hadde ikke roen over seg i det hele tatt, og foreldrene var ikke flinke til å følge opp. Bryllupsvideoen er mer eller mindre ødelagt, fordi man hører mer til de søte små enn talene, de virket svært forstyrrende når man satt og skulle høre talene under middagen. Vi hadde førsøkt å lage til noe underholdning for dem i et annet rom, men de ville være med foreldrene.

Nå må det sies at dette da ikke er våre barn, men kusiner (vi følte vi måtte be dem, siden alle andre fettere og kusiner var invitert). Hadde nok følt det litt annerledes med egne barn.

Så, kunne vi endret på dette nå, så hadde vi ikke invitert dem.

Skrevet

Vi har satt en grense ved 7 år. Minstebror er 7 år og skal være brudesvenn, veldig snill og grei å ha med å gjøre så det blir ikke noe pes. Andre barn som kommer er 3 gutter, alder 8, 9 og 11 og to jenter (brudepiker) 8 og 12.

Vi hadde tenkt å ha et eget barnebord, med litt stasj (leker) som de sysn er morsomt... Etter middagen har vi med oss tv og video så de kan se på film hvis det blir altfor kjedelig for de...

Ellers så er det nok av tanter og søsken som syns det er kjempemorro og leke med de, så det blir nok ikke problem :)

Skrevet

Vår minste som i fjor var 3 år, var med på festen til hun ble trøtt. Da kom barnevakten , tok henne med hjem og la henne. Vår eldste var 7, og herjet dansegulvet til over midnatt! Da ble hun kjørt hjem av gjester som skulle hjem på den tiden.

Jentene satt sammen en venninne/barnevakt under middagen, på enden av bordet nær døren ut i hagen. De gikk ut og inn som de ville, uten at de forstyrret. Ellers lekte de i hagen, danset og hadde teseskap på trappen.

Ville ikke hatt dagen uten dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...