Gå til innhold

Jeg skulle vært død

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men vet du hva? Her er jeg, sprell levende som resten av oss.

Hvordan i all verden er det mulig? Da jeg var barn så klatret jeg i trær, jeg var ute å lekte fra morgen til kveld. Jeg lekte med de andre barna i skogen, vi var ofte 500 m til 2 km hjemmefra. Vi hadde ikke mobiltelefon en gang.

Dette var på midten av 90-tallt. Hva skjedde med verden? Hvorfor blir dagens barn så overbeskyttet? Alt er vist farlig i dag, ca 10 år senere. Eller har det alltid vært sånn? For jeg synes barna bare blir mer og mer overbeskyttet.

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk...icle2859907.ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de "skumle" menneskene blir skumlere og farligere kanskje. Det er jo barn som blir tatt rett fran øynene til moren og da blir det litt skummelt å la barna leke for langt unna i disse dager.

Men enig i at de blir overbeskyttet i forhold til fysiske ting som kan skade barna. Et skrubbsår er liksom ikke verdens ende.

Skrevet
Fordi de "skumle" menneskene blir skumlere og farligere kanskje. Det er jo barn som blir tatt rett fran øynene til moren og da blir det litt skummelt å la barna leke for langt unna i disse dager.

Tror ikke denne risikoen har endret seg noe særlig siden tidenes morgen; folk har bare blitt mer bevisst på den/redde for den.

Når det gjelder ulykker, så har visstnok dødsraten for barn her til lands blitt redusert med noe i nærheten av 90% siden 50- og 60-tallet -- i all hovedsak fordi mange færre omkommer i bilulykker eller ved drukning (andre typer ulykker er såpass sjeldne at de blir støy i statistikken). Mine unger skal sikres ordentlig i bil, og lære å svømme ordentlig (og bruke redningsvest); men de skal jaggu få anledning til å skaffe seg ærlige skrubbsår i skauen også, alt med måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...