Gjest Gjest_jente20_* Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Heisann jeg lurte på to ting: 1. Dersom dere bruker et kjede eller et smykke ofte, tar dere det av fø dere legger dere og evt. tar en dusj? Eller går det fint å ha det på heletiden? 2. Til dere med langt hår; Sover dere med strikk i håret eller laust? Jeg sover oftest med stikk i håret, men da føler jeg håret ser ekstra stygt ut dagen etterpå.
Wildy Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Tar alltid av meg alt av smykker før jeg legger meg. Og det hender jeg sovner med strikk i håret, men det er de gangene jeg sover før jeg treffer puta. Vet ikke helt om det har så mye å si for morrasveisen, den er stort sett ille uansett....
Essie_ Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 1. Både sover og dusjer med "hverdagssmykkene". Syns det går helt fint, har ikke merket noen ulemper ved dette. Men det er bare i noen perioder jeg bruker smykker. 2. Nå er håret for kort til å ha i strikk, men da det var langt nok sov jeg sjelden med det i strikk. Syns det er ubehagelig, og at det gjør morgen-sveisen verre.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 1. Med unntak av små øredobber og tåringer/ankellenker om sommeren, tar jeg av alle smykker før jeg dusjer/legger meg. 2. Sover stort sett med løst hår, men foretrekker absolutt å flette det(mindre tugger) - kjæresten min foretrekker det derimot løst, så da blir det stort sett løst.
Gjest Distiller Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg tar alltid av meg smykker før jeg dusjer eller legger meg. Og jeg sover veldig sjelden med strikk i håret.
Phaedra Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Tar alltid av smykker før jeg legger meg. Sover aldri med strikk i håret, synes det er vondt.
Gjest megvel Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Sover aldri med strikk i håret. Det sliter veldig på håret, spesielt om man kaster seg rundt i søvne. Har noen ganger tidligere flettet håret og sovet med det, tror det er bedre.
desperate Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg er nøyere på å ta av smykket før jeg skal dusje enn før jeg skal legge meg. Smykket jeg som oftest går med, er uekte, og jeg har derfor fått det for meg at det kan bli fortere stygt hvis jeg dusjer med det Pleier aldri å sove med strikk i håret, av den grunn at jeg ikke syns det er behagelig, og jeg føler det blir slitt av det.
Gjest TS Skrevet 21. oktober 2009 #9 Skrevet 21. oktober 2009 Takk for svar Jeg har nettopp fått et nytt smykke skjønner dere. Det er et kjede med et veldig lite hjerte av ekte gull. Det er et slags hverdagssmykke. Jeg synes det høres ganske stress ut å ta det av og på når man legger seg og står opp Et lite smykke kan vell umulig bli ødelagt når man bare ligger i sengen? Og til slutt: Tror dere det smykke kan begynne å falme dersom jeg dusjer med det?
Gjest Evo Skrevet 21. oktober 2009 #10 Skrevet 21. oktober 2009 Øredobber tar av, men har et kjede, et armbånd og en ring jeg bruker hver dag, så det både sover og dusjer jeg med For tiden sover jeg med håret i strikk ja. Jeg har en "dott-periode" fordi jeg er lei av håret mitt, så surrer det i en dott hele dagen om jeg ikke skal noe spesiellt. Men pleier det ikke, da det sliter på håret. Tror ikke smykket vil falme om du dusjer med det dersom det er ekte
Søtpotita Skrevet 21. oktober 2009 #11 Skrevet 21. oktober 2009 1. Eg har eit smykke eg brukar heile tida. Det er eit gullsmykke med anheng som betyr mykje for meg. Dette tek eg aldri av. Andre smykker eg brukar tek eg alltid av. 2. Eg søv alltid med laust hår. Strikken vert vond å liggje på...og håret får ein "kant"...
Ella_Grey Skrevet 21. oktober 2009 #12 Skrevet 21. oktober 2009 1) smykker av tpen kjede i gull med anheng tar jeg aldri av verken for dusj eller for å sove, altså jeg tar de bare av når jeg bytter. Jeg har et armbånd i gull som jeg har på hele tiden - det har ikke falmet. Andre litt større smykker tar jeg ppå om morgenen og så av igjen når jeg kler av meg. 2) sover ofte med håret i flette. Det er så langt at jeg syns det er i veien når jeg sover, eller jeg legger meg på det også sitter det fast på en måte Pluss får fine bølger av det.
Gjest nobilian Skrevet 21. oktober 2009 #13 Skrevet 21. oktober 2009 2) sover ofte med håret i flette. Det er så langt at jeg syns det er i veien når jeg sover, eller jeg legger meg på det også sitter det fast på en måte Pluss får fine bølger av det. :rødme:
Ginen Skrevet 21. oktober 2009 #14 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg tar av ringer og smykker før jeg dusjer og bader, lar ringene være på mens jeg sover. Får kvelningsfornemmelser av å ha smykke rundt halsen om natten. Kjedet blir fortere slitt når du har det på deg. Dette gjelder spesielt armbånd. Ikke noe stort problem med anhenget, men dersom kjedet ditt er av typen slangekjede eller med større ledd, ville jeg tatt det av. Venezianske kjeder er ingen problem. Hvis du er redd for at kjedet kan slite, ville jeg tatt det av. Fant dennesiden med bilder av kjedetyper (til høyre) etter et kjapt google-søk Ekte gull og sølv tåler fint en tur i dusjen. MEN: ALDRI bad i klorvann med sølvkjeder, da blir de stygge!!!!! Hilsen eks-gullsmed-dame!
Ella_Grey Skrevet 21. oktober 2009 #15 Skrevet 21. oktober 2009 :rødme: Javisst Sååh hår og smykketråder er noe du leser med interesse?
Gjest nobilian Skrevet 21. oktober 2009 #16 Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Javisst Sååh hår og smykketråder er noe du leser med interesse? *** Jepp, det er noe med det der å kjenne sin fiende, vettu. :gjeiper: Trodde likevel aldri jeg skulle avsløre meg med å legge inn noe her, men langt hår i flette er så Prinsesse Leia at jeg ikke greide å holde meg. Vil overraske meg om ingen menn har nevnt sammenhengen før. Endret 21. oktober 2009 av nobilian
Gjest TS Skrevet 21. oktober 2009 #17 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg tar av ringer og smykker før jeg dusjer og bader, lar ringene være på mens jeg sover. Får kvelningsfornemmelser av å ha smykke rundt halsen om natten. Kjedet blir fortere slitt når du har det på deg. Dette gjelder spesielt armbånd. Ikke noe stort problem med anhenget, men dersom kjedet ditt er av typen slangekjede eller med større ledd, ville jeg tatt det av. Venezianske kjeder er ingen problem. Hvis du er redd for at kjedet kan slite, ville jeg tatt det av. Fant dennesiden med bilder av kjedetyper (til høyre) etter et kjapt google-søk Ekte gull og sølv tåler fint en tur i dusjen. MEN: ALDRI bad i klorvann med sølvkjeder, da blir de stygge!!!!! Hilsen eks-gullsmed-dame! Takk Det er et Venezianske kjede jeg har ja Så da regner jeg med det er null problem i og med at du har peiling
Ginen Skrevet 21. oktober 2009 #18 Skrevet 21. oktober 2009 Nei, burde gå fint det Bare følg litt med det sånn av og til, hvis det er skjørt eller har fått seg en knekk, kan du gå til gullsmeden og få det loddet dersom det er gull. Sølv og forgylt er så billig at det blir ikke loddet. Lykke til:)
Ella_Grey Skrevet 21. oktober 2009 #19 Skrevet 21. oktober 2009 *** Jepp, det er noe med det der å kjenne sin fiende, vettu. :gjeiper: Trodde likevel aldri jeg skulle avsløre meg med å legge inn noe her, men langt hår i flette er så Prinsesse Leia at jeg ikke greide å holde meg. Vil overraske meg om ingen menn har nevnt sammenhengen før. Nnnei, det tror jeg faktisk ikke noen har nevnt... Kan du forresten si 'off topic'...
Gjest nobilian Skrevet 21. oktober 2009 #20 Skrevet 21. oktober 2009 Nnnei, det tror jeg faktisk ikke noen har nevnt... Kan du forresten si 'off topic'... Skjønner ikke hva du mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå