Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Hva forventer dere av forloveren deres?? Utennom det formelle da, som signering, og det inni kirken..? Jeg skal være forlover for min venninne om noen uker. Vi har ikke kjent hverandre så lenge, og kjenner ikke familien til hverandre. Jeg har laget utdrikningslag, og det ble vellykket. Jeg har også skrevet tale..(noe nærvøs men!!) Ellers har jeg fått små oppdrag, som å sjekke inn og ut bagasje på hotellet,ordne med pakkene... Og selvsagt passe på kjolen og sånt i kirka. Jeg bor såpass langt unna,så har ikke fått vært med på så mye av det praktiske, som å handle kjole, undertøy, se på lokaler og sånt. (hørt dette er vanlig...) Jeg er informert om menyen og litt div. Jeg skal være med bruden til frisør. Men jeg har ikke blitt bedt med til fotografering... Er det noen uskrevene regeler jeg må ta hensyn til?? Noe jeg må gjøre?
Gjest megvel Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Det er da vanlig å være med på et bilde eller to med brudeparet og hans forlover? Min forlover kommer nok til å være med på å finne kjolen, og hun skal holde utdrikningslaget mitt. Hun skal også holde tale for meg, og jeg vil ha henne med på bilder også. Satser også på at hun hjelper med ting jeg ber henne om å hjelpe med, men vil nok ikke gi henne flere offisielle oppgaver.
lilleGrethe Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Forlanger? Ingenting. Forventer ellers en del av det du nevner, utdrikningslag, tale, generelt at hun er med meg i løpet av dagen (hun skal også sminke meg). Og så det juridiske som å skrive under på papirer osv. Jeg vil også gjerne ha med forloverne når vi skal ta bilder - både for å få noen bilder av dem med oss, og også til å hjelpe til med det praktiske - legge kjolen pent osv. Hva forloveren har mulighet til å være med på av forberedelser er ellers opp til hva hun synes hun kan selv. Min forlover har allerede sagt at hun vil være med å velge kjole, noe jeg setter veldig pris på siden jeg bor i England og hun bor i Norge! Det hadde jeg ihvertfall ikke forventet, men er kjempeglad for at hun vil det. Du nevner det å ordne med pakkene - betyr det at de ikke har gaveoppakkere? Det bør du sjekke. Jeg var oppakker i en venninnes bryllup, og det tok lang tid! Vi var 2 stykker med hovedansvar, og fikk i tillegg hjelp fra en venninne til. Vi ble ikke ferdige til middagen startet, dvs vi brukte sikkert over en time. Hvis de ikke har tenkt på dette, synes jeg du bør hinte om at noen andre kanskje burde gjøre dette, siden det er en ganske stor oppgave.
Jade Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Jeg forlangte at hun skrev under på forloverærklæringen. That's it Presten forventet at hun holdt styr på kjolen min under vielsen. Jeg håpte at hun ville være med på å finne brudekjole, arrangere utdrikningslag, være med til frisøren (jeg spanderte frisør på henne også) og fotografen så hun fikk vært med på et par bilder sammen med meg og holde tale under middagen. Forloveren gjorde alt dette med glede, og tilbød seg å gjøre mye mer! Endret 22. oktober 2009 av Jade
Anglofil Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Ingenting, foruten at hun skriver under forloverærklæringen. Ellers har jeg ingen krav. Mvh Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå