Gå til innhold

Nyoppstartet selvstendig næringsdrivende

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har et spørsmål som jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med. Jeg jobbet ut juli som ansatt i en kommune. Siden august i fjor har jeg hatt et lite enkeltmannsforetak med en svært beskjeden inntekt ved siden av. 1. august i år gikk vikariatet mitt i kommunen ut og jeg bestemte meg for å satse på enkeltmannsforetaket mitt fulltid. Det tar seg stadig opp men foreløpig har jeg ikke mulighet til å ta ut noe særlig lønn.

Jeg har lest litt på sidene til NAV og der har jeg forstått det slik at man faktisk kan ha rett til dagpenger i oppstartsfasen av en egen bedrift. Men så leser jeg også at jeg da må ha meldt meg som arbeidsledig etter at vikariatet mitt gikk ut, for SÅ å starte opp bedriften. Har jeg ikke rett på noe jeg da, som gikk rett fra vikariat til å satse på enkeltmannsforetaket uten å melde meg som arbeidsledig? Eller har jeg misforstått noe? Noen som vet? :jepp:

Huff, det er litt kjipt hvis det er sånn at jeg kunne ha fått en viss sum slik at ting hadde blitt litt lettere i etableringsfasen hvis jeg bare hadde vært klar over denne regelen på forhånd. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er såpass mange meningsløse restriksjoner på den støtten fra Nav, i tillegg til at det er en ganske stor papirmølle, så det er ikke så mye å gå glipp av. Kan man klare seg uten er det egentlig ikke verdt bryet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...