Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg har et spørsmål som jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med. Jeg jobbet ut juli som ansatt i en kommune. Siden august i fjor har jeg hatt et lite enkeltmannsforetak med en svært beskjeden inntekt ved siden av. 1. august i år gikk vikariatet mitt i kommunen ut og jeg bestemte meg for å satse på enkeltmannsforetaket mitt fulltid. Det tar seg stadig opp men foreløpig har jeg ikke mulighet til å ta ut noe særlig lønn. Jeg har lest litt på sidene til NAV og der har jeg forstått det slik at man faktisk kan ha rett til dagpenger i oppstartsfasen av en egen bedrift. Men så leser jeg også at jeg da må ha meldt meg som arbeidsledig etter at vikariatet mitt gikk ut, for SÅ å starte opp bedriften. Har jeg ikke rett på noe jeg da, som gikk rett fra vikariat til å satse på enkeltmannsforetaket uten å melde meg som arbeidsledig? Eller har jeg misforstått noe? Noen som vet? Huff, det er litt kjipt hvis det er sånn at jeg kunne ha fått en viss sum slik at ting hadde blitt litt lettere i etableringsfasen hvis jeg bare hadde vært klar over denne regelen på forhånd.
Gjest Glør Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Det er såpass mange meningsløse restriksjoner på den støtten fra Nav, i tillegg til at det er en ganske stor papirmølle, så det er ikke så mye å gå glipp av. Kan man klare seg uten er det egentlig ikke verdt bryet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå