Gå til innhold

fri...bare for friheten skyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville du brukt tiden din på om du hadde f.eks 6 måneder fri?

Du har barn på skole og ikke skal jobbe på 6 måneder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Storkost meg hjemme, og hatt et rent og ryddig hus stort sett til enhver tid.

Gjest Simbelmynë
Skrevet

Jobbet litt frivillig, lagd mye mat og begynt med en artig hobby.

Gjest En gjest
Skrevet
Hva ville du brukt tiden din på om du hadde f.eks 6 måneder fri?

Du har barn på skole og ikke skal jobbe på 6 måneder?

Hvis jeg hadde tenkt å begynne å jobbe igjen tror jeg at jeg hadde tatt et kompetansegivende kurs av noe slag .

Gjest Purple Haze
Skrevet

Tatt videreutdanning, og kanskje brukt tiden til å reise litt :)

Skrevet

He he. :) Tror du hadde blitt lei og litt lat. Det opplevde jeg, men det gjelder kanskje ikke deg. Jeg var flink å bake, lage god mat og se på frokost-tv. :)

Gjest No wonder woman
Skrevet

Lagd gode middager, lest gode bøker og pusset opp hjemme. Evt. prøvd å fått noen gode lunsjavtaler med gode venner som har tid å ta seg en litt lengre lunsjpause.

Skrevet

Da hadde jeg fått det kjempetravelt, for da skulle jeg ha gjort ALT!

Skrevet

Bakt, lest, utdannet meg, holdt kontakten med venner, begynt med noe nytt - keramikk eller maling. Dessuten ryddet både i hus, papirer og pc-er.

Skrevet

Gjort litt småoppussing i huset, evt. uteområdet dersom det er årstid for det. Brukt tid på en eller flere hobby'er (Og kanskje avansere det litt utover hobbystadiet. Dette er forvørig en stor drøm jeg har, å få tid til det!!). Og evt. videreutdanning/brevkurs dersom dette kunne vært aktuelt.

En annen ting jeg skulle gjort hvis jeg fikk god tid, er å få "system" på hele huset og alle tingene, hvis du skjønner. Å få et system som er funksjonellt både på kontor, matbod, vaskerom, i sko og klær, og ytterklær.. Slik at alle ting har en fast plass, og at ting som ikke lenger er i bruk, klær som er for små, klær som skal fikses osv. enten kastes eller fikses.

Ååå, nå fikk jeg lyst på et halvt år fri med lønn :jepp:

Skrevet

Jeg også :)

Gjest Gjest_Lone_*
Skrevet
He he. :) Tror du hadde blitt lei og litt lat. Det opplevde jeg, men det gjelder kanskje ikke deg. Jeg var flink å bake, lage god mat og se på frokost-tv. :)

Jeg hadde IKKE blitt leil, tvert imot så tror jeg alle har godt av å sette på bremsene iblant. Hva er så interessant med å jobbe seg halvt ihjel?

Skrevet

Åh, det er mye å gjøre :-) Dra på lunsjdater, shoppe, reise, lese bøker, se filmer, besøke venner som bor langt unna, holde gulvene rene og hyllene støvfrie, fikse hjemmet - handle/se på/male interiør, gå på malekurs, ta ungen på ryggen og gå tur, besøke familie, lage gode middager, sitte på internett å lese og lære om massevis av ting du aldri behøver å kunne. Ja, også sitte her da, på kvinneguiden og både bli glad, inspirert og irritert.

Skrevet
Lest en masse bøker!

Ja, og gått masse turer. :)

Skrevet

Om jeg kjenner meg selv rett...

Sett mye dårlig TV, spilt masse wii, kanskje klart å komme i bedre form med treningspill på wii...

Ellers hadde det vel blitt litt rydding, litt oppussing, litt baking og matlaging.

Men jeg vet at 6 mnd er litt i lengste laget for meg. Jeg hadde savnet jobb...

Skrevet

Har det slik nå frem til neste sommer. ;)

- tar etterutdannelse over nett. (halvtids studie)

- går tur

- leser masse bøker!

- har mye mer overskudd til å være en tålmodig mamma...

Ellers går det mye tid her vi bor med å følge barnet frem og tilbake til skolen. (morgen: drar 07.55, tilbake 08.45, ettermiddag: drar 13.55, tilbake 15.15/15.30)

Skrevet

Jeg hadde hatt ryddig hus, trimmet masse, blitt flinkere innen fotografi, lært meg å spille piano, laget deilige middager og gått masse tur!

Skrevet

Med barn på skole? For en drømmetilværelse! Man har ikke så mange timene hvis barna er i småskolen og ikke skal på SFO, men jeg hadde prioritert å

- trene tre ganger i uken på dagtid

- shoppe et par ganger i uken

- holde huset strøkent

- bli flinkere til å lage mat

I tillegg hadde jeg nok klart å skvise inn noen kafedater med venninner, IKEA-turer og turer i skogen. TV og bøker hadde fortsatt vært forbeholdt kveldstimene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...