Gjest Gjest_lillemeg_* Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Mannen min blir sur når han ikke får sex flere ganger i uka. Han sier det er at han må føle at jeg "vil ha ham"....så jeg viser så mye følelser jeg klarer over med full jobb, to små barn og hus og hjem....men det er ikke nok. Når man skal koke det ned til hva det er han er sur for er det sexen. Så for husfredens skyld har jeg hatt plikt-sex.....mange ganger. Nå vrenger det seg i meg bare jeg tenker på det. Sist jeg gav ham oralsex måtte jeg "koble meg selv ut" fra hele greia for å klare det. Tenkte på andre ting..... Nå er han sur fordi jeg ikke "er med og viser glede" over sexen....jeg tror jeg kveles. Jeg skjønner at han føler seg trist hvis kona ikke vil ha ham....men det gjør ting helt ulevelig at han inndirekte tvinger meg til sex ved å være sur hver morgen hvis jeg ikke har ofret meg kvelden før. I kveld sier han at han kommer til å forlate meg hvis jeg ikke begynner å vise litt mer entusiasme og at jeg må ta initiativ til sex.....åh, jeg blir helt DÅRLIG! Hvordan i all verden skal jeg gripe dette an? Jeg kan IKKE fortelle ham hvilke følelser jeg har og har hatt det siste året vi har hatt sex (eller han har hatt sex, rettere sagt) Jeg føler faktisk at jeg HATER ham som inndirekte tvinger meg til å utføre disse sexuelle handlingene når jeg ikke vil.....samtidig skjønner jeg at han vil ha kona si.... Jeg har prøvd å spørre om vi kan finne ut hva vi begge kan leve med- hvor mange ganger i uka er "ok" for begge.....men det nekter han å svare på....han sier da at det ikke er antallet det kommer an på men at han må ha følelsen av at jeg gir ham noe spesiellt som bare han får.... Jeg klarer det ikke!!!!!....blir helt kvalm. Jeg har prøvd å finne tilbake til de følelsene jeg hadde en gang, men det er vanskelig når jeg føler meg så presset... Kan noen si noen trøstende ord? evnt gi noen råd?
Gjest Purple Haze Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Kanskje dere hadde hatt nytte av å gå til en samlivs-eller sexterapeut. Slik dere har det, nytter bare ikke i lengden, det tror jeg du også innser. De gode følelsene du måtte ha hatt for han, blir jo drept av dette. Og han er tydelig misfornøyd med situasjonen. Jeg kan faktisk forstå dere begge. Dette er vanskelig og vondt for begge parter. Men det ser ut til at dere er kommet inn i et spor dere ikke klarer å komme ut av på egen hånd.
Gjest Lunis Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Hvorfor i all verden giftet du deg med denne mannen, egentlig? Såklart mannen din vil ha følelsen av å bli satt pris på. Sansynligvis elsker han deg og forstår ikke helt hva som foregår inne i hodet ditt. Jeg må si jeg har begynt å se meg lei av disse latterlige prøve-ekteskapene hvor man gir opp bare fordi man møter bittelitt motstand. Be ham om å slutte å presse deg, si at du blir kvalm. Kanskje han går fra deg, kanskje ikke. Eller så kan du rydde opp i hodet ditt og fortelle ham hva som virkelig plager deg. Det må jo være en mye mer solid grunn til hvorfor du ikke vil ha sex med han i utgangspunktet, altså hvorfor du ikke vil ha han på generelt basis. Tipper at han ikke syns det er noe særlig å "tvinge" deg på denne måten heller, da han helst ser at det kommer naturlig. Dere giftet dere jo, så litt sex en gang iblant er jo å forvente. Det er dumt å gjøre ting du ikke liker, så jeg syns du skal slutte å suge han for husfreden. Ta heller og prat med noen som har kompetanse enn å spørre om råd her på KG. Jeg tviler på at noen kan hjelpe deg med det.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Sex er man to om, og å la seg presse bare fordi man er gift/samboer er ødeleggende for egen lyst. Sett grenser og forklar at du ikke er en oppblåsbar sexdukke. Hører han ikke på deg, vil du miste respekten både for han og deg selv. Jeg har opplevd det. Det endte med brudd. Jeg følte bare avsky til slutt, selv om jeg til vanlig har lett for å tenne hvis kjemien er der, men aldri på kommando. Å utsette seg for mannens vilje, er å voldta seg selv, eller indirekte bli voldtatt innenfor ekteskapet.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Hvorfor vil du ikke ha sex? Om min mann ikke vil ha sex med meg "bare fordi", så blir jeg og drittsur. Og vil han ikke over et halvt år "bare fordi", så bedrar jeg ham eller skiller meg! For sex er så viktig for meg at jeg ikke er villig til å leve i et parforhold uten, med mindre det er en forståelig grunn til det. Jeg synes kanskje mannen din har opptrådt en smule hensynsløst, men du har ikke satt grenser selv, bare fortsatt selv om du egentlig ikke ville. Og strengt tatt så skjønner jeg ham, om jeg ikke aksepterer måten han viser sin frustrasjon på. Nest etter det, hva kan gjøres med grunnen til at du ikke vil? Hva er det du savner? Hva er det du trenger? Og hvor ofte kunne du tenke deg sex? Om du kunne tenke deg sex i det hele tatt? Hva bør han gjøre for å gi deg lyst? Hva kan han gjøre? Har du snakket skikkelig med ham om dette?
Gjest Derfor Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Mannen behandler deg som en hore, din seksualitet har blitt hans rett og din plikt, og nå klager han fordi du ikke har glede av sex lenger. Klart du går i vranglås, kvinner fungerer ikke slik. Men det er det mange menn som ikke skjønner. Mange av dem har aldri hatt sex når lysten er på nullpunktet eller på negativsiden, i hvertfall ikke over tid, og aner ikke hva det gjør med forholdet og følelsene. Når han krever sex på dager og i perioder hvor du ikke har noe å gi, saboteres din naturlige lyst, og din følelse av å være elsket og begjært som den du er. Han skjønner ikke at han driver deg til å være med på et slags overgrep mot deg selv, i hans øyne er det så fort gjort og greit å ta en runde oral, det kan du jo ikke ha noe vondt av, han gjør jo så mye for deg og dere... Man dytter ikke pikken i munnen på noen når de ikke vil. Så enkelt er det, utrolig at det for noen er så vanskelig å forstå. Mulig han hadde kommet nærmere hvordan det føles om du sammenlignet det med om han måtte suge av en mann hver dag. Mange menn kan ikke forestille seg noe seksuelt som ulystbetont, de føler at de omtrent alltid vil føle lyst på et eller annet nivå når det skjer noe seksuelt, og mistror til og med voldtatte kvinner på dette punktet. Du kommer sikkert til å få svar fra mange som synes det er helt ok å gi partner noe seksuelt selv om de ikke er så kåte en dag, og det er det jo, i et sunt forhold hvor sexlysten stort sett er tilstede og den gjensidige respekten og kjærligheten alltid er det. Når det derimot blir avkrevd som en rettighet og det blir ofte, og det til slutt er denne utnyttelsen en forbinder med sex og ikke nytelse og fellesskap, går det ut over egen seksualitet, selvbilde og forhold til partner. Din mann aner ikke hva han krever av deg, emosjonelt sett. Han tror du bare nekter for å gjøre deg vanskelig. Jeg vil tro at dere trenger hjelp i form av familierådgivning/sexterapeut for å få kommunikasjonen på plass. Han tror kanskje at følelser du forteller om i forbindelse med dette bare er en unnskyldning, eller har holdninger om at kvinner driver med sexnekt for å demonstrere makt og misnøye. Klart man ønsker og forventer et sexliv i et forhold, men når kvaliteten og frekvensen blir annerledes enn man ønsker, er det ikke veien å gå å tvinge partner inn i en hjemmeprostitusjonsrolle. 1
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Mannen behandler deg som en hore, din seksualitet har blitt hans rett og din plikt, og nå klager han fordi du ikke har glede av sex lenger. Klart du går i vranglås, kvinner fungerer ikke slik. Men det er det mange menn som ikke skjønner. Mange av dem har aldri hatt sex når lysten er på nullpunktet eller på negativsiden, i hvertfall ikke over tid, og aner ikke hva det gjør med forholdet og følelsene. Når han krever sex på dager og i perioder hvor du ikke har noe å gi, saboteres din naturlige lyst, og din følelse av å være elsket og begjært som den du er. Han skjønner ikke at han driver deg til å være med på et slags overgrep mot deg selv, i hans øyne er det så fort gjort og greit å ta en runde oral, det kan du jo ikke ha noe vondt av, han gjør jo så mye for deg og dere... Man dytter ikke pikken i munnen på noen når de ikke vil. Så enkelt er det, utrolig at det for noen er så vanskelig å forstå. Mulig han hadde kommet nærmere hvordan det føles om du sammenlignet det med om han måtte suge av en mann hver dag. Mange menn kan ikke forestille seg noe seksuelt som ulystbetont, de føler at de omtrent alltid vil føle lyst på et eller annet nivå når det skjer noe seksuelt, og mistror til og med voldtatte kvinner på dette punktet. Du kommer sikkert til å få svar fra mange som synes det er helt ok å gi partner noe seksuelt selv om de ikke er så kåte en dag, og det er det jo, i et sunt forhold hvor sexlysten stort sett er tilstede og den gjensidige respekten og kjærligheten alltid er det. Når det derimot blir avkrevd som en rettighet og det blir ofte, og det til slutt er denne utnyttelsen en forbinder med sex og ikke nytelse og fellesskap, går det ut over egen seksualitet, selvbilde og forhold til partner. Din mann aner ikke hva han krever av deg, emosjonelt sett. Han tror du bare nekter for å gjøre deg vanskelig. Jeg vil tro at dere trenger hjelp i form av familierådgivning/sexterapeut for å få kommunikasjonen på plass. Han tror kanskje at følelser du forteller om i forbindelse med dette bare er en unnskyldning, eller har holdninger om at kvinner driver med sexnekt for å demonstrere makt og misnøye. Klart man ønsker og forventer et sexliv i et forhold, men når kvaliteten og frekvensen blir annerledes enn man ønsker, er det ikke veien å gå å tvinge partner inn i en hjemmeprostitusjonsrolle. Du høres ut som en skikkelig mannehater. Hva med HANS lyst?? Har kvinner full rett til å bare si at "nå er sexlivet over" og så knipe igjen uten noe mer forklaring? Og så skal ikke han ha lov å si noe, vise frustrasjon eller gjøre noe som helst fordi da er han en voldtektsmann og et svin? TS skriver at mannen ikke vil si hvor mange ganger i uka han vil ha sex. Og det skjønner jeg. Det hun egentlig sier med spørsmålet sitt er "jeg vil vite hvor ofte jeg må ligge der og glo og mistrives". Han sier tydelig at han ønsker at hun skal ha lyst, at han vil at hun skal ønske å ha sex med ham. Om hun IKKE har disse følelsene, så bør hun vurdere å la ham gå da. For da er hun ikke gift med ham for annet enn trygghet, rutine og praktiske årsaker. Jeg er kvinne selv, og jeg hadde ALDRI akseptert å bli avvist seksuelt i ekteskapet på den måten, over så lang tid. Og atpåtil bli forklart voldsutøver av partneren min.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #8 Skrevet 20. oktober 2009 Du høres ut som en skikkelig mannehater. Hva med HANS lyst?? Har kvinner full rett til å bare si at "nå er sexlivet over" og så knipe igjen uten noe mer forklaring? Og så skal ikke han ha lov å si noe, vise frustrasjon eller gjøre noe som helst fordi da er han en voldtektsmann og et svin? TS skriver at mannen ikke vil si hvor mange ganger i uka han vil ha sex. Og det skjønner jeg. Det hun egentlig sier med spørsmålet sitt er "jeg vil vite hvor ofte jeg må ligge der og glo og mistrives". Han sier tydelig at han ønsker at hun skal ha lyst, at han vil at hun skal ønske å ha sex med ham. Om hun IKKE har disse følelsene, så bør hun vurdere å la ham gå da. For da er hun ikke gift med ham for annet enn trygghet, rutine og praktiske årsaker. Jeg er kvinne selv, og jeg hadde ALDRI akseptert å bli avvist seksuelt i ekteskapet på den måten, over så lang tid. Og atpåtil bli forklart voldsutøver av partneren min. Jeg er også kvinne selv, og jeg hadde ALDRI akseptert å bli "presset" til sex på den måten over så lang tid. Fasiten når det gjelder kvinner er ufattelig enkel. Dersom en kvinne sliter med sexlysten, så er den største feilen å presse på etter sex. Det dreper ikke bare lysten der og da, men dreper alle ilusjoner man har om sin partner som en omtenksom og snill mann, og man begynner å føle avsmak mot sin egen partner...Det er kanskje hardt for gutta å svelge, men det er ganske "kjent" at det dummeste man gjør ved sextørke er å øke sexpresset. Jeg forstår også gutta, men dere har fortsatt lysten i dere, selv om dere får følelsen av å være avvist. Kvinnen vil kanskje aldri få lyst på deg og sex med deg igjen noengang om dere menn presser henne...Vet ikke hva som er værst der egentlig... 1
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #9 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg er også kvinne selv, og jeg hadde ALDRI akseptert å bli "presset" til sex på den måten over så lang tid. Fasiten når det gjelder kvinner er ufattelig enkel. Dersom en kvinne sliter med sexlysten, så er den største feilen å presse på etter sex. Det dreper ikke bare lysten der og da, men dreper alle ilusjoner man har om sin partner som en omtenksom og snill mann, og man begynner å føle avsmak mot sin egen partner...Det er kanskje hardt for gutta å svelge, men det er ganske "kjent" at det dummeste man gjør ved sextørke er å øke sexpresset. Jeg forstår også gutta, men dere har fortsatt lysten i dere, selv om dere får følelsen av å være avvist. Kvinnen vil kanskje aldri få lyst på deg og sex med deg igjen noengang om dere menn presser henne...Vet ikke hva som er værst der egentlig... Jeg reagerer voldsomt på den "offerforklaringen" du setter på kvinner i denne sammenhengen. Mener du det er slik at alle kvinner som mister lysten, av en eller annen grunn. Bare kan kutte ut sexlivet uten å gi en akseptabel forklaring, eller gjøre noe med problemet selv/sammen med mannen. Og i tillegg gjøre seg til martyr og offer når han i uforstand presser eller maser? Eller er menn generellt overgripere og svin når de maser om sex fordi kona ikke vil? Han bør heller gi opp når han ikke engang får et vettugt svar på hvorfor?
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #10 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg reagerer voldsomt på den "offerforklaringen" du setter på kvinner i denne sammenhengen. Mener du det er slik at alle kvinner som mister lysten, av en eller annen grunn. Bare kan kutte ut sexlivet uten å gi en akseptabel forklaring, eller gjøre noe med problemet selv/sammen med mannen. Og i tillegg gjøre seg til martyr og offer når han i uforstand presser eller maser? Eller er menn generellt overgripere og svin når de maser om sex fordi kona ikke vil? Han bør heller gi opp når han ikke engang får et vettugt svar på hvorfor? Hvorfor? Drepen på sexlyst er når man sier man er sliten og likevel blir klådd på og ventet sex av. Jeg har vært der med en mann, og har opplevd menn som har vært deprimerte og ikke har villet/kunnet. Respekt og aksept. Ts er selv ansvarlig for at hun ufrivillig suger mannen sin selv om hun ikke har lyst. Hun kan si nei. Jeg har problemer med munnsex etter et overgrep da jeg var 12 år fra en som var 17. Noen menn kan jeg suge uten problemer, andre kan jeg ikke med. Å presse meg nytter ikke. Da går jeg.
Cannavaro Skrevet 20. oktober 2009 #11 Skrevet 20. oktober 2009 Sex er jo ofte et samspill mellom 2 personer. Dette skal og bør være en utøvelse som baserer seg på lyst,begjær og glede hos begge parter . Det kan jeg ikke se her, og det er blitt et alvorlig problem for deg. Likefullt er det et problem for han fordi han vil bli begjært av deg. Sex skal ikke være tvang eller noen form for plikt,helst. Mitt råd til dere vil være at dere tar en samtale om problemet, spoler tilbake og finner ut av følelsen den gang dere ble sammen og minnes om hvorfor dere ble et par. Deretter burde dere pleie behov rundt dere: familie,venner, hobbyer,jobb o.s.v. Gjør det dere har virkelig behov for utenom hverandre 1 måneds tid og uten sex. Fyll opp andre behov en periode, og be han om å fokusere på dette. Deretter skal dere benytte en dag, eller helg til fokus på deres kjærlighet. Det kan være at din mann fokuserer altfor mye på akkurat 1 behov, mens han egentlig kan finne andre behov som dekkes gjennom anerkjennelse og kjærlighet til andre deler av livet sitt. Da kan han samtidig få tid til å tenke litt (du også)for deretter komme tilbake til deg og se på parforholdet med "nye" øyne. Dette kan være ment som en ide´muligens. Hans fokus er tydelig altfor ensrettet mener jeg, men man trenger fortsatt 2 til tango, og da er det også viktig for deg å gå gjennom samme prosessen (finne andre behov i livet å dekke).
Gjest Gjest_mmann_* Skrevet 20. oktober 2009 #12 Skrevet 20. oktober 2009 Tragisk. Lurer på hvorfor så mange kvinner blir så a-seksuelle med årene. Det er jo som et stort bedrag mot mannen. Først deler en noen gode år med god gjensidig sex før det helt plutselig blir slutt. Selvfølgelig skal mannen da bite tenna sammen og fremdeles leke god ektemann men da uten limet i forholdet som for han da er sex. Ikke rart at menn er utro og til nøds oppsøker horer...
Gjest Derfor Skrevet 20. oktober 2009 #13 Skrevet 20. oktober 2009 Du høres ut som en skikkelig mannehater. Hva med HANS lyst?? Har kvinner full rett til å bare si at "nå er sexlivet over" og så knipe igjen uten noe mer forklaring? Og så skal ikke han ha lov å si noe, vise frustrasjon eller gjøre noe som helst fordi da er han en voldtektsmann og et svin? TS skriver at mannen ikke vil si hvor mange ganger i uka han vil ha sex. Og det skjønner jeg. Det hun egentlig sier med spørsmålet sitt er "jeg vil vite hvor ofte jeg må ligge der og glo og mistrives". Han sier tydelig at han ønsker at hun skal ha lyst, at han vil at hun skal ønske å ha sex med ham. Om hun IKKE har disse følelsene, så bør hun vurdere å la ham gå da. For da er hun ikke gift med ham for annet enn trygghet, rutine og praktiske årsaker. Jeg er kvinne selv, og jeg hadde ALDRI akseptert å bli avvist seksuelt i ekteskapet på den måten, over så lang tid. Og atpåtil bli forklart voldsutøver av partneren min. Vet ikke om jeg skal le eller grine av denne tolkningen. Trådstarter sier hun gjør så godt hun kan lystmessig og seksuelt, det har ikke vært nok for ham, situasjonen har tilspisset seg i at hun gjør langt mer enn hun kan gjøre uten å trakke på seg selv, og det er fortsatt ikke nok for ham, og nå klager han over at hun ikke er kåt og entusiastisk i å betjene ham i tillegg, og truer med brudd om hun ikke yter mer. Jeg sier ingen steder at hans lyst ikke betyr noe, selvfølgelig gjør den det. Å presse noen til å yte noe seksuelt uten egen nytelse, med anklager, mas og trusler, øker ikke sexlyst hos partner. For å bedre situasjonen må han som en start komme henne i møte og anerkjenne henne som et menneske, hennes rett til å ha en seksualitet, hennes rett til å nyte det samlivet de har, og at hennes lyst ikke er underlegen hans. Ikke be henne gape opp oftere for at han ikke skal gå. Selvfølgelig må hun også anerkjenne ham. Men slik situasjonen er nå, hvor han bare ser at han ikke får det han mener han har krav på, og ikke ser hennes behov som menneske og kvinne i det hele tatt, og ikke problematiserer sitt eget krav, er det essensielt å få ham til å innse at dette handler om mer enn om hun kan bruke noen minutter på en blowjob, hvis de skal ha noen som helst sjanse til å klare seg. Han sier tydelig at han ønsker at hun skal ha lyst, at han vil at hun skal ønske å ha sex med ham. Men han har ikke tatt innover seg at da må han og situasjonen være forenlig med å kunne utvikle lyst. Det er helt naturlig å ikke ha lyst når en er dønn sliten, og den som krever at du skal ha lyst og begjær, bare er interessert i hva du yter, og ikke hvordan du har det. Jeg forventer også av både meg selv og partner at et godt sexliv for begge prioriteres høyt, og at eventuelle lystproblemer eller skjevheter i behov må møtes med et samarbeidsprosjekt. Jeg forventer at vi jobber med saken, jeg forventer derimot ikke at han stiller som en marionettdukke for å tilfredsstille meg, med kvalmen i halsen og økende hat. 1
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #14 Skrevet 20. oktober 2009 Tragisk. Lurer på hvorfor så mange kvinner blir så a-seksuelle med årene. Det er jo som et stort bedrag mot mannen. Først deler en noen gode år med god gjensidig sex før det helt plutselig blir slutt. Selvfølgelig skal mannen da bite tenna sammen og fremdeles leke god ektemann men da uten limet i forholdet som for han da er sex. Ikke rart at menn er utro og til nøds oppsøker horer... Kanskje grunnen til at mange kvinner blir så a-seksuelle med årene er at mannen ikke gir (eller deltar i) det som kan øke sexlysten? Menn og kvinners lyster kan være ganske forskjellige, og det er ofte ting som har hendt gjennom dagen, litt romantikk kanskje, og en del andre ting som styrer kvinners sexlyst. Kanskje mannen svikter litt her? Ellers er det vel å sette det på spissen å si at det er et stort bedrag mot mannen. De aller fleste vet vel, eller har hørt, at sexlysten for de fleste par avtar med årene, og at den er på topp i begynnelsen. Det er jo ganske naivt å tro at det bare er noe som rammer andre. Ellers vil jeg understreke, som noen her nevnte, at å presse eller klå på en kvinne som ikke har lyst på sex, ødelegger sjansen enda mer for at lysten skal komme tilbake. Selv har jeg problem med lysten i perioder, og da setter jeg veldig pris på å slippe å bli presset. Etter en stund kommer lysten tilbake igjen i fulle drag, og da kan det være like hett som når vi var nyforelsket. Det gikk en stund før min mann forstod dette, og i den perioden trodde jeg faktisk at maset og klåinga hans kom til å ødelegge sexlysten min for alltid. Men heldigvis var jeg åpen om dette, og forklarte hva som måtte til. 1
Gjest tiden... Skrevet 21. oktober 2009 #15 Skrevet 21. oktober 2009 Det er vel ingen som mister lysten av vilje, eller som ønsker å miste lysten. Skulle gjerne hatt det som i begynnelsen hele tiden jeg, da hadde vi sex når som helst og hvor som helst, fortrinnsvis på ettermiddagen og morgenen. Jeg trodde aldri at jeg skulle bli ei dame som mistet lysten på sex, hadde noen sagt det til meg så hadde jeg ledd rått. Så kom en unge, så en til og enda en og med det fødselsdepresjon og kolikk og nattevåk og syke barn... plutselig ble tid for meg selv noe som ikke eksisterte. Mannen så upåvirket ut av hele ungestyret, men han gikk og la seg på et annet rom og overlot nattemaset til meg for han trengte søvnen sin - vi jobbet begge to men da jeg hadde permisjon så var det så klart naturlig at jeg tok jobben om natta. Når begge jobbet så mente jeg det var naturlig å dele på byrdene og oppgavene, men han så det ikke på samme måte. For å ha sagt det, vi tjente like mye og derved var ingen av våre jobber viktigere enn den andres. Det endte med en utslitt aseksuell kvinne og en sur sexunderernært mann som fant seg en ny dame, og jeg ble alenemor. Plutselig fikk jeg annenhver helg for meg selv og fikk igjen overskuddet. Han ble pappa til to barn i det nye forholdet og nå står de på randen av skilsmisse pga. de samme problemene vi hadde. 1
Frua Skrevet 21. oktober 2009 #16 Skrevet 21. oktober 2009 Vet du hva..jeg synes han mannen din høres helt hjerterå ut jeg. Jeg har ikke så mange råd å komme med annet enn at det høres lurt ut å søke hjelp. Du skal ikke gå rundt å ha dårlig samvittighet for at du føler som du gjør iallfall. Det er helt normalt å miste lysten når man blir masa på og det gjelder ikke bare ved sex. 1
Gjest MikeWaters Skrevet 21. oktober 2009 #17 Skrevet 21. oktober 2009 Enkelte ganger blir jeg overasket over hvor lite selvinsikt vi mennesker har, vi bruker så mye energi på hva vi selv ønsker og hvilke behov vi har. Hadde vi brukt like mye energi på å bevare det som er viktig og riktig i et forhold, istedet for å fokuserer på det som er feil og dumt så hadde vi kommet langt.
Gjest fellesskapet Skrevet 21. oktober 2009 #18 Skrevet 21. oktober 2009 Enkelte ganger blir jeg overasket over hvor lite selvinsikt vi mennesker har, vi bruker så mye energi på hva vi selv ønsker og hvilke behov vi har. Hadde vi brukt like mye energi på å bevare det som er viktig og riktig i et forhold, istedet for å fokuserer på det som er feil og dumt så hadde vi kommet langt. Og for å få til det er det viktig å dele på oppgavene i hjemmet, især der hvor begge jobber men også at man ser hverdagen til den som er hjemmeværende. Hadde de som sliter med nattevåk delt på dette hadde kanskje begge fått mer overskudd til å leke med hverandre istedet for at den ene føler at den maser og blir avvist mens den andre føler seg mast på. Man skal være to både om slitet og leken og gleden. 1
Gjest MikeWaters Skrevet 21. oktober 2009 #19 Skrevet 21. oktober 2009 Og for å få til det er det viktig å dele på oppgavene i hjemmet, især der hvor begge jobber men også at man ser hverdagen til den som er hjemmeværende. Hadde de som sliter med nattevåk delt på dette hadde kanskje begge fått mer overskudd til å leke med hverandre istedet for at den ene føler at den maser og blir avvist mens den andre føler seg mast på. Man skal være to både om slitet og leken og gleden. 100% enig, dette er de 2 om, man deler på det negative såvel som det positive. Håper du ikke tolket det som kritikk av ts, for det var ikke intensjonen.
Gjest Marlo Skrevet 21. oktober 2009 #20 Skrevet 21. oktober 2009 Skjönner ikke at dette er noe problem engang jeg. Så lenge han ikke binder deg fast, tvinger deg til sex, holder en pistol mot hodet ditt, så kan du faktisk si NEI. Om min mann vil ha sex en dag og jeg absolutt ikke vil, så klart han blir furten, Men jeg bare ler av ham og sier at han får så mye sex ellers, så han burde bare holde kjeft. Altså, i tidligere tråder så har jeg sagt at noen ganger må man "tvinge" seg selv til å ha litt sex, for den närheten er vitkig, men absolutt ikke i den grad TS gjör. Man skal jo ikke föle seg kvalm og ekkel etterpå!. Om du, TS, ikke vil ha sex med han så HAR DU IKKE SEX MED HAN. Om han blir sur - so what? Om han velger å gå fra deg - ja da er han vel i utgangspunktet ikke mye å samle på, eller hva? Syns hans oppförsel er idiotisk om det TS skriver stemmer med virkeligheten, men jeg syns da at TS sin oppförsel er like idiotisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå