FangeLiv Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Må skaffe noe sikring så ikke babyen triller ned trappa. Men alle grinder jeg ser på er så smale, bare 70-80cm. De aller fleste trapper er da bredere enn dette! Ser noen steder at man kan kjøpe en forlenger, må alle kjøpe en sånn da? Og den på IKEA kan jeg ikke skjønne hvordan fungerer, er det noen som har en slik? Hvordan fikk du festet den? Hm, ny greie å ta stilling til dette, og jeg har ikke peiling, så blir veldig glad for tips og råd.
lille katt Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Vi har den fra Ikea. Den funker helt fint, men hva er det du ikke skjønner? Vi har ikke skrudd den fast i trappen, selv om det er meningen. Den sitter godt, og vi lar jo aldri barnet være helt uten tilsyn. Man må forøvrig unngå at større barn klatrer i den, siden den ikke er skrudd fast.
Susan Sto Helit Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Vi har også hatt den fra ikea. (Bruker den ikke lenger nå, 3-åringen går fint trappa selv, og stua er nederst.) Det var da ikke noe problem å sette på den forlengeren. Bruksanvisningen fra IKEA var ganskel klar. Vi skrudde den heller aldri fast i trappa, men skrudde den godt til, og den satt godt fast.
linky Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Vi har en type som heter kiddyguard, akkuratt som en rullegardin. Annbefales
FangeLiv Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2009 Neida, det er ikke noe problem å skaffe forlenger, jeg bare kan ikke fatte at de lager den så smal i utgangspunktet. Okei, så det går an å feste den uten å skru fast, det var det jeg ikke skjønte. Hvordan fester du den da? På bildet ser man jo bare en enkel grind liksom. Står at det følger med treskruer, men trodde de var til å feste "sprinklene" med.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Vi har en fra IKEA som består av to deler som man setter sammen til ønsket bredde. Denne er festet på en stolpe ved siden av trappen og fungerer som en port. I tillegg har vi en type som er kjøpt på en babyutstyrbutikk (BabyShop eller Rudo) som også er en port, men samtidig er et slags trekkspill som ikke tar så stor plass i sammenslått utgave. Dette er kjøpt for 4 år siden, men jeg vil tro de finnes ennå.
lille katt Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Vi har Patrull Smidig. Den settes i spenn mellom trappestolpene.
FangeLiv Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. oktober 2009 Ja, flott, nå skjønte jeg det! *treg* Tusen takk
Susan Sto Helit Skrevet 20. oktober 2009 #9 Skrevet 20. oktober 2009 Vi har Patrull Smidig. Den settes i spenn mellom trappestolpene. Samme som vi har. Grunnen til at den er så smal i utgangspunktet er jo at den skal kunne brukes i en normal døråpning. Ganske genial, egentlig. Passet perfekt i døråpning uten forlengeren, og perfekt i trappa med den ene forlengeren som følger med.
Gjest mise Skrevet 20. oktober 2009 #10 Skrevet 20. oktober 2009 Må skaffe noe sikring så ikke babyen triller ned trappa. Men alle grinder jeg ser på er så smale, bare 70-80cm. De aller fleste trapper er da bredere enn dette! Ser noen steder at man kan kjøpe en forlenger, må alle kjøpe en sånn da? Og den på IKEA kan jeg ikke skjønne hvordan fungerer, er det noen som har en slik? Hvordan fikk du festet den? Hm, ny greie å ta stilling til dette, og jeg har ikke peiling, så blir veldig glad for tips og råd. D finnes tretrappegrind som e 120 cm lang.fleste barnebutikker har d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå