Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

er det noen som har marsvin her...

selv har jeg to stykker

jeg digger de dyra de er jo så morsomme :hoho:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tre stykker, vi - tre gutter :)

Har hatt marsvin siden jeg var 10 år, og har problemer med å forestille meg å være uten dem :)

Skrevet

har bare hatt i to tre år jeg da

har en gutt og en jente..

jeg kommer nok alttid til å ha det jeg og

digger de dyra de er jo så morsomme da

Gjest Candyfloss
Skrevet

Jeg har hatt...

Har dere hørt de lydene de lager?

Fantastisk!! :lol:

Skrevet

ja de gkjør så mye rart..

åsså har de mange kule ansiktsutrykk

Skrevet

Jeg har ett *ler* ..og det er mer enn nok - for fy søren som han skravler !!!!! Hyler og skriker værre enn værst *ler*..kan ikke gå i kjøleskapet eller ta i en plastpose før han sette igang *ler*

Men han er en utrolig sjarmerende skapning. Vralter rundt - men er utrolig rask når han løper ! *ler*

Koselig liten fyr.....

Skrevet

Matin og Maja heter marsvina her i huset.

Bor i vært sitt bur, Maja nede, Martin oppe.

Skjønne begge to.

I marsvinbøkene mine står det at marsvin bør ha muligheten til og løpe fritt rundt i huset en liten stund hver dag.

Lar dere deres marsvin gjøre dette?

Det gjør ikke vi, for det er så mye greier her på gulvet og lite dører og stenge av rommene med.

Lurte derfor på og kjøpe ei sele til dem som jeg kan la dem gå litt rundt i inne.

Har noen en erfaring med en slik?

Skrevet

Vi har to marsvin, en gutt og en jente.

Hadde jo håpet at de skulle få noen søte unger , mende har uteblitt. Enten hopper han av i svingen ellers så bruker hun pillen, for de kn#### som bare det. :ler:

Skrevet

Må inrømme at det er lite løping løs- for han tygger på frynser og alt mulig ..og tisser :-?

Men lar noen ganger kaninen komme ut litt ...hun er rensligere - og jeg må bare passe på ledningene .....Da får han komme ut også ..og så er han livredd for å bli ettterlatt - og tøffer etter henne på gulvet ..og så barsker han seg og prøver å parre med henne *ler*

men stort bur er viktig .....!

Skrevet

har dem løse i blant

de pleier å bæsje lit men ellers er de greie

Skrevet

Hadde marsvin i mange år, og maken til sosiale og trivelige dyr skal du lete lenge etter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har også marsvin. Fikk ET hannmarsvin av min kjære til jul for 3-4 år siden, etter 1 mnd. tid hadde vi plutselig 4 små, skjønne i tillegg til moren. Så no har vi mor og datter som "krangler" i buret.

Skrevet

Jeg har prøvd å la mitt løpe rundt, men han vil ikke. Sitter bare og titter seg forvirret rundt og vil mye heller kose med meg :D

marsvinet mitt heter forresten Gary, er to og et halvt år og er et teddymarsvin ( det mest komiske er at farmoren hans heter Juanita :ler: )

Skrevet
Vi har to marsvin, en gutt og en jente.  

Hadde jo håpet at de skulle få noen søte unger , mende har uteblitt. Enten hopper han av i svingen ellers så bruker hun pillen, for de kn#### som bare det. :ler:

Husk at hvis ikke jentemarsvin får barn innen en viss tid (lurer på om det er to år jeg) vil de dø av det hvis de blir gravide. De må av en eller annen grunn "venne" seg til det.

Skrevet

før ett år tror jeg ...for elles vokser bekkenet sammen og så blir en fødsel vanskelig og smertefull og risikabel ..så de må ikek være eldre enn ett år når de føder første gang

Skrevet
før ett år tror jeg ...for elles vokser bekkenet sammen og så blir en fødsel vanskelig og smertefull og risikabel ..så de må ikek være eldre enn ett år når de føder første gang

Riktig det.

Husker med gru da marsvinet mitt Diva fødte 4 nurk, fikk fostervannsforgiftning og døde da småttane var tre dager gammle.

Da måtte jeg og mannen min mate dem sjøl med sprøyte hver time.

Desverre døde to av dem. Snufs......

Skrevet
:o er det sant eller....

i min marsvinbok står det at man må vente et år

Skrevet

jeg mener å ha lest det ja ....enten i boken eller på nettet .....

*kikke i bokhyllen*

siterer :

Hunner skal først settes inn i avl når de er 4 - 6 mnd. For tidlig drektighet skader dem;men de bør heller ikke være eldre enn 1 år.

stod ikke noe i den boken om hvorfor - men om man søker litt på nettet er det sikkert en del å finne. Søren og at jeg ikke husker hvor jeg leste det !!! Skal tro om det var på et svensk eller dansk disusjonsforum som het Marsvin-nettet , eller noe sånt ...

Skrevet

Har et hannmarsvin på 3 år som heter Rusty (kommer av at han er rustfarget) Han bor i et stoooort bur som står på et bord hvor mannen i huset har lagd en trapp ned til gulvet. Der har han et salongteppe på ca. 1,5 x 2,5 meter å boltre seg på. Har trehus i buret og et stort hjørnehus nede på gulvet (pop. kalt underhuset) Har også en tissekasse som han benytter veldig ujevnt. Ellers ligger det steiner og pinner på gulvet og i buret. Han går alltid løs på dag tid, mens på natten stenger jeg døren til buret. Har hengt opp alle ledninger så han har ikke mulighet for å få strøm. Ellers så er han veldig flink til å modernisere alle bordbeinene så de er ikke lenger firkantet. Frem til januar var han mye sammens med undulaten vår Fjodrik (døde dessverre) og de var skikkelig bestisser. Undulaten trodde han var marsvin og lagde marsvinlyder, spiste høy og pellets, samt flørtet helt intenst med tenne til Rusty. Rusty viste å benytte seg av dette og viste tennen ofte frem. Da matet nemlig Fjodrik Rusty som undulatene gjør seg imellom når de kurtiserer. Etter at Fjodrik døde har vi vært ennå flinkere til å kose med Rusty. Men det blir absolutt ikke nok. Ellers er Rusty kjempekamerat med vår langhårete dachs Bonzo. Bonzo vil gjerne sleike Rusty bak (det lukter jo så godt) og da blir Rusty skikkelig fyret opp og spruter "godlukt" over Bonzo. Ellers liker han å slappe av i pelsen til Bonzo. I januar mistet vi ikke bare vår undulat, men vi oppdaget også en kul ved høyre pupp på Rusty. Han ble operert og det var ondartet kreft. Veterinærer trodde kanskje hun hadde fått fjernet alt (pluss litt til), og vi har ikke merket noen kuler etter det. Men så klart kan man jo aldri vite. Nå lever han iallefall herrens glade dager. Mangler vel bare en liten frøken for å gjøre tilværelsen perfekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...