Gå til innhold

tidspunkt for middagen

Fremhevede innlegg

Skrevet

skal være i kirken kl 3. og skal ha middagen ca 20 min unna. vi vil arrangere buss rett etter kirken til gjestene, og buss hjem. regner med at kirken er ferdig 15:30 (?) og at vi da er hos fotograf mellom 15:45 og 16:00. tar vel en times tid hos fotografen!?. vet ikke om jeg skal skrive 17:30 eller 18:00 at middagen skal starte. hvis jeg skriver 17:30 og vi er litt forsinket, gjør jo ikke det noe. eller hva? :) tips ?? vil ikke at gjestene må vente unødvendig lenge før det "skjer" ting :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok regne med at vielsen varer 50min. Så si vielsen er ferdig litt før 16.00. Så skal familie hilses på og bilder skal bli tatt med bestemor og tanter og søsken.:) Si dere er ferdig 16.20 . Regn med å være hos forograf 16.30-ish, ferdig 17.30.

Jeg tror nok jeg hadde satt 18.00 på invitasjonen. Kanskje regn med å være til bords 18.30 da man ofte skal hilse litt til når man kommer tilbake etter fotografier.:)

Skrevet

Vielsen kan ta alt fra 30 minutter til en time avhengig av hvor mye presten snakker, hvor mange sanger dere har, og evt kulturelle innslag. Hør med presten hvor lang tid de vanligvis beregner, dette varierer nok en god del fra kirke til kirke.

Minst 15 minutter utenfor kirken til å hilse på må beregnes.

Fotografering tar minst en time, vår fotograf ville gjerne ha halvannen time. Igjen, sjekk hva deres fotograf sier.

Det spørs om dere sitter ved bordet til 1730 da. Jeg ville beregnet at dere får begynt middagen rundt kl 1800. Trenger du å forresten skrive akkurat presis tid i invitasjonene hvis alle kommer fra kirken sammen?

Ellers tror jeg det er en god idé å bryte opp dødtid for gjestene. Dere kan godt dra fra kirken en 10-15 minutter før gjestene blir hentet (ihvertfall hvis været er bra), så har de litt tid til å stå på kirketrappa og prate. Sjekk med kirken om det er andre vielser etter dere, hvis ikke, så er dette en mulighet - med mindre dere planlegger noe ekstra underholdning i lokalet før dere kommer. Det tar nemlig ikke en time å drikke velkomstdrink..

Skrevet

Vet ikke om dere har fotograf klar, men det går jo ann å dra til fotografen før vielsen.. så er det tid til velkomst drink og evt noe bildetaking før middag

Skrevet (endret)
Vet ikke om dere har fotograf klar, men det går jo ann å dra til fotografen før vielsen.. så er det tid til velkomst drink og evt noe bildetaking før middag

Jeg har aldri skjønt dealen med dette, da ser man jo brudgommen før vielsen. Er det ikke litt spesielt og fint å se din kjære "for første gang" like før dere skal gifte dere?

Alle har hver sin smak (heldigvis), men for meg blir det helt galt å se brudgommen min før vielsen.

Endret av Cæmis
Skrevet

Jeg ville satt tidspunktet til 17:30. Uansett om dere kanskje blir ferdige litt senere. Det er da vel hyggelig for gjestene å ha litt tid å mingle på, før middagen, hvis dere har noen verter som kan sette fram frukt (el l) og velkomstdrinker til det tidspunktet.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Jeg har aldri skjønt dealen med dette, da ser man jo brudgommen før vielsen. Er det ikke litt spesielt og fint å se din kjære "for første gang" like før dere skal gifte dere?

Alle har hver sin smak (heldigvis), men for meg blir det helt galt å se brudgommen min før vielsen.

Jeg for min del har aldri skjønt dealen med å ikke se brudgommen før vielsen. For min del hadde det vært helt på tryne å ikke se han før vielsen. Samme greie gjelder for brudekjolen. Skjønner ikke hva som er problemet med å vise den før bryllupet.

Forøvrig så må jeg si at 3 timer mellom vielse og middag høres veldig mye ut. Jeg som gjest hadde nok muligens kjedet vettet av meg før middagen. Støtter forslaget om å dra til fotografen før vielsen. (Forøvrig så skjønner jeg heller ikke dealen med å dra av gårde til et fotostudio for å ta bilder og bruke mange timer på dette).

Skrevet

det er jo ikke tre timer mellom middag og vielse. si vi er ute av kirken til 15:45, så går bussen til gjestene ca 16, da er de på stedet ca litt før 16:30. da er det bare en time til vi kommer tilbake ca. på den tiden kan jo noen pakke opp gaver, di kan ha velkomstdrink, kanskje litt frukt. er det greit? eller bør vi arrangere noe på den timen? takk for svar :)

Skrevet

Samtlige vielser jeg har vært i (godt over 10 stk) har vart maksimalt en halvtime, så hør med presten deres hvor mye han beregner.

Jeg synes dere fint kan sette kl 18 for det går fort litt tid når dere kommer til lokalet. Dere skal sikkert ha en velkomstdrink og si hei til flere av gjestene før dere går til bords.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...