Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skavanker kan man få hvis man har vært overvektig, og blir normalvektig/tynn?

Vil evt "løshud" gå bort med trening??

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trener ikke vekk hud ;) Huden er dog ganske elastisk, så om du ikke er voldsomt overvektig vil ikke løshud bli et problem (tenk på gravidmager, de har ikke så mye løshud etterpå). Om du derimot har vært veldig overvektig, kan det bli et problem.

Skrevet

Det spørs hvor overvektig du har vært, hvor mange kilo du har gått ned, alder, hvor mye du trener og om du har fått barn. I tillegg har det noe å si hvor lang tid du har brukt på å gå ned. Er man yngre er huden mer elastisk og vil trekke seg mer sammen, og trener man vil dette også hjelpe på. Har man fått barn vil huden på magen naturlig nok være mindre elastisk.

Selv gikk jeg ned fra 120 til 70 kg og har en del løshud på armer, lår og mage som ser ut som det er der for å bli selv om jeg er ung....

Skrevet (endret)

Om du er redd for at huden "blir for stor" så anbefaler jeg at du har en rolig vektnedgang, du lar da huden tilpasse seg kroppen din etterhvert som du mister fett, men anbefaler styrketrening som en del av vektnedgangen din. Du får ved å trene styrke økt muskelmassen din og dette kan bidra til at muskelene "fyller opp hul-rom" som evt. skulle komme av at du blir slankere.

Endret av Lotte27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...