Gjest Shelob Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Ja, da er høst og vinter her, og jeg med min lyse/lett rosa hud og lyse hår, blir til en blek-beige sak, mangler bare beige trenchcoat, så kan jeg delta i VM i anonymitet og blasshet. Mine mørkere venninner klasker på med rouge og solpudder og ser finfine ut i det, men jeg føler det fort blir påmalt og merkelig på meg. Skrekken fikk jeg da jeg så et bilde tatt av meg hvor jeg nærmest skinte som en messingfigur. Er det noen av samme kaliberet som kan anbefale dagkrem, solpudder e.l. som passer til lys hud? Og som ikke blir blankt og skinnende? Huden min er også ømtålelig og jeg vil ikke stoppe den til med oljre og annet. Til daglig renser/smører jeg med clinique og pudrer litt med ID-foundation. Trenger noe å ha over der igjen liksom...
Ella_Grey Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Et er et bra tips å kjøpe et vanlig pudder i et par nyanser mørkere enn du egentlig bruker. Så blir det ikke så orange... Og hvor mye solpudder bruker du egentlig? Det skal ikke så mye til... Hvis du bruker en børste som ikke er så kompakt (fluffy), og i syntetisk bust legger den igjen mindre. Du skal legge solpudder fra toppen av øret og ned mot munnviken, det blir under kinnbeinet, og oppå kinnbeinet er det da fint å legge en rosa rouge. Så blandes du de to inn i hverandre.
Gjest Shelob Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 Takk for tipset. Har vel brukt litt mye solpudder da. Men jeg ser andre klasher det over hele fjeset. Det funker vel ikke på meg da
Glynis Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Hvis du er lys med rosatoner ville jeg ikke satset på solpudder, jeg ville enten satset på en rouge eller vanlig skimmerpudder (Guerlain Météorites).
Gjest Shelob Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Mja, kanskje det. Vil ikke det også skinne? Har ikke lyst å se blank ut.
Gjest Nanne70 Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Hei, du kan prøve Smashbox' Soft Light Fusion i fargekombinasjonen Intermix eller Soft Lights Baked Fusion i Stardust. Dette er skimmerpudder i nydelige, lyse, varme fargetoner med svakt perlemorsskimmer, som kan brukes på samme måte som et solpudder, som en rouge eller som highlight, alt etter om du blander fargene eller bruker dem enkeltvis. Du kan kjøpe produktene på nettet hos Coverbrands (http://coverbrands.no/)og MakeupMekka (http://www.makeupmekka.no/)i Norge, og ellers f.eks. hos Strawberrynet http://www.strawberrynet.com/. Produktene koster rundt 300,- kr. i de norske nettbutikkene, og rundt 180,- kr. hos Strawberrynet, så det er en del å spare.
MsPaddington Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Body Shop Bronzing powder nr 01 synes jeg er veldig bra! Jeg er også lys i huden og synes den gir akkurat nok farge - og ikke minst fin farge. Den er også matt, så passer bra til bruk om dagen eller hvis du sliter med fet hud. Anbefales sterkt!
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #9 Skrevet 21. oktober 2009 Too faced chocolate soleil solpudder er brunt og ikke orange. Kjempefint!
Gjest panaha Skrevet 21. oktober 2009 #10 Skrevet 21. oktober 2009 Body Shop Bronzing powder nr 01 synes jeg er veldig bra! Jeg er også lys i huden og synes den gir akkurat nok farge - og ikke minst fin farge. Den er også matt, så passer bra til bruk om dagen eller hvis du sliter med fet hud. Anbefales sterkt! Slenger meg på her!
Gjest gjestq Skrevet 22. oktober 2009 #11 Skrevet 22. oktober 2009 hva syns folk om å bruke solpudder høst/vinter?
Lilandry Skrevet 22. oktober 2009 #12 Skrevet 22. oktober 2009 hva syns folk om å bruke solpudder høst/vinter? Jeg synst det er penest med bare rouge\blush om vinteren. Hender så klart at jeg velger solpudder av og til, men det er mest når jeg skal på fest eller noen annen slik anledning.
Virvel Skrevet 22. oktober 2009 #13 Skrevet 22. oktober 2009 Body Shop Bronzing powder nr 01 synes jeg er veldig bra! Jeg er også lys i huden og synes den gir akkurat nok farge - og ikke minst fin farge. Den er også matt, så passer bra til bruk om dagen eller hvis du sliter med fet hud. Anbefales sterkt! Dette bruker jeg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå