Supramundane Skrevet 20. november 2009 #21 Del Skrevet 20. november 2009 Oi, for noen utrolige priser!! Vi betaler 2000,-, og da er hun med fra morgen til kveld. Får alle bildene på cd, ingen fremkalling (det ordner jeg selv senere). Hun er en fantastisk flink fotograf, har sett bilder fra andre bryllup hun har vært i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 20. november 2009 #22 Del Skrevet 20. november 2009 Vi skal ha vanlig fotografering etter vielsen og også fotografering under vielsen, det kommer på ca 5500. Synes det er helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #23 Del Skrevet 20. november 2009 Vi betaler 6.000 kr for fotografering i kirken, utenfor kirken, samt selve bryllupsfotograferingen. I prisen inngår kjøreutgifter for fotografen (ca 10 mil hver vei), samt at vi får tre valgfrie forstørrelser og en cd med 200 høyoppløselige, ikke vannmerkede, bilder, som vi kan fremkalle hvor vi vil. Veldig, veldig fornøyd med dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #24 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg synes det er helt utrolig at det er så mange som steiler over prisene. Jeg reagerer når noen lar noen jobbe en hel dag for 2000,- I tillegg kommer all tiden man bruker på etterarbeid. La oss si at en fotograf bruker 12 timer sammen med brudeparet, og tar 20.000 for det. I tillegg er det sikkert et møte eller to i forkant og kanskje i etterkant også. Å laste inn bilder, sortere å ta backup tar mange timer. I tillegg kommer alle timene man bruker på bilderedigering. Totalt går det med minst en arbeidsuke. Da er man nede i 500,- pr. time. Hvis man da tenker på at dette også skal dekke kostnader som fotoutstyr, datamaskin, programvare, forsikring, telefon, internett, husleie osv. For ikke å nevne moms. Da er det ikke mye igjen som går rett i lommen på fotografen. Jeg skjønner virkelig ikke hva dere klager over! I tillegg til å vurdere pris må man også vurdere kvalitet og der er variasjonene like store som prisen :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 23. november 2009 #25 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg synes det er helt utrolig at det er så mange som steiler over prisene. Jeg reagerer når noen lar noen jobbe en hel dag for 2000,- I tillegg kommer all tiden man bruker på etterarbeid. Det var jeg som fikk en pris på 2000,-. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan "reagere" på dette - det er en pris som fotografen selv har foreslått. Skal jeg da prute prisen OPP for å ta fotografens tidsbruk og kostnader med i beregningen? Det er vel fotografens eget ansvar? :klø: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endelig Skrevet 23. november 2009 #26 Del Skrevet 23. november 2009 Oi, for noen utrolige priser!! Vi betaler 2000,-, og da er hun med fra morgen til kveld. Får alle bildene på cd, ingen fremkalling (det ordner jeg selv senere). Hun er en fantastisk flink fotograf, har sett bilder fra andre bryllup hun har vært i. Nå ble jeg nygjerrig.. Hvem er denne fotografen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timian Skrevet 25. november 2009 #27 Del Skrevet 25. november 2009 Oi, for noen utrolige priser!! Vi betaler 2000,-, og da er hun med fra morgen til kveld. Får alle bildene på cd, ingen fremkalling (det ordner jeg selv senere). Hun er en fantastisk flink fotograf, har sett bilder fra andre bryllup hun har vært i. 2000,- fra morgen til kveld? Er ikke det ekstremt dårlig timesbetalt? Betaler dere svart? Er dette også inkludert etterarbeid? Hadde det vært bilder av vielsen kunne jeg kanskje forstått prisen, men en hel dag, da... Synes det var ekstremt billig! Men skjønner jo godt at du ikke klager på det!! Vi håper på å få en kompis av kjæresten til å stille opp! Det burde vel heller ikke bli så dyrt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #28 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg synes det er helt utrolig at det er så mange som steiler over prisene. Jeg reagerer når noen lar noen jobbe en hel dag for 2000,- I tillegg kommer all tiden man bruker på etterarbeid. La oss si at en fotograf bruker 12 timer sammen med brudeparet, og tar 20.000 for det. I tillegg er det sikkert et møte eller to i forkant og kanskje i etterkant også. Å laste inn bilder, sortere å ta backup tar mange timer. I tillegg kommer alle timene man bruker på bilderedigering. Totalt går det med minst en arbeidsuke. Da er man nede i 500,- pr. time. Hvis man da tenker på at dette også skal dekke kostnader som fotoutstyr, datamaskin, programvare, forsikring, telefon, internett, husleie osv. For ikke å nevne moms. Da er det ikke mye igjen som går rett i lommen på fotografen. Jeg skjønner virkelig ikke hva dere klager over! I tillegg til å vurdere pris må man også vurdere kvalitet og der er variasjonene like store som prisen :gjeiper: Helt enig. Vi betalte 17 500. Når du tenker over at dette inkluderer så er det ikke ille: -2 fotografer (for å få bilder fra forskjellige vinkler, av forskjellige folk til samme tid etc.) fra 9 om morgenen til utover natten - kjøring 250 km hver vei - 2 netter overnatting på hotell pga den lange reiseveien - 500 behandlede bilder på dvd, vi får alle rettigheter, hvor mange timers arbeid som ligger bak orker jeg ikke tenke på en gang - 10 minutters video med bilder fra bryllupet, med musikk som det er betalt rettigheter for - pakka inkluderte egentlig fotograf på utdrikkingslag eller forlovelsesfest, men dette hadde vi ikke. Så sånn sett tjente de vel litt ekstra på oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #29 Del Skrevet 19. februar 2010 hei, synes ikk det er overpriset jeg! 12 timer arbeid med en timelønn på 350,- så alt etterarbeidet og sortering + kontakten med kunden osv. Det tar MAAAANGE timer å gå gjennom bilder fra en hel dag, mbruker hvertfall en dag til på det!!! Så tenker dere dere om er ikke timeprisen særlig høy, i tillegg kommer utsyr, reise osv! Jeg er "amatør" fotograf og tar 100,- pr bilde du får på cd. Er det en hel dag tar jeg 5000,- i tillegg til bildene du vil ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 19. februar 2010 #30 Del Skrevet 19. februar 2010 Vi skal betale 5500 for fotografering i kirken, utenfor kirken og to timer til brudebildene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 19. februar 2010 #31 Del Skrevet 19. februar 2010 Vi betaler 8000 kr for 2 timers fotosession etter vielsen + vielse. Inkludert er også mellom 500-1000 etterabeidede høytoppløslige bilder. Får også en time i forkant hvor vi snakker om bildene vi skal ta, en time i etterkant med visning. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2010 #32 Del Skrevet 21. februar 2010 Er det ingen som bare går til fotografen ettervielsen for studiobilder lenger da? hvor mye koster det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. februar 2010 #33 Del Skrevet 21. februar 2010 Er det ingen som bare går til fotografen ettervielsen for studiobilder lenger da? hvor mye koster det? Vel, for vår del så handler det om hva som er mest praktisk. Jeg vet ikke hva prisen er for i studio, men synes det var mye dyrt der ute. Dessuten så er det slik at jeg heller vil ha bilder under selve vielsen og i naturlige omgivelser der bryllupet skal være, enn i et oppstilt fotostudio. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bryllupsboken Skrevet 21. mai 2011 #34 Del Skrevet 21. mai 2011 Hmmm det er dyrt med fotograf ja! Dere som har listet opp hva dere har betalt har dere noen andre navn en kun denne Henrik? Har tittet på siden hans og nå ligger han på ca 25 000 for et bryllup Utrolig fine bilde, men ok å ha flere tips. www.bryllupsboken.net Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VB12 Skrevet 21. mai 2011 #35 Del Skrevet 21. mai 2011 her blir brudebildene tatt av ei vennine av mine kjære. hun skal ha 4500,- og da får vi alle bildene i høyoppløsning og alle er retusjert. og så har jeg en snill steonkel som er hobbyfotograf/freelancer som tar hele dagen gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 22. mai 2011 #36 Del Skrevet 22. mai 2011 Er det ingen som bare går til fotografen ettervielsen for studiobilder lenger da? hvor mye koster det? Joda, det er helt vanlig det også. Prisene varierer veldig ut i fra bosted og fotograf. Noen tar lav fotograferingspris, men mye for bildene. Noen tar en høyere fotograferingspris, men du får cd med alle rettigheter så fremkalling blir billigere. Du kan få fotografering i studio fra 1000-7000,- (innenfor normalen). Velger du å ta bilder ute i stedet for i studio, og det ikke er veldig langt unna studio så betaler du ca 1000,- mer for utefoto enn studiofoto. Det er i allefall vanlig. Vanlige priser på foto inkl. cd er ca: Bryllupsbilder: 5000-8000,- Bryllupsbilder + vielse: 6000-10.000,- Heldagspris: 10.000-30.000,- Det er som sagt store variasjoner i markedet, men priser som nevnt over er relativt vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charleene Skrevet 22. mai 2011 #37 Del Skrevet 22. mai 2011 Vi skal bruke en kompis. Har ikke avtalt noen pris med han enda. Men over 10.000 blir det garantert ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onar Skrevet 16. november 2013 #38 Del Skrevet 16. november 2013 Betale 20 000 for bilder, inklusive etterbearbeiding er mye penger... Festen skal betales også. tjener du 200 kroner timen, så må du arbeide 200 timer dvs 5 uker. Synes det er sjukt at folk får seg til å betale så mye. Uansett, bryllup er spesielt, men som med alt annet. Hvis du leter så finner du rimeligere alternativer til samme pris. Dyr pris er ikke garantert bra resultat. Hva med å betale to freelancere til 6000,- hver, i stedet for en fotograf til 20 000? Jeg hadde helt klart brukt en freelancer. Men generelt så er man jo to som bestemmer, må jo være enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hjertesukk Skrevet 17. november 2013 #39 Del Skrevet 17. november 2013 Vi etaler 13500 for en anerkjent og dyktig fotograf.. da får vi forlovelsesfotografering, skinnalbum med bilder, minnepinne med ulåste bilder og retusjering/etterarbeid. Vi skal "kun" ha bilder på location, heldags hadde blitt opp mot 25000, og vi har mange hobbyfotografer i familien som tar bilder under festen/vielsen. Så det holder i grunn:) hihi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #40 Del Skrevet 17. november 2013 Vi har en meget dyktig (hobby)fotograf i vennegjengen, som også var en naturlig gjest i bryllupet. Han er utdannet fotograf, men endte med å følge en annen drøm. Han spurte oss om han kunne få lov til å ta bilder som gave til oss. Endte med over 5000 bilder ( ) fra hele dagen, inkl fra studio vi fikk låne fra den fotografen vennen vår hadde læretida... Anonymous poster hash: 89365...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå