Gå til innhold

Dagene i hulefamilien

DDuck

Anbefalte innlegg

Det gikk som forventet :) Midt på treet på karakterskalaen, så jeg er fornøyd ;)

Etter jeg var ferdig dro jeg til en venninne og skravlet i noen timer, så dro jeg på sportsbutikken for der hadde de 50% på alt Devold ull undertøy :jepp: Jeg kom plutselig på at det korte Kari Traa-undertøyet mitt kom nok til å bli eeeenda kortere over magen denne påska :ler: Så jeg fikk kjøpt meg en genser :jepp: Også kjøpte jeg samtidig en råååååsa ullbody til lisja :rødme:

Pappaen får ingenting :lol:

Nå skal jeg på jobb om en time, og når jeg er ferdig der skal vi i bursdags selskap til pappa :Nikke: Så er det hjem til TYV og sofa etterpå! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja! Jeg glemte jo nesten det viktigste av alt som har gjort dagen min kjempebra! :hoppe:

Jeg var på helsestasjonene og tok blodprøver og langtidsblodsukkeret mitt har gått ned til samme nivå som før jeg ble gravid :bolledeig: Nå har jeg blodsukker regnet til å være PERFEKT i følge legene på sykehuset, så alt strevet og alle tårene har kommet til nytte endelig!!!! :hoppe:

Håper bare jeg klarer å holde meg på denne linja nå! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du har vært med blodsukkeret!!! Måtte du da passe hva du spiser eller??håper jeg kan holde mitt lavt....er jo alltid redd siden jeg hadde ekstra kilo på meg til å begynne med :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er klart jeg må passe på hva jeg spiser ;) Det må jeg jo passe på hel livet... gravid eller ikke :Nikke: Men nå har jeg vært helt nazi på mat! Følger en egen laget veldig streng "diett" med faste produkter som jeg vet hvilket blodsukker jeg får av... så jeg er litt lei og gleder meg til jeg er ferdig å være gravid slik at jeg kan spise som jeg gjorde før igjen :fnise:

Veldig fornøyd med vognen ja Mia :jepp: Gleder meg bare til vi kan begynne å bruke den :rødme:

:hug:

Endret av dinedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida de vokser vel litt i rykk og napp, men på bare 3 uker har hun gått fra å være 1% over gjennomsnittet til å være 10% under.. Da blir et morshjerte småbekymret :tristbla:

Hvis de er usikre på næringen så kan du ta litt akupunktur! Akupunktøren min snakket om det forrige gang og hun har hatt mange som bare har hatt 2 behandlinger og så ser man at fosteret igjen vokser og næringen er på topp!

Anbefaler det på det sterkeste altså! :jepp:

godt vannet er tilbake, gøy med bonus, kjipt med restskatt, hurra for blodsukkeret og :duskedame: for deg som er vognmekker! :nigo:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags blodsukker får man av en Grandis? ;)

Man får desverre høyt blodsukker av grandis :sukk: Men man kan regulere det med litt måltidsinsulin :Nikke:

Hvis de er usikre på næringen så kan du ta litt akupunktur! Akupunktøren min snakket om det forrige gang og hun har hatt mange som bare har hatt 2 behandlinger og så ser man at fosteret igjen vokser og næringen er på topp!

Anbefaler det på det sterkeste altså! :jepp:

godt vannet er tilbake, gøy med bonus, kjipt med restskatt, hurra for blodsukkeret og :duskedame: for deg som er vognmekker! :nigo:

:fnise:

Snakket med dia sykepleieren min og hun sa det var bare greit at vi lå sååpass under normalen :Nikke: Hun sa alt innenfor + - 20% var normalt og jo mindre jo bedre :Nikke:

Så hun skulle lese rapporten til UL-doktoren og ringe meg om det var noe jeg trengte å vite eller om noe var uklart... Men de sa jo jeg ikke skulle bekymre meg, så jeg får tro på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja lille cave-woman :rødme:

Nå kan påsken bare komme :nigo:

Det er +9 grader i skyggen ute, :sol: skinner som juling, jeg har kjøpt meg kryssordblad :lol: og jeg har fri helt til 6.april!! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har søkt om lån for å bygge ut huset for en stund tilbake siden, og fikk svar i dag.. avslått! :kjefte:

Jeg kan ikke fatte det! Vi har tilsammen 900.000,- i lån fra før og søkte om ytterlige 400.000,-... vi har ingen betalingsanmerkninger eller noe inkassogjeld what so ever. Vi tjener nok av penger! Folk med mye værre økonomi og større lån enn oss har fått lån i hytt og pine her i bygda! Jeg er så sint! :sinna:

Hva kan man gjøre i en sånn situasjon? SKal vi spørre om ny vurdering? Skal vi gå til en annen bank? What to do?? :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen bank :lur: Det hadde jeg gjort, for da kan jo den banken dere har takke seg selv for at de mister dere som kunder. Bare flytte hele sjiten over til en annen bank :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fina :hjerte:

Snakk med en annen bank :) Det er som du sier, folk som har det verre får da lån og alt mulig!! Når dere ikke har mer lån, ikke inkasso og tjener godt, da burde dere jammen få lån!

Håper det ordner seg! :)

Jeg har også fri til 6.april! Deilig! Og den uka skal jeg jobbe tirsdag, torsdag og fredag og uka etter tirsdag,onsdag og torsdag :fnise: Så jeg trenger ikke å klage når det gjelder jobb på noen uker ;)

God helg, og god påske! _Only_at_Easter__by_Wooded_Wolf.gif:klem:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja avogtil skjønner jeg ikke helt tankegangen til folka som sitter i banken :sukk:

Det høres ut som en deilig arbeidsituasjon det :jepp: Når jeg kommer fra påskeferie har jeg ca bare en mnd igjen å jobbe før jeg skal starte nedlegging og eksamenstid :Nikke:

God påske til deg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo helt utrolig ut at dere ikke får lån til utbygging. Dere har da trygge jobber begge to, og 900 000 er ikke all verden i lån fra før. Som du sier, det er maaaange som får høye lån og tjener mindre enn dere!

Prøv andre banker, det ville jeg gjort. Da vi søkte boliglån til den første leiligheta vår fikk vi ikke avslag hos banken vår, men de tvang da på oss forsikringer til over 600 kr pr mnd for å kunne gi oss lån. Vi gikk til en annen bank, og fikk lån uten betingelser på dagen. SpareBank1 er noe dritt, hvis det er der dere har vært. Da tror jeg Nordea og DNBNor er mye lettere å ha med å gjøre. Vi har DNBNor, og vi har fått knallgod service hele veien. Da vi kjøpte leiligheta vi har nå var saksbehandleren skeptisk, siden jeg var uten fast jobb og renta på tur opp. De har jo disse tallene de må forholde seg til, at man skal bruke 5000 kroner i mnd på mat og 3000 på klær - hallo... Jeg satte opp et budsjett over forbruket vårt, og hun ga seg. Null problem :jepp:

Lykke til, håper dere får starta utbygginga før lisja kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...