Gå til innhold

Dagene i hulefamilien

DDuck

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Takk for :klemmer: dere.

---

Dagen har startet så som så... svigers skulle egentlig komme på besøk i dag, men de kommer ikke og det gjør meg ingenting for jeg er rimelig sliten etter denne uka :fnise:

Jeg så fram til et glass saft og en dusj i dag, men vannet er frosset så vi må tine snø for å bruke til å skylle ned i do når vi tisser... :glare: Eneste positive med det er at Ælen er hjemme fra jobb for å prøve å finne en løsning på problemet :jepp:

Meeeeen problemet stopper ikke der... tekninsk etat som har spylevogn som kan hjelpe oss har ikke tid pga monstersnøfall iløpet av gårdagen og natta! :dåne: Det er kommet i overkant av en halv meter!! Så alle mann må brøyte og vann må vi være fri for.. :sukk:

Så nå er vi på jakt etter private bedrifter som kan gjøre det... ene vi fikk tak i kunne ikke komme før i morgen tidlig og nå prøver vi noen andre..

Så det er en morsom dag :rolleyes:

Det er så merkelig at vannet skulle fryse nå når det har vært nesten varmegrader helt siden lørdag! Før det har vi jo hatt en laaaaang periode med -20 hver eneste dag, men da var det ikke noe problem.. :fryser:

Merkelig med disse vannrørene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har lært i disse kalde tider, er det når det er omslagsvær fra kulde til pluss-grader som utgjør den store trusselen mot vannrørene. For da slår kulden inn..

Vi har hatt vår del av dette vi også, pappa har satt på en vifteovn på rørene som tiner vannet sakte men sikkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har viftovn på de inne i huse, men denne frysingen er i hoveddelsen som ligger under bakken en plass... :sukk: Så vi må ha hjelp av en steamervogn :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det klart vanskeligere, vi har rørene under huset i en krypkjeller så det var derfor vifteovn fungerte hos oss..

Håper det ordner seg for dere fort..

You never miss the water until it's gone... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig.. :fnise:

Nå skulle jeg vasket meg på fingrene med varmt vann og såpe :fnise:

Men siden det har snødd så masse i natt er heldigvis snøen helt ren og fin :jepp: Så vi har smeltet en del av den for å bruke til sånn skjit-vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syns er det værste er å ikke å få trukket ned på do, og vasket hendene ordentlig :sjenert:

Håper dere får hjelp fort, ikke noe er kjipere enn å ikke ha vann, stakar de i Afrika :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det håper jeg også :Nikke:

Han siste vi ringte sto å tinet noen rør nå, så skulle han en til plass å tine noen andre rør og så skulle han komme hit å se på våre :fnise:

Jeg er sikker på at det ikke finnes en eneste husstand her i bygda som ikke har plagdes med enten vann eller kloakk rørene i vinter siden vi har hatt så lite snø.. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle med glede ha fått all snøen som har vært i trøndelag..

"har aldri sjett det vær æ" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Dæven, det var litt av en start på dagen!! :dåne: Håper det ordner seg så han karen kommer for å fikse rørene deres, det er jo litt tungvint å ikke ha vann... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjipe greier Dinedama... Kjenner jeg begynner å bli irritert på Kong Vinter som ikke tar et hint og reiser sin vei.. Er jo snart midt i mars jo..

Legger igjen en gooood :hug: til deg jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vinteren har vært vanskelig med oss i år over hele landet tror jeg :Nikke: Sørpå snør dere ned, mens her er det fritt for snø og bare kaldt slik at alt fryser :fnise:

Goooooog :hug: til deg og snuppi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff får håpe de klarer å fikse det med rørene.....

Ja tror det har vært en vanskelig vinter over hele landet.......men jeg savner mer å ha iiiiiiiskaldt en å ha så mye snø.....er jo ikke fra det varmeste landet i verden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...